Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1011 «ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 1012 Пресвятой Богородицы въ монастиру
Печерскомъ чудовне основана и вму¬
рована. Который то отцы и но нихъ
настунуючіи зъ напежами и въ косте¬
ломъ Римскимъ въ едности и въ спо-
лечмости не были; але ся ихъ барзо
сторонили. Показуетъ то оная «Наука»
святая Ѳеодосія, ко цару Изяславу чи¬
неная, гдѣ ся мовитъ, ижъ «вѣра ихъ
злая, и законъ ихъ нечистъ естъ, въ
Савеліеву ересь и въ иныи многій впа-
лися ереси, и всю землю осквернили» *).
И ниже мовитъ: «Прето, иравовѣрный
цару, вѣры Латинской бѣгати потреба,
и обычаевъ ихъ не держати, и прича¬
щенія отъ ныхъ не иріймати, и не слу-
хаги што мовлтъ» 2) и прочая. Читай
въ «Патерику» Печерскомъ, слово 37.
Л чому отстѵпникове паішъ того намъ
«Слова» або «Науки» въ тую свою
«Оборону» не вписали, ноееважъ ся
церковными и Русскихъ отцевъ писмы
и наукою въ той своей маніи щитити и
боронити хотятъ? Але то очомъ ихъ соль! Іоаннъ року 6597 3) отъ патріархи
Николая посвяченый, и въ послушен¬
ствѣ того трвалъ, яко и продкове его,
и науки св. Ѳеодосія противъ Латин-
никовъ перестерегалъ, и фундаціи его
церковъ Успенія Пресвятой Богороди¬
цы въ монастиру Печерскомъ Кіев¬
скомъ посвятилъ, гдѣ на онъ часъ чуда
знаменитый сталися, и еписконове за
обявенемъ Бозскнмъ собралися на день
посвяченя. Читай въ «Патерику» Пе¬
черскомъ, въ словѣ 6 4). Ефремъ, родомъ Гречинъ, року 6604 ’) «Патерикъ Печерскій», слово 37. Слвч.
Макарія, «Истор. Рус. церкви*, т. Ц, стр.
297 — 299, Авдр. Й. Попова, «Ист.-лит
обзоръ древне-Русскихъ иолемич. сочиненій
(XI—XV В.)» стр. 45, 70-81. *) Слич. тамъ же Толст. на полѣ:* «Ла¬
ты нниковъ бѣгати треба, жебы не свести
до пекла съ святого неба». 3)Толст.: «6696». *) Кревза упоминаетъ о двухъ Іоаннахъ,
см. выше, стлб. 228. | отъ Николая, того имене Третего, пат*
і ріархи Константинополского посвяченій
! и ноданій, который безъ вшеляцой
вонпливости въ послушенствѣ его звы-
чаемъ нродковъ своихъ зоставалъ. Чо-
гожъ лѣтонисци, якъ певпой и звычай-
ной речи не выражаютъ, отступникове
хватати его подъ унію не маютъ: гдыжъ
звычайніи речи за кождою оказіею вы-
ражатися не звыкли. И овшемъ и то бы
выразилъ, якъ речъ новую, гды бы той
митрополитъ Рускій, Грекъ уроженемъ
и отъ патріархи ноданый бывши, пат-
риярхи не слухалъ, але иаиежа. Доснтъ
па лѣтописца (гды жадной въ правѣ
або въ зпычаю отмѣны не видитъ) дати
знати, же Гречинъ або Русинъ митро¬
политомъ Кіевскимъ былъ. Жаденъ лѣ¬
тописецъ не пишетъ, абы который ми¬
трополитъ Рускій послушенство папе-
жеви отдавати, або зъ Риму иосыланый
и надаваный быти мѣлъ. А же бы за
того Ефрема празеикъ Перенесенія мо-
щій св. Николы въ Баръ мѣлъ быти
принятый въ Россіи, до того часу не
читалемъ ня>гдѣ, то естъ, которого бы
року въ Россіи той праздникъ свяченъ
быти постановленъ былъ. Гдыжъ мо¬
имъ зданемъ фалшъ то естъ, абы Ур¬
банъ Вторый папежъ тое свято святити
установилъ; ноневажъ свята того и
Римскій костелъ не заховуетъ. А якъ
бысмо мѣли розумѣти о неренесеню
мощій святыхъ зъ Греціи въ заходніи
стороны, отсылаю чителника до части
второй, роздѣлу 11, артикулъ 1 и 2. Никола, родомъ Гречинъ, року 6614
отъ тогожъ Николая патріархи посвя¬
ченій и ноданый, и въ послушенствѣ
патріархи Константинополского ста-
течьпе трвалъ. Никифоръ Гречинъ, отъ патріархи
Константинополского Іоанна Осмого по¬
свяченый и въ послушенствѣ его трвалъ,
а умеръ року 0629. Библиотека "Руниверс1