Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1053 ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ К0ПЫСТЕНСКАГ0, 1621 ГОДА. 1054 Діонисій, Никомедійскій митропо-
іитъ, по Іереміи патріархою былъ. Іоасафъ, митрополитъ Адріанопол-
скій, патріархою поставленъ. Той, всту¬
пивши зъ престола, живота своего до¬
кончилъ въ монастиру. Митрофанъ, Кессарійскій митропо¬
литъ, той доброволне зрекалсл пат¬
ріархіи, и уступилъ зъ неи, и житіе
свое въ безмолвіи окончилъ. Іеремія, митрополитъ Ларійскій, зо-
сталъ патріархою за царя султана Се¬
лима и за сына его Амурата. Той пат¬
ріарха, въ ѳеологіи и философіи учоный,
престолъ патріаршій велце духовне и
полетичне оздобилъ. Былъ тежъ въ
Россіи за яснѣйшого кроля Зигмонта
Третего, и за позволенемъ его урядъ
свой отправовалъ, и владзу ростягалъ,
митройолита Онисифора Дѣвочку зъ
стану зложилъ, а Михаила Рагозу на
мѣстце его посвятилъ. Лечъ и того
потомъ врихлѣ презъ ексарху, то естъ
презъ легата своего, зъ стану его зло-
жилъ и выклялъ, для того ижъ ся пе¬
редалъ до костела Латино-Римского. О достойности блаженной памяти, Іереміи,
патріархи Константин о пол¬
евого въ Руси, и о отступствѣ
митрополита Руского отъ свя¬
той апостолской столици Кон-
ста нтинополской. * Пришедпга въ поменъ блаженной па¬
мяти Іереміи патріархи и взменку о
бытности его въ земли Руской учинив¬
ши, хоть ся речь не мѣла продолжити
и працы ееій моей книга умножить,
розумѣлемъ еднакъ быти потребную
за оказіею сею нѣшто [о] отступленію
отъ святѣйшей апостолской Константи-
нополской столицы послушенства, пре-
ложоныхъ духовныхъ Русскихъ митро¬ полита зъ иятма владыками, подъ часъ
седѣня на той святой столицы помене-
ного блаженной памяти Іереміи пат¬
ріархи, преложити и до вѣдомости ко¬
роткими словы потомнымъ вѣкомъ по¬
дати—што за причина отступства ихъ
и што за поступокъ, абы пожитечная
о томъ вѣдомость, порохомъ замол-
чанья засипана бывши, въ запамятане
коли не пришла. Справу отступства
того называютъ отступникове уніею, а
мы ей зовемо апостасіею, якъ тую
справу, которая повила и уростила от-
ступство. Которая то унія ихъ, зъ якихъ
бы ся початковъ взяла, розумѣю, же
не кождому естъ то вѣдомо, особливе
недбалому и мертвому христіанину, бо
ачколвекъ мудрый зъ скутковъ причину
познаваетъ, якъ то зъ овоцу. доброе
дерево або злое, шпакъ же ижъ ся не
кождому даетъ скутку злого обачити
злую причину, толко самому мудрому.
Абы ся хто въ томъ не мылилъ, при¬
чину ей, зъ которой въ скутку станула,
вкоротцѣ преложити ми належитъ. Хо-
тяжъ бовѣмъ то естъ речъ певная,
же «злого птаха (якъ яосполите мо-
вятъ) злое естъ яйце», не кождый
еднакъ его знаетъ изъ луски, але ажъ
зъ того што подъ лускою. Много тако-
вихъ естъ, которіи очима своими на скутки
той уніи смотрятъ, пытаютъ еднакъ,
штб то естъ унія; поневажъ не кождый
вѣдаетъ, же унія.тая, о которой намъ
речъ, естъ пяти владыковъ Русскихъ,
а шестого митрополита отъ послушен¬
ства звыклого имъ пастира патріархи
Константинополского кривоприсяжное
отступство, а до послушенства нена-
лежного имъ пастира папежа Латино-
Римского противозаконное приступство,
то естъ: ижъ митрополитъ Рускій и
пять -зъ нимъ владыковъ, зламавши
присягу отцу патріарсѣ Константино-
полскому пастиреви своему гласному Биб/іиотека "Руниверс1