История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1010 ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 1020 замолчали бы лѣтописцы, якъ речи но¬
вой и незвыч&йпой. Іосифъ митрополитъ, родомъ Гречинъ,
отъ патриархи Конставтинополского до
Россіи былъ присланъ, чого и против¬
ни кове сами посвѣдчаютъ. Передъ ко-
торимъ, гды бы предкове его митро-
нолитове Кіевскій, опого патриархи
православного, въ Никеи престолъ свой
маючого, не слухали, а слухали бы
Латинпика, въ Константинополю сѣдя-
чого, теды бы Іосифа того отт> патрі¬
архи, который резидовалъ въ ІІикеи,
пе приняли были. Кириллъ Росинъ митрополитъ, отъ
Германа, патріархи Константинопол-
ского, посвячепій, въ послушенствѣ того
трвалъ, отъ стпореня свѣта року 6782. Около року отъ Рожества Христова
1258, Михаилъ Палеологъ въ Никеи
царствуючій, презъ кесаря Алексія за
помочю Божіею, толко презъ осмьсотъ
жолнеровъ Константинополь опановалъ
и Латинниковъ сромотне зъ пего вы¬
гналъ. За чимъ патріархове Копстанти-
пополскіи знову на столицѣ своей апо
столской сѣли. Читай у Никифора Гре¬
горы, въ книзѣ четвертой. Въ томъ часѣ Михаилъ Палеологъ
царь, обавяючися Кароля, кроля Фран¬
ковъ, абы знову поколѣня Балдвинового
въ Константинополю не посадилъ, зъ
Римскимъ папежомъ зъедночился былъ.
Лечъ патріарха Іосифъ и все духовен¬
ство и явесь синклитъ того зъедноченя
не пріймали и моцно ся спротивили.
За што многихъ на заточене было за¬
слано. А шьхто Римского папежа въ ли¬
тургіяхъ и молитвахъ не споминалъ.
Читай Никифора Грегору, въ книгѣ 5
о Беку. Который то Бекъ зразу ста¬
вился потужне и силне противко Ла-
тинникомъ. Лечъ даный до вязеня, зъ
мусу а зъ утрапеня великого пахилилсл
до Лати пни ковъ. И такъ царь оного Ла¬ тинскимъ патріархою поставилъ. •Кото¬
рого то Бека, якъ апостаты, анѣ Грё-
кове, анѣ Кирилъ, митрополитъ Рускій,
не были послушпыми: знали бовѣмъ
всѣ истинного патріарху Іосифа помене-
ного, который для благочестія былъ на
выгпаню. Той Михаилъ Палеологь, або отъ
него посланный Латинникове, на святую
Аѳопскую гору пришедши, бурили *)за
то, же мопахове тамъ живучій не хо¬
тѣли тоей уніи приняти, гдѣ подъ той
самый паступованя ихъ зъ уніею часъ,
першее знаменитое чудо въ монастирѣ
храмѣ2) преподобного Аѳанасія Аѳонско-
го сталося, же гды діаконъ, на амвонѣ
стоячи, папежа Римского па первой
ектеніи спомянулъ, на-тыхъ-мѣстъ па¬
лата опой церкве упала, діакона и иныхъ
около стоячихъ мпогихъ убила, зачимъ
и литургія окончена не была. И такъ,
для того, на ономъ жертвеннику, гдѣ
уніятове зъ Латинниками проскомидію
отправовали, и по сіи дни не ироскоми-
суютъ, але въ церкви Пресвятой Бого¬
родицы на жертовнику проскомидію от-
правуютъ, и оттоль презъ церковь ве¬
ликую на алтарь великій предложеніи
дары переносятъ а по скопченю литургіи
зась тамъ же относятъ. Што тамъ подви-
заючіися отця> святый усудили и подали
такъ отлравовати на памятку того, што
ся стало, и для наказанія и пересто-
роги насъ правовѣрныхъ, абысмо ся зъ
костеломъ Латинскимъ не злучали 3)
и Римского бискупа за голову и па-
стиря, мимо права церковный, знати не
хотѣли, але абы архиепископа Констан-
тинополского, патриарху вселенского, за Ч «Соборникъ* Аѳонской горы. *) На полѣ: «лаѵрѣ*. 3) Тоіст. на полѣ. «Святогорцы зъ Латын-
| гиками въ вѣрѣ нвгды ся не згажаія, бар-
зѣй—за зраэцовъ своихъ и церковныхъ свя¬
тыхъ правъ порозумѣвалп». Библиотека "Руниверс1