Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
87 ДІАРІУШЪ АѲАНАСІЯ ФИЛИППОВИЧА, 1646 ГОДА. 88 Аѳанасій Филиновичъ, намѣстникъ Ду-
бойскій, Себестіанъ Гудяницкій, уряд¬
никъ Дубойскій, Иванъ Крупка, пи-
саръ Дубойскій провентовый, и иншихъ
не мало. Мепе зась одъ того часу въ
монастыру Купятицкомъ на послушаніе
оставлено, и былемъ тернливе. Я то пендзный Аѳанасій, который,
року 1637 съ Купятичъ для ялмужны
на Бѣлую Русь будучи высланый, див¬
ною справою Бозскою и переводомъ
Пречистое Богородици Купятицкое (ко¬
торый образъ на граници Московской
правдиве и на небѣ видѣный былъ), безъ
писаня, чудовне столици Московской
доѣхавши, за рѣкою Москвою, въ Ор-
динской улици, на господи, тамъ да-
ной, будучи, справедливе о томъ, што
ся дѣяло въ дорозѣ, исторію списавши,
царю Московскому, ведлугъ росказаня
Бозского (якъ тому простымъ серд¬
цемъ вѣрую), на задержанье и оборону
и- помножене вѣры святой православ¬
ной подалемъ. Я то нендзный Аѳанасій, который
року 1640 послушне зъ Купятичъ за
волею Бозскою (што доводно показует-
ся) на игуменство церкви православ¬
ное до Берестя Литовского (гдѣ то
фундаментъ унеи проклятой стался)
нриѣхавши, права и привилея, на пер¬
гаменахъ ; найденые, зъ страшнымъ
проклятствомъі' на униты, до книгъ
гродскихъ Берестейскихъ актикова-
лемъ и оголосилемъ въ церкви и
на розныхъ мѣстцахъ, волею Бозскою
указуючи, же тое роздѣлене Руси а
ириняте унеи, незвычайнымъ спосо¬
бомъ зъ ненадежнымъ пастыремъ, есть
барзо проклятое. Потомъ, зъ метрикъ
вашой кролевской милости Варшав¬
скихъ екстрактами тые справы иовый-
мовавши ново, привилей съ потвер-
женьемъ оныхъ правъ на церковъ
православную Берестейскую одъ ва- шое кролевское милости, пана намъ
щасливе пануючого,Владислава Четвер-
того, съ подписомъ руки, набылемъ.
Але запечатовати его ксіонже канц¬
леръ и ксіондзъ подкаецлерій и за
тридцать таляровъ твардыхъ не хотѣ¬
ли. II гдымъ былъ въ покояхъ ихъ ми¬
лостей, мовили до мене: «будете всѣ
уніатами, то дармо запечатуемъ; бо
вѣдайте, же подъ клятвою намъ зака¬
зано отъ святого отца папежа, абы
южъ болшей вѣра Грецкая тутъ не
множалася». На тотъ часъ и ксіонже
Клецкій въ покою ксіонжеця канцлера
былъ и причинялся, прочитавши при¬
вилей, абы запечатовано. Лечъ жаднымъ
способомъ не запечатовали. Потомъ пришолемъ до старшихъ от-
цевъ моихъ, а о то зрозумѣлемъ, же
кождый зъ нихъ свою привату уга-
няетъ. Господинъ отецъ Коссовъ двохъ
тисечей золотыхъ въ кождый рокъ на
владыцство Могилевское доходитъ;
отецъ Гулевичъ баниціго зъ себе зно-
ситъ, владыцство Премыское пустивши
въ вѣчность (якъ въ конституціи на¬
писано) «на унею»; отецъ Жолудъ це-
гелню толко въ Вилню правомъ ста-
люетъ; отецъіШицикъ привиля, оденъ
собѣ па архимандрію Овруцкую, а дру¬
гій Филатею на игуменство Золотовер-
хого Михаила набиваетъ. Единъ госпо¬
динъ отецъ Варлаамъ Дѣдковскій свя-
тобливе къ справахъ церкви Печерской
зъ розсудкомъ духовнымъ працовалъ.
Иншіе отцеве всѣ и законники въ сво¬
ихъ приватахъ приѣхали, и мовятъ
зъ собою: «я маю, я маю зъ потребу
у себе церквей; якъ собѣ хто хочетъ;
нехай ся домовляеть; я не дбаю».
И южъ о грунтовнымъ успокоеню вѣ¬
ры православной ани зменки было. Мѣщане зась убогіе зъ Люблина
Сокаля, Орши, Пинска, Бѣлска, Ко-
брыня, Берестя и зъ иншихъ мѣстъ и Библиотека "Руниверс1