История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1055 «ПАЛИНОДІЯ*, СОЧ. ЗАХАРІИ (который въ продкахъ своихъ Рускіи
наши народы за зряженемъ Боскимъ
до познаня еѵангелской свѣтлости,при¬
велъ, окрестидъ, пастиревъ имъ далъ,
и церковь нашу Роскуго вгаелякою
псалмодіей) л порядками, и пабожен
ствомъ, ведлугъ способу и уживаня
церкве Грецкой восточной, осмотрѣлъ и
рядилъ тыми преложоными духовными
народовъ нашихъ Рускихъ презъ лѣтъ
600 и надъ то, отъ часу крещенія и
увѣреня Россовъ, уставичпе одного по
другомъ даючи имъ митрополиты ажъ
до вѣку наніего), неотповѣдне отсту¬
пили отъ него въ року 1595-мъ, а
приступили до папежа Латино-Рим-
ского кривоприсяжне, именемъ всего
народу Руского, который о томъ не чого
не вѣдалъ, послушенство ему попри-
сяжши, поддаючи ниву церкви Руской
тому на жниво, который еи не оралъ,
не сѣялъ, "который, .мовимо, жадного
ей добродѣйства духовного не учинилъ,
и права, до пасъ и духовныхъ нашихъ
выколи жадного не мѣлъ. То теды от-
ступство ихъ естъ имъ унія, которая
въ отчизнѣ нашей, то естъ въ зем¬
ли Руской уставычніи родитъ тур-
баціи, незгоды, заверухи и неснаски,
а въ реліи нашей Грецкой вѣру зъ
непорушного ей мѣсца рушивши, ды¬
рявитъ еи, шпотитъ, мутилюетъ и вше-
ляко профануетъ Зъ я кой теды имъ
до того причины пришло, зъ якихъ
початковъ, презъ якіи сродки повстала,
коилася и теперь точится, абы хто не
розумѣлъ, же то имъ зъ побожности,
або зъ милости едности зъ костеломъ
Римскимъ, любъ за поводомъ доброго
сумнѣня пришло, якобы ся поважними
способами и сродками точила, а не
рачей зъ ухиленяся заслуженой церков¬
ной карности, а за тымъ зъ роспусты и
зъ ухвалства,—вѣдати даю, якъ ся
речъ мѣла и маетъ, правдиве и истотне, КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 6 поневажъ якъ о речи злой добре роз-
умѣти, такъ и речь добрую зле уда-
вати,—однакій грѣхъ быти сужу. Речъ ся теды тая такъ маетъ. Гды южъ до такой остатней простоты
преложонымъ духовнымъ народу нашего
Руского пришло, которіи по тамтыи
выіпшіи лѣта въ панствахъ Корунныхъ и
Литовскихъ, поготовю въ Рускихъ, прочь
иновѣрныхъ, бы въ побудку не маючи,
въ справахъ и въ рядѣ церковномъ
сонъ спали ледве обуженый, такъ твер¬
дый, же за пристемъ на повѣреную
справовашо ихъ Рускую церковь, за
скаранемъ пасъ Божимъ рознихъ сектъ
и ересей, выхровъ и шумовъ оцненяся
очій иротерти и до себе прійти о собѣ
и о повѣреныхъ опецѣ своей душахъ
людскихъ радити, абыся тымъ злымъ
еретицкимъ повѣтремъ не заражали
немогши, опуст лися и повѣреніи собѣ
души па воли ихъ идти пустили, который
по рознихъ сектахъ якобы безпастырніи
розбѣгшись гинули, а самимъ до ового
Солом.онового пришло: «егда прійдетъ
злочестивый во глубину золъ, не ра-
дитъ: находитъ же нань безчестіе и
поношеніе 1)>. Пало абовѣмъ на нихъ
пог нбенье и зелживость, и пришли въ
такую нечулость, якобы живы не были,
прето ижъ повинности своей пастыр¬
ской доситъ не чинячи, о собѣ и о
повѣреныхъ паствѣ своей овечкахъ,
поки мѣли часъ, чути не хотѣли. От¬
коль пришло было, же южъ негодность
осѣдала епископскій столицы и митро-
политанскіи, але тое, ілто имъ-самимъ
ку ганбѣ и соромотѣ, ба и ку грѣхови
быти могло, который не зъ монастиревъ
добре въ безженномъ любо въ закон-
ничомъ животѣ выцвѣчени бывши на
.нихъ ся всажали, якъ тое церковный
уставы мѣти хотятъ, але заразъ отъ *) Притч , гл. 18, ст. 3. Биб/іиотека "Руниверс1