Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1077 «ПАЛИНОДІЯ», СОИ. ЗАХАРІИ въ Варшавѣ, межи арцибискупомъ Лвов-
скимъ Димитріемъ Соликовскимъ, а ме¬
жи епископомъ православнымъ Лвов-
скимъ Гедіономъ Болобапомъ у чиненая,
абы въ покою вабоженства своего Русь
заживала, маетъ въ собѣ тыи слова: «до
згоды патриярховъ закону Греческого
зъ отдемъ папежемъ Римскимъ». Теперешній зась паяснѣйшій король
его милость Жигмонтъ 3, року 1589,
іюля дня 15 4), листъ дати рачилъ свя¬
тѣйшему отцу киръ Іереміи Констан-
тинополскому патріарсѣ, абы въ Россіи
въ Литвѣ духовную свою владзу рос-
тягалъ, и рядъ всякій духовный спра-
вовалъ. Якожъ будучи тутъ въ нашихъ
краяхъ, што ся частокротъ припоми¬
нало, митрополита Оиисифора зложилъ,
а иного посвятилъ, и иншіи ему на-
лежитыи справы отправовалъ. Читай въ
книзѣ Роской «Анокрисисъ» Христо-
фора Филалета, въ першой части, а въ
роздѣлѣ четвертомъ. . Итакъ таковыми, якъ ся описало,
нравы: Бозскимъ, апостолскпмъ, Синодо¬
вымъ, набитымъ, царскимъ, кыяжскимъ
и кролевскимъ, и правомъ уживанья,
держаня и владаня, почавши отъ лѣтъ
бытя въ Россіи св. Андрея, а особливе
заволаной въ лѣтъ крещенія Володи-
мерового презъ шесть сотъ и двадесять
и надъ то лѣтъ,—Россія и митрополи-
тове еи и епископове церкви апостол-
ской Константянополской и патріархомъ
Константивополскимъ подлежатъ. За-
чимъ сталася Россія власною и якъ
дѣдичною епархіею Константинополской
церкве и вселенского патріархи, поне-
важъ теды того епархіею естъ. Немож-
ная речъ шѣ намъ Россомъ Римскому
ся папежеви поддавати, ани> тому насъ
гвалтомъ посѣдати. Што же папежъ чи- 4) Напечатана тамъ же, томъ ІУ, стр.
20-21. КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 года. 1078 битъ, подъ каранья, въ Синодовыхъ
канонахъ описаныи, подпалъ. О чомъ
читай вышшей въ части 2, роздѣлу 8,
артикулъ четвертый. А же въ тыхъ двадцати и осми лѣ-
тѣхъ, который отъ Россовъ сталися
отступниками и до костела Латино-
Римского збѣгли, и же папежъ презъ
уряды свѣтскій духовенство церкве Ро¬
ской гвалтовне подъ свою владзу под¬
биваетъ, то нгачого праву патріаршему
не шкодитъ, бовѣмъ ся то Мусамъ и
гвалтомъ ніотивъ Божему и канонному
и людскому праву дѣетъ, о чомъ и
протестаціи и освѣдченя урядовыи за¬
шли. О которыхъ читай въ книзѣ «Апо-
крисисъ» Филалета, въ части 3, роз¬
дѣлу 5. Найдетъ и въ книгахъ урядовъ
гродскихъ, земскихъ, трибуналахъ и
сеймовыхъ. Части III, роздѣлу III, артикулъ 2. Аиостатове не суть правыми
сукцессорами оныхъ право¬
славныхъ митрополитовъ. Надъ то еще мовлю, же Сидоръ, а
по немъ Михаилъ Рагоза отступниками
ся стали. Теды презъ то право патрі¬
аршее не естъ нарушено, и владза
и уживанье его перервано быти не
могло. Якъ гды Іюда презъ свою здра-
ду достоенства апостолского отпалъ,
жадное презъ то нарушенье и пере-
рване праву, урядови и достойности
апостолской не сталося,—ровно, за от¬
ступленіемъ тыхъ двохъ, папежъ Рим¬
скій жадного вступу до Роскихъ духов¬
ныхъ мѣти не можетъ. Бовѣмъ якъ
аыя> патріархове Константинополскіи,
такъ ашъ митрополитбве Кіевскій и все
духовенство Роское подъ владзою и
спраЖованьемъ папежскимъ наколи не
бывали, вѣры и посвяченя отъ ныхъ Библиотека "Руниверс1