Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1025 «ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНСКАГО, 1021 ГОДА. 1026 барэо стережено, и зъ нимъ едности сто-
ронено. А зноснѣйшая нѣшто отъ нынѣш¬
ней уніи тамъ тая была, бовѣмъ ено въ |
трохъ пунктахъ Михаилъ замкнулъ еи
былъ. Напродъ, абы папежа въ молитвахъ |
поминати ровно зъ чотирма патріархами, і
Повторе, абы волно было до Римского !
двору аппелловати. Потрете, абы Рим-1
скому папѣ во всемъ началство было *
позволено. А о придатку до святого 1
символу жадной взменки не чипили
Латынникове, на той часъ тую тамъ не¬
законно кнуючи унію. Вертаюся до речи предсявзятья моего,
то естъ до митрополитовъ Кіевскихъ. По опанованю царства Грецкого презъ
Андроника, гіатріархове въ Константи¬
нополю были Іосифъ'и Георгій. Теды
отъ едного зъ тыхъ Максимъ, родомъ |
Гречинъ, на митрополію Кіевскую по-
свяченый былъ, а не отъ Века, кото¬
рый южъ на той часъ былъ на выгна-
ню и за правовѣрного не былъ мѣный.
Если Грекове Века не мѣли за патрі¬
арху правдивого, далеко болшъ Россове.
А постановленъ той былъ Максимъ ми¬
трополитомъ въ лѣто 6791. Святый Петръ, Россинъ, игуменъ Рат-
скій, въ лѣто 6816 отъ патриархи Кон-
стантинополского посвяченый. Той Петръ |
зъ повѣту Бѣлзского, зъ села Дворецъ,
надъ рѣкою Ратою, въ монастиру св. |
Спаса мѣшкалъ, гдѣ и теперь Петровъ ■
Кутъ надъ тою рѣкою зовется. О чомъ
въ «Кройницѣ царства Греческаго» Ан¬
дроника Палеолога такъ мовитъ: «по !
Михаилѣ Палеологу царствовалъ въ Ца-1
ригородѣ Андроникъ, сынъ Михайловъ,!
лѣтъ 44. При томъ въ Россіи былъ
князь великій Іоаннъ Даниловичъ Ка¬
лита, а при немъ Петръ, игуменъ Рат-
скій, поставленъ бысть митрополитомъ
на Россію, презъ Аѳанасія, патріарху
Константинополского».'То Кройника Ру-
ская. Того Петра за святого маемо, и РУССКАЯ ВОТОРІЧКСКДЯ ВЖ1ЛОТВКА. тѣло его до сего дня несказителное зо-
ставаетъ на Москвѣ, которого свято-
бливость Господь Богъ чудами потвер-
жаетъ ажъ и до сихъ часовъ, презъ
што вѣру нашу и патріарховъ нашихъ
праву и збавенну быти освѣдчаетъ. Ѳеогностъ, родомъ Гречинъ, въ лѣто
6837, въ Константинополя отъ пат¬
ріархи Исаіи посвяченый и въ послу-
шенствѣ того трвалъ. За того Ѳеогно-
ста митрополита, року отъ Рожества
Христова 1339 кролеви Полскому Ка-
зимирови Второму Россове мѣста Лво-
ва, себе и замки обадва, нижщій и
внпішій, и самое мѣсто поддали, и
толко собѣ уживанье волное старожит¬
ной своей вѣры варовали. Гдѣ король
постановилъ и поровнилъ, абы Россове
одного зъ Ляхами права и волности
заживали. Уважай: «себе, мѣсто и замки
поддали, а вѣру заховали». Не мыслили
тыи уніи въ вѣрѣ и набоженствѣ зъ
Ляхами и костеломъ Латинскимъ. Пи¬
шетъ о томъ варованю вѣры Мартинъ
Кромеръ въ книзѣ 12, Гоі. 263. Въ тыижъ лѣта, особливе року 1343
пишетъ тойже Кромеръ въ книзѣ 12,
ижъ Дашка Россинъ, староста Пере-
мислскій, и Даніилъ Острозскій, и иныи
Россове-царя, Татарского собѣ на по¬
мочь призвавши, зобралися противко
Полякомъ, «абовѣмъ, мовитъ, ненави¬
дѣли оной владзы Поляковъ, частью,
же люди тамтыи не рады паномъ
постороннимъ голдуютъ, а частью зась
о старый обряды вѣры своей обавяли-
ся, абы якъ фортелне и знагла выко-
ренени не были; видѣли абовѣмъ мно¬
гихъ зъ своихъ до вѣры Римской при*
ставаючихъ, которыхъ до принятя еи
урядами, иншою розмаитоюнагородою ко¬
роль Казиміръ потягалъ»8)- То Кромеръ. 8) Толст. на полѣ: «Война за вѣру на
Ляхи. Благочестивая продвовё наши фор-
уелевъ ся Латынскихъ стерегли >. 33 Библиотека "Руниверс1