Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1035 < палинодія >, соч. захаічи ского Кіевского. А такъ доводне вѣда-
ти лается зъ того тамъ привгьлею Зиг-
мунтового, ижъ за Витулта и за Кази-
міра и за Александра митрополитове
и епнскопове Роскіи въ едности зъ
костеломъ Латино-Римскимъ не были,
и папежови Римскому послушенства
жадного не отдавали. Третее свѣдоцтво. Листы елекдыйніи
маемо, гдѣ князя» и шляхта и духо¬
венство Роское и Литовское обираютъ
митрополита и електа при дворянину
кролевскомъ до Константинополя, до
патриархи но благословеніе, по сакру,
то-естъ по святыню, посылаютъ. А гды
ексарха зъ Константинополя зъ благо¬
словеніемъ и зъ сакрою въ Россію пріѣж-
далъ, универсалы свои по Литвѣ и по
Россіи розсылалъ, абы ся христіане,
особливе духовный закону Греческого
послушенства деркве всходной, збирали
на носвячене вового митрополита и до
прислуханяся науки збавенной. Ясный то доводы и свѣдоцтва, ижъ
анп» митроіюлитове Кіевскій, ани въ
княжствѣ Литовскомъ Россове въ уніи
зъ костеломъ Латино-Римскимъ не были
и папежа не знали. При которихъ 4-й
ставится знаменитый свѣдокъ и доводъ,
живый нынѣшный вѣкъ, ижъ жадная
душа, въ Россіи и въ Литвѣ вѣры церк-
ве всходной найдуючаяся, до часу въ
Берестю практикованя уніи, не держали
зъ папежемъ и костелами его якъ но¬
вого календаря, такъ и уніи, и теперъ
не держатъ, и папежа знати не хо¬
тятъ. А ту южъ намъ приходитъ до того
в^ку, которого митрополитове по опа-
нованю презъ Турка Константинополя
наставали и были. А впродъ о Генадіи Схоляріи. Той
патриархою Константинополскимъ 1-мъ
по опанованю презъ Турка Константи¬
нополя около року 1453 насталъ. Ко¬ КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 1036 торый каигу велде и высоце богослов¬
скую «О Св. Духа исхоженіи отъ Отца
самого > противъ Латинныкомъ выдалъ.
Вспоминаетъ о ней и блаженной памя¬
ти папа и патріархъ Александрійскій
Мелетій въ листѣ своемъ, до Ипатія
Потѣя писаномъ. Выдалъ и книгу о
вѣрѣ християнской до Турковъ, о чомъ
въ книзѣ «Турко- Кгреція» названой
маешъ. Вертаюся до митрополитовъ. По Іонѣ наступилъ на митрополію
Кіевскую Мисаилъ, предъ тымъ епи¬
скопъ Смоленскій, около року отъ
Рожества Христова 1474 отъ пат¬
ріархи Константинополского Симеона
Трапезунта, и въ патріаршомъ благо¬
словеніи и сполечности трвалъ. Кото¬
рый то Мисаилъ отъ всѣхъ еписко¬
повъ былъ обранъ, будучи на той
часъ епископомъ Смоленскимъ, и непо¬
добная, абы ся онъ мѣлъ подписывати
на листъ до Сикста папежа, до кото¬
рого змышленбе поселство южь не отъ
еднихъ писаровъ доводне ся знесло.
Той патріярхъ Симеонъ въ «Дипти¬
хахъ» церковныхъ найдуется, отколь
вѣдомо, ижъ въ патріаршемъ послу-
шенствѣ былъ Мисаилъ и вся Рос¬
сія. И то не мѳяшій доводъ, гды около
року тогожъ, а якожъ Матѳей Стрый-
ковскій историкъ—-около року 1471 за
кроля Казиміра пишетъ, ижъ князства
Кіевского обыватели» Гаштолта, ижъ
былъ Латинской вѣры, на князство
Кіевское не хотѣли . приняти, домов-
ляючися, абы Русинъ вѣры Грецкой,
якой сами были, онымъ былъ подан¬
ный !). Оттоль ясно тое посольство
лицуется, ижъ есть змысленое на
ошуканье слабыхъ: если свѣцкого вѣры
Римское не хотѣли княземъ надъ со- ') Стрыйковскій, листъ 649. Биб/іиотека "Руниверс1