Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1045 «ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ юь апостата благочестія и якъ канон-
не, ровііе зъ единомудрыми своими
владиками, зъ стану зложеный и выкля-
тнй, въ «Поминники» не есть поло¬
женъ. Вправдѣ, той Михаилъ Рагоза барзо
жаловалъ своего упадку и хотѣлъ ся
былъ навернути на свой правый пер- і
пгьій путь. Еножъ, якъ хлѣбомъ, честю
н суетою того свѣта былъ прелщенъ,
такъ для тыхъ же не осмѣлился явне
ярма зверечи папежского, и но всѣ
дни живота* своего на сумнѣнью не
былъ спокойный. И пришло до того,
же при смерти отволывалъ свою анос-
тасію, и о православного духовника зъ
души жадалъ. Еножъ предстатели Ла-
тинникове зборонили и не допустили.
А поневажъ отъ лѣтъ самого того кре¬
щенія, земля Руская фтронови Кон-
стантинополскому належала, и во влад-
ности и зверхности своей патриярхове
Константинополскіи митрополитовъ Роа
скихъ и епископовъ завше и спокойне
мѣли, теды то видячи, наяснѣйшій
король Жигмонтъ Третій святѣйшому
патриярсѣ Іереміи давалъ листы року
1589, дозволяючи ему, абы безпечне
всякую владзу оному належачую въ
Росіи и въ Литвѣ отправовалъ, што
онъ силою Духа Святого дѣялъ, зкла*
далъ зъ цтану, судилъ и святилъ и
братства давалъ и иныи благословенія
зоставилъ. Листы тыи кролевскіи най¬
детъ въ книзѣ «Апокрисисъ» 4). То судбами Божіими сталося, же той
святѣйшій патриярха Іеремія въ по¬
слѣдній лѣта пришедши въ Россію,
въ силѣ Духа Святого владзу патрияр-
шую ростегалъ. Тутъ ясный доводъ и
признаніе презъ кроля его милости, *) Послѣ этого въ рукоипсв оставлено
пустое мѣсто въ 16 строкъ, У Толст. и
Унд. нѣтъ. КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 1046 такъ важное, якъ валныи сеймовый
иривилеи, ижъ народъ Русскій, митро-
политове и епископове подлежатъ па-
сгирству и зверхности патрилрховъ все¬
ленскихъ, архиепископовъ Константино-
иолскихъ. Тутъ дается ясно видѣти и
вѣдати всему свѣту, ижъ власная и
і дѣдичная владза надъ духовными Ро-
скими патриярсѣ вселенскому, архиепи-
скопови Константинополскому належала
и належитъ. Тымъ ся зпосятъ оный
всѣ выкруты и вымислы Латинскій,
которыми они усилуютъпоказати, яко¬
бы Роскіи митрополитове не были по¬
слушными церкви Константинополской.
Тутъ оказія была противъ Іереміи пат¬
риярсѣ въ лице станути зъ тыми сво¬
ими нынѣшними викрутами, але Духъ
Божій дѣйствуючій въ святомъ патри¬
ярсѣ томъ не допустилъ тоей клеветы. Той святый патріярха отправивши
свою владзу и церковь Христову добре
устроивши, шолъ и до Москвы, всюды
овцы свои назираючи, въ чомъ послѣ¬
довалъ Христу, который зъ неба пел-
гримовалъ на землю. Апостолове по
всемъ округу свѣта, бдаговѣствуючи
странствовали,—не мнѣй пристояло и
патриярсѣ зъ престола своего апостол-
ского зступити, а ити въ далніи сто¬
роны епархіи своей Малой и Великой
Россіи, зъ которыхъ въ одной, то естъ
на Москвѣ, постановилъ и посвятилъ
патриярху сполнимъ и общимъ зезво-
леніемъ другихъ святыхъ патріярховъ:
Александрійского, Антіохійского, Іеруса-
лимского, а въ другой, то естъ въ Литвѣ,
митрополита противозаконного скинулъ,
а другого рукоположилъ. Кды зась той святый патриярха
Іеремія зъ Москвы и зъ Россіи вернулся
до Константинополя, вѣдати ему дано
зъ краевъ Нѣмецкихъ, ижъ овая регула,
езуитская ся називаючая, удаетъ его,
якобы онъ, будучи въ Россіи, мѣлъ Библиотека "Руниверс1