Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1081 ПАЛИНОДІЯ», СОИ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 1082 РОЗДАЛЪ ЧЕТВЕРТЫЙ. Части III, гоздѣлу IV, артикулъ 1. Слухати церквевосточной и
патріархи К о н с т а н т и л о н о л-
ского чинитъ пожитки овыи:
благословеніе дочасное и спа¬
сеніе вѣчное. Народови Россійскому патріархи все-
ленского, архиепископа Константино-
полского слухати и ему нодлегати и
повиноватися въ справахъ и наудѣ ду¬
ховной— естъ пожитокъ и зыскъ вели¬
кій, збавенный и вѣчный. Напродъ, ижъ патріарха найдуется
и естъ въ едной святой соборной и
апостолской церкви, и зоставаетъ въ ней
нехвѣючимся столпомъ, носячи въ со¬
бѣ правое вызнане вѣры. Повторе, ижъ патріарха вѣру, вед-
лугъ святыхъ евангелій и апостоловъ
и святыхъ отецъ науки, вызнаваетъ и
заховуетъ. Потрете, ижъ патріарха тайны пре¬
чистый Тѣла и Крве Христовы, и всѣ
иныпіи святости правдивый маетъ, и
все, якъ съ початку, якъ здавна, якъ
завше было, вѣритъ и заховуетъ. Почварте, ижъ патріарха держитъ и
вызнаваетъ вѣру святыхъ учителей все¬
ленскихъ, на которыхъ церковъ поле¬
гаетъ, яко то: Діонисія Ареопагита
Освященнаго и святыхъ Аѳанасія, Ва¬
силія Великого, Григорія Богослова,
Іоанна Хрисостома, Григорія Ниского,
Кирилла Іерусалимского и Кирилла
Александрійского, Амвросія Медіолям-
ского, Августина Гиппоненского, Кли-
менса, Дамаса, Леона, Агаѳона, Григо¬
рія, Мартина, Римскихъ епископовъ,
Максима Исповѣдника, Іоанна Дамас-*' | кина, Ѳеофилакта и иныхъ, тымъ по-
! добныхъ, которіи помененіи учители
! символъ вѣры такъ, якъ мы теперь вы-
! знаваемо, вызнавали, и отъ самого Отца
Духа Святого исходити научили (жа¬
денъ зъ нихъ не приложилъ «и отъ
Сына»), оферу безкровную въ квасномъ
хлѣбѣ и вт» винѣ всѣ тыи посвячали,
кровю Христовою весь заровно людъ
посполитый напавали, Римского епис¬
копа не головою найвышшею, ане мо-
нархою въ церкви Христовой, але за¬
ровно коллекгу и спол-епископа своего
I быти знали, также и иныи артикулы
вѣры, якъ ся вышніе, въ части 1, въ роз¬
дѣлу 2, въ артикулѣ 4 описало, вы¬
знавали. Попяте, ижъ патріарха вѣру, выро-
ки, уставы семи вселенскихъ и помѣст¬
ныхъ соборовъ, также и который по
нихъ на утверженіе ихъ были, держитъ
и заховуетъ. Ношесте, ижъ патріарха Константи-
нополскій Россію окрестилъ и онъ на¬
родъ нашь Россійскій до вѣры привелъ,
митрополита и епископы и все набо-
женство до церкви нашей подалъ. Посемо, ижъ Россія отъ Бога, отъ
синоду вселенского, отъ царевъ, князей
и кролей за власную діецезію и епар¬
хію естъ подана Константинополской
апостолской столици и патріарсѣ все¬
ленскому. А не естъможная речь намъ,
въ дмецезіи Константинополского па¬
тріархи будучимъ, подъ папежа Латин-
ского ся переносити; иначей, подъ ка-
раня и клятвы, въ канонахъ синодал-
ныхъ описаніи, подпадати мусили бысмо. А такъ мы церкве Константиноиол-
ской и патріархи столицы той, для по-
житку правой вѣры и для збавеня душ-
ного и благословенства дочасного, ку
тому—и за повинос&ти, ведлугъ правъ,
въ розДѣлѣ 5, въ артикулѣ 1 помене-
ныхъ, слухаемо Александрійского, Ан- Библиотека "Руниверс1