Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
85 ДІАРІУШЪ АѲАНАСІЯ ФИЛИППОВИЧА, 1646 ГОДА. 86 принамеѣй, тые три речи заховай.
першая—будь послушнымъ старшимъ
своимъ, другая — правила церковного
пилвуй, третяя- бесѣдъ женскихъ сте-
режися; тые гды, дастъ Богъ, сохра¬
нитъ, спасешися и будетъ потребенъ
на службу церкви Христовой. Иди съ
миромъ»! Идучи мнѣ до Вилна, за
Чорнобилемъ предъ Мозиромъ, по взрѣ-
чу Днѣпра, въ пущи на дорозѣ при¬
далъ ми ся человѣкъ барзо хорый. Взя-
лемъ его на себе и неслъ немало. Топ
человѣкъ потомъ (дивные справы въ
таемницахъ Бозскихъ много зо мною мо-
вивши) далъ ми имя найсолодшее,
Іисусъ Христосъ, на сердце мое и ука¬
залъ ми, якъ тое маю заховати: 1)
мѣрность зо всѣми людми въ пожитіи
розумне мѣти; 2) послушенство, чи-
стость и убозство заховати законное;
3) на смерть двоякую памятати уста-
вичне; 4) воли Бозской завше-завше
въ всемъ се оддавати: што я паметаю-
чи (дару Бозского ведлугъ часу таити
не треба) и но сесь часъ, выритое ла¬
скою Его святою, на сердцу своемъ
маю; 5) еслибы што противного воли
Бозской зъ немощи ся тѣлесной при-
трафило, то исповѣдью и покутою доско-
налою себе очищати. Я то нендзный Аѳанасій, который
зъ Вилня, по вступленю порядномъ на
іерейство, зъ воли Бозской и стар¬
шихъ моихъ, былемъ намѣстникомъ въ
монастыру Дубойскомъ, подъ Пинскомъ,
тамъ презъ три лѣта зъ духами злы¬
ми, видомыми и невидомыми, барзо
бѣдилемся. И гды князь Радивилъ,
канцлеръ Литовскій, року 1636, име¬
немъ Полоза утискуючи церковъ пра¬
вославную, одбиралъ монастыръ той
Дубойскій на езуиты барзо мудріе, фун-
дуючи ихъ въ мѣсти Пинскомъ, а въ
тотъ часъ барзо страшніи видоки на
неби и на земли (не презъ сонъ, але въ денъ и на явѣ, толко якъ въ за-
хвиценю якомъ будучи) видилемъ: на
небѣ -хмуры барзо гнѣвливые зъ вой¬
сками ушиковаными, на каране гото¬
выми, и на земли — седмъ огнювъ пе-
келныхъ, на седмъ грѣховъ смертел-
ныхъ зготованыхъ; зъ тыхъ огнювъ,
въ пятомъ жаристомъ гнѣвѣ, трохъ
особъ выразне видилемъ: нунціуша
легата, въ коронѣ папежской, Жигмон*
та кроля и Сапегу, гетмана, за пре-
слядоване церкви Восточной барзо сму¬
тно седячихъ. Которое видѣне, гдымъ
другимъ указовалъ, видите не могли.
Толко одинъ святобливый мужъ госпо¬
динъ отецъ Иларіонъ Денисовичъ, игу¬
менъ Купятицкій и Пинскій, тые справы
Бозскіе видилъ и дивовался. Подста-
ростій Пинскій, панъ Огродинскій, не¬
задолго потомъ, гды заѣждзалъ тотъ
монастыръ, голосно волалъ: «отцеве!
для Бога, што то есть?! Страхъ мя
здыймуетъ; чи не машъ якои здрады:
пале подъ мостомъ чи не подпилованы?
Отцеве, для Бога, не жартомъ то мовлю,
страхъ мя здоймуетъ»! И долго ся трво-
жачи, ажъ за проводомъ отцевъ Ви¬
ленскихъ, въ монастыръ зо всѣмъ по¬
ѣздомъ въѣхалъ и обнялъ. Я, зась зъ
горливости моее до благочестіа свя¬
того, списавши жалосвый листъ взгля¬
домъ людей православныхъ, которыхъ
тамъ не тисеча было, маючи добрую
надѣю зъ вѣры православное, же ся
тыи люде, або въ особѣ тыхъ людей
вся церковъ Восточная до православія
святого маетъ вернути, и полецилемъ
тотъ листъ Пречистой Богородици Ку-
пятицкой, зъ подписами рукъ людей
годныхъ не мало. А мяновите подпи¬
сался: отецъ Силвестеръ Краскіевичъ,
игуменъ Циперскій, Леонтій Шицикъ,
игуменъ Дубойскій, Іларіонъ Денисо¬
вичъ, игуменъ Купятицкій, Самоилъ
Рогаля, друкаръ братства Виленского, Библиотека "Руниверс1