Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1029 «ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ щены. Читай о томъ Стрыйковского
книгу. Фотій митрополитъ отъ патріархи Кон-
стантинополского Калиста посвяченый
и въ послушенствѣ того тръвалъ. За
того митрополита мощи св. Алексія*
митрополита Кіевского, найдены и чесно
почтены суть, за царя Василіевича. Чи¬
тай въ «Соборнику», февраля 12, въ
житіи св. Алексія. Григорій Цемивлакъ зъ Болгаріи року
1415 отъ патріархи Константинопол-
ского Каллиста былъ посвяченъ. А же-
6а отъ епископовъ Роскихъ безъ при-
зволеня патріаршого мѣлъ быти посвя¬
ченъ—безъ доводу повѣсть. Віпакше бы
добре и отъ Роскихъ епископовъ пред-
ся мусѣло быти отверженіе и произво-
лене отъ патриярхи, а еднакъ не отъ
папежа, аню отъ Лядзкихъ бискуповъ.
А жебы зась Григорій митрополитъ не
мѣлъ быти въ сполечности зъ патріар-
хою, то мѣстцане маетъ, и есть омыл-
ное удаване, а згола фалшъ, отъ от¬
ступниковъ змышленый. Стачечными або-
вѣмъ и того часу Россове въ вѣрѣ были,
а жадного сполку и. дружества и едно-
сти зъ костеломъ Римскимъ не мѣли.
Даетъ о томъ намъ вѣдати оно, што
Мартинъ Кромеръ въ книзѣ 2,0, около
року 1430, написалъ: «по отъг’здѣ Ягел-
ла кроля, Ки$ \Ѵо1уйзка козсіоіу, кіоге
ко1\ѵек паЪогейзітса Кизкіе^о піе Ьуіу,
т ргосЬ раіііа у г^гипіи \ѵу\ѵгаса!а. По
томъ таковомъ учинку Россовъ Волын¬
скихъ, кроль Ягелло Владиславъ въ ро¬
ку 1432 обывателемъ Луцкимъ далъ
привюлеи на волности' и абы церквій
Роскихъ не пустошено и до вѣры Рим¬
ской нюкого абы не силовано».-То Кро¬
меръ въ книзѣ 20 описуетъ. Исидоръ, родомъ Болгаринъ, року отъ
сотворенія свѣта 6846, отъ Рожества
1437, поставленъ' былъ отъ Царигород-
ского патріархи Іосифа. Той толко лѣто КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. ЮЗО | одно побывалъ на Москвѣ, и на соборъ
! онъ Флорентійскій погхавши, отступилъ
православія и принялъ отъ папежа Еѵ-
генія кардиналскій титулъ. Той Исидоръ
въ каталогу митрополитовъ Кіевскихъ
не покладается, и жадный Диптихи, то
естъ Поминники не маютъ его имене.
Якъ за живота, такъ и по смерти жад¬
ной сполечности зъ православными не
мѣлъ и не маетъ. Который то Исидоръ
гды прщхалъ зъ уніею Флорентійскою
на Москву, царь Василій Василевичъ до
вязеня его осадилъ. Потомъ, собравши-
ся всѣ епископове, архимандритове, игу-
менове и пресвитерове осудили его на
спалене. Въ таковомъ осуженю гды
утеклъ зъ вязеня, а въ Россіи въ Лит¬
вѣ не былъ принятъ, удался былъ до
Константинополя, стараючися о при-
вернене на престолъ митрополіи Роской
Лечъ патріарха по ономъ Іосифѣ, име¬
немъ Григорій, пріймалъ его толко на
степень покаянія и до сполечности пра¬
вославныхъ; але на столицу митрополіи
жаднымъ способомъ не припущалъ и
не благословилъ. А то для того, снатъ,
ижъ першимъ началникомъ отступленія
стался въ Россіи, абы напотомъ и дру¬
гій ся того не важили, бо и оного
Арія еретика патріархъ Александрійскій
Петръ не припустилъ до священства,
ижъ былъ началникомъ ереси. И такъ
той Исидоръ уніатъ безъ вѣсти гдѣсь
скончился, якъ и нынѣшныи отступни-
кове жаденъ доброю смертью живота
своего не кончаютъ. Свѣдками того мно¬
гій писарю достовѣрныи суть. А не для
того Исидоръ до Константинополя уѣз¬
дилъ, абы Грековъ (якъ отступникъ на¬
писалъ) до уніи Флорентійской приво¬
дилъ, которой тамъ залецати не смѣлъ
бы, бовѣмъ не мѣлъ мученического умы¬
слу и гарца, ижъ правовѣрія отступилъ. А гды южъ такъ Господь Богъ Все¬
держитель церковь свою въ народѣ Рос- * Библиотека "Руниверс1