Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1031 « ПАЛИНОДІЯ >, СОЧ. ЗАХАРШ сійскомъ успокоити и престолъ митро¬
поліи Кіевской чистъ уховати отъ лест-
ца Исидора рачилъ, теды царь великій
[Василій]!) Василіевичъ, собравши освя¬
щенный соборъ епископовъ, который
обрали и посвятили на митрополію Кіев¬
скую и всей Россіи блаженного Іону 2),
епископа Резанского, и такъ той Іона
митрополитомъ Кіевскимъ истиннымъ
былъ, которій благословеніе и призво-
леніе одержалъ собѣ отъ патріархи Кон-
стантинополского Григорія, и въ сполеч-
ности зъ нимъ и въ послушенствѣ его
былъ. Што си дѣяло около року отъ
Рожества Христова 1440. А о Григоріи, дружбѣ Исидоровомъ,
тое сл мовитъ, ижъ его за митропо¬
лита. Кіевского Россове не мѣли, и
послушенства ему жадного не отдавали,
и не естъ то подобная, абы онъ, уніа¬
томъ будучи, седѣти мѣлъ на престолѣ
митрополіи Кіевской. Бо если Исидоръ
началникъ его, которій болшъ щастя
и погоды до того моглъ мѣти, пе моглъ
ся оседѣти,--далеко болшъ той Грего¬
ріусъ, въ Римѣ отъ панежа Пя>уса по-
свлченій, не моглъ ся одержати 3). И кролеве абовѣмъ на онъ часъ правъ
не [ла]мали і), и гвалту въ сумнѣню
не чинили. Зачимъ жаднымъ способомъ
на онъ часъ того доказати не была |
речь можная, гдыжъ много Князевъ и
велможнихъ Россовъ вѣры всходной
церкве на онъ часъ было. А еслижъ
бы (чого мы признати не можемо,
одинъ толко Креуза важился то змы-
слити и невстыдливе написати) той
Григорій явимъ духовнымъ былъ—речъ в) Исправлено по списку Толстова. *) На полѣ: «Іова, ровъ 1439». *) На полѣ во всѣхъ трехъ спискахъ:
«Читай привилеб Звгмовта и Стефана кро¬
лей. Ап пробація въмонастыру Печерскомъ
естъ*. 4) Исправлено по Толстовскому списку. вопыстенскаго, 1621 года. 1032 правдивая, ижъ не отъ падежа, але
отъ Константинополского патріархи по-
свяченый, и того послушный мѣлъ быти;
а еслижъ былъ папежникомъ, певне жа¬
дной владзы въ церквахъ Роскихъ мѣти
не моглъ и «ими не справовалъ, але
вакуючій, або въ якой шгебаеіи умерлъ,
або вспоможеный отъ пановъ Римлянъ,
отколь былъ вышолъ, тамъ ся зась
вернулъ. Въ тыхъ лѣтахъ сталося, якъ Лѣто¬
писецъ маетъ, роздѣлене митрополіи
Роской на-двое 5). Царь Московскій на
Москвѣ зъ освяченымъ соборомъ митро¬
полита собѣ обираютъ, а до Константи¬
нополя завше посилали по святыню и
благословеніе; Россія Малая тежъ, то
естъ Кіевъ и Литва, также собѣ иного
обирали и поставляли, а еднакъ якъ
по крещеніи Володимеровомъ, такъ и
по отступленіи Исидоровомъ, всѣ ми-
трополитове Кіевскій отъ патриярховъ
Константинополскихъ святыню и бла¬
гословеніе брали, и ведлугъ порядку и
каноновъ церкве всходной рядилися и
справовали, и для того такъ сама
Москва зъ Росью. нашею, на Москву
пріѣзжаючею, якъ и послове Московскій,
въ Литвѣ и въ Коронѣ бываючіи, спо-
лечпость церковную зъ собою мѣвали. А на доводъ того, ижъ всѣ митропо-
литове Кіевскій отъ патриярховъ Кон-
стантиеополскихъ хиротонію брали и
тому подлегали, покладаю свѣдоцтво
зъ «Исторіи» Александра Гвагвина,
кройникара, хотлжъ не нашей церкве,
который зъ лѣтописцевъ Роскихъ на¬
писалъ тыми словы: «всей Роси передъ
тымъ, такъ той, которая до Москов-
ского, якъ той, которая до Литовского
князства, также и той, которая до кро-
левства Полского належитъ, одинъ былъ *) На полѣ: «о роздвоеню митрополіи
въ Россіи». Библиотека "Руниверс1