Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1017 «ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 «ГОДА. 1018 творного архиеиископа, могли лацео
приходити и по желанію сердца своего
благословеніе онъ него одержовати. Ко¬
торый то Савва короля Угорского отъ
Латинской вѣры отвернулъ и на право¬
славную вѣру привелъ, и нарекъ имя
ему Владиславъ, и со Стефаномъ, бра¬
томъ его а кролюмъ Сербскимъ, вѣчное
примиріе утвердилъ. Читай въ «Хрой-
ницѣ» о св. Саввѣ. Тогожъ часу, за панованя Латинни-
ковъ въ Константинополю, по року отъ
Рожества Христова 1202, народъ Рос-
скій статечность свою за вѣру ажъ
до крове иоказовалъ. Пишетъ бовѣмъ
Мартинъ Кромеръ, историкъ дѣевъ
Полскихъ, въ книзѣ 7, ижъ «Романъ,
князь Володимерскій, собравши валное
войско, не толко всю ІІолску хотью и
падѣею огорнулъ, але тежъ науки и
вѣру Лядскую знищити гордо перегра-
жалъ. И такъ зъ тымъ серцемъ войско
на Полску зведіпи, подъ замкомъ Лю-
бслскимъ презъ цѣлый мѣсяцъ лежалъ».
То Кромеръ. Еще Кромеръ въ книзѣ 7,
но року отъ Рожества Христова 1206,
пишетъ, ижъ «гды Коломанъ на Гали¬
чу осѣлъ, которому въ станъ малжен-
скій Саломея, сестра кроля ІІолского
Лешка Бѣлого, дана была, за чимъ,
мовитъ, незвычайная Русь, чужей влад-
:ш не полюбивши, къ тому боячися,
абы за чужого пана вѣры своей, при
которой ся они статечне держатъ, не
му сѣли отступити, охотне зъ Мечисла¬
вомъ, который дѣдичнымъ правомъ до¬
ходилъ Галича, противко Угромъ и По¬
лякомъ збунтовалися». То Кромеръ. Еще
Кромеръ въ той же книзѣ 7: «по року
1220, пишетъ, Иво, сынъ Сауловъ, би¬
жупъ Краковскій, пріѣхавши зъ Риму,
ніконъ отъ Домника Калегуритана,
1>ундатора овыхъ бѣлыхъ мниховъ до
[Іолски принровадивши, фундовалъ кля-
дторы въ ІІолщи, и ажъ къ Кіеву и Галичу регулу свою запровадилъ. Але
недолго его тамъ терпѣлъ Кіевскій князь
Володимеръ, боячися, абы Россове презъ
ихъ науку отъ Грецкихъ обрядовъ не
отпали». То Кромеръ. Уважай же собѣ зъ тыхъ свѣдоцтвъ,
чителнику православный, ижъ Россове
жадной сполечности зъ костеломъ Рим¬
скимъ и зъ мнихами немѣли, и овшемъ
стерёглися 3) ихъ, якъ якой заразы. И
хотяжъ Латинникове подъ той часъ
въ Константинополю пановали, тымъся
Россове не згоршали, але тымъ бар*
зѣй статечность въ вѣрѣ (якъ слы¬
шимъ) мужне показовали. Вертаюся до предсявзятья моего. По Матѳеи митрополитѣ былъ Ки¬
риллъ, Россинъ, въ лѣто 6736, отъ
патриархи Константинополского {пода-
ный], и въ послушенствѣ того а въ
едности церкве всходной зоставалъ презъ
весь вѣкъ живота своего, и ня>гды зъ
Латинскимъ народомъ и вѣрою ихъ
жадной сполечности не мѣлъ, якъ до¬
воды вышніе описаніи въ томъ насъ
увѣряютъ. Кирилъ, клирикъ, митрополитъ Кіев¬
скій, такій же, якій и продокъ его,
року 6759. Той князя великого Кіев-
ского Александра, зъ Татаръ идучого,
у Золотыхъ Воротъ зъ многимъ духо¬
венствомъ стрѣтилъ 4). Вѣдай, ижъ
подъ тотъ часъ панованья въ Констан¬
тинополю Латинниковъ жадной змѣны
митрополитове Кіевскій не чинили, то
есгъ, вѣры своей и отъ церкве всход-
ней не отступовали, и зъ Латинниками
ся не лучили. Штб гды бы было, не 3) Толст. на іюлѣ: «Россове зъ Ляхамп
нигды жадной увіи ве мѣди, але за пре-
вротниковъ справъ Бозскихъ ихъ розумѣли». *) Па нолѣ: «Не сей, но иже по Іосифу,
и не въ Кіевѣ, но въВладииерѣградѣ стол¬
помъ, въ Великой Россіи». Библиотека "Руниверс1