История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1065 ПАЛИНОДІЯ »,СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 1066 зъ мѣщаны, зъ людомъ посполитымъ | мкнули, а подъ той пасъ зъ тыхъ двохъ и зъ священниками, пустили межи
ныхъ злого своего отступства злыи
проповѣдники *): кіи, посторонни, лан-
духи, турмы, инквизиціи, мандаты, ба-
ниціи и иныи мученія и трапеня
и тымъ подобный учителя», который
бы тяжкою и трудною до знесеня
своего проповѣдію до наслѣдованя от¬
ступства ихъ народъ примушали. И
кождый въ своей діецезіи—почали пре¬
свитеровъ иншихъ отъ хлѣба отдаляти,
иншихъ ланцухами и турмами мордо-
вати, а которыхъ презъ гвалтъ не по-
доляли, тыхъ мандатами турбовали,
баниціи на нихъ выносили, церкви имъ
печатовали, а затымъ або имали ихъ
и вязенемъ трапили, або отъ всей мает¬
ности прочъ съ парафій выгоняли. Мѣ¬
щанъ—также: одныхъ отъ лавицы ра- позосталыхъ намъ православныхъ епи¬
скоповъ, Перемыслкого и Лвовского,
вызути насъ предъ ся взяли, абы за
знесенемъ ихъ знеслися заразъ и свя-
щенницы православный. А за поступ¬
комъ часу до ихъ рѵкоположенцевъ
радо-не-радо въ справахъ духовныхъ, абы
ся обернула утечка, знесши абовѣмъ и
привгслееваныхъ столицъ епископовъ,
чужоземцемъ указали бы або за границу,
або если бы тутъ жити хотѣли, абы
не хиротонисовали, якожъ южъ на
Премислскую столицу посмерти епи¬
скопа православного Михаила Копи-
стенского всадили апостату нѣякогось
Аѳанасія Крупецкого; зе Лвовскою по¬
годы и смерти теперешнего православ¬
ного епископа чекали, надворного своего
епископа нанюнапявши. Што они тихо, тушной руговали, иншихъ отъ цеховъ,' кріемо и не даючи той по собѣ преврот-
другихъ вязенемъ и окрутными темни- ; ной рады познати, справовали.
цами, безъ вшелякой милости [и лито-! Господь Богъ, которого рады пе якъ
сти2] трапили, напродъ въ Берестю, въ ; рады людскіи, особливымъ своимъ о
Пинску, въ Красномъ Ставѣ и индѣ, | святой церкви своей, которая естъ ему
а потомъ пришло до Вилня, до Полоцка,! въ нашей Руской земли, промысломъ
до Витепска, до Орши, до Могилева и I и непонятыми рядами ряды ихъ люд- до иншихъ мѣстъ Бѣлорускихъ. И такою своею окрутною и нехри¬
стіанскою проповѣдію идучи, гды ви¬
дѣли, же и тымъ не вскурали, але имъ
оны суровѣй на людъ и на священники
наетуповали, тимъ ся они барзѣй «ими
брыдили и удалялися отъ нихъ,—до
иншей ся рады скрытой и превротной
удали, который чловѣчій промыслъ,
если бы Божій особливый былъ не при¬
ступилъ, нгагды бы забѣчи не моглъ. Понехавши абовѣмъ того своего на
православныхъ окрутного наступованя,
границы посыланя до патріархи за- ‘) Толст. на полѣ: «Уніацкая незбожна
наука, разбойницка, катовская и тиранская
штука!» а) Добавлено по списку Ундольсваго. скіи помѣшалъ, и гды оны иѣ одного
православного епископа въ церкви той
не зоставити замыслили, и южъ на то,
якъ каня на дожчь, чекали, всю іерар¬
хію, зуполную святиню, митрополита
православного зъ православными упри-
вилееванныхъ въ земли Руской епископ¬
скихъ столицъ епископами поднести и
даровати ей рачилъ! Што розумѣете, православный хри¬
стіане, меншій ли естъ сей чудъ въ
святой церкви нашей поднесенья свя¬
тыни, отъ чудовъ оныхъ подъ часъ
крещенія всей земли Руской отъ Бога
показанныхъ? Чуда то, заправды, суть
знаменитый: слѣпому прозрѣти и папе-
рови въ огни не горѣти, который обѣ
сталися справою Духа Святого тогды Библиотека "Руниверс1