Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1005 ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 1006 пнсмо Михаила Сиггела, которое ся въ
«Соборнику» Словенскомъ находитъ. Л
гды по Миколаи тамъ и по Сисиніи на¬
сталъ Сергій и видѣлъ въ Латинскомъ
родѣ затвердѣлость серца, якъ Мойсей
въ Фараонѣ, Духомъ Божіимъ а рев¬
ностью Божіею движимъ, собралъ соборъ,
на которомъ бискупа Латино-Римского
зъ диптиховъ вымазалъ и отъ сполеч-
ности церкви исходной отлучилъ. За
Николы теды Хрисоверга и за Сисинія
н который передъ цыми недалеко были,
напомвнане и обличепе дѣялося Латин-
никомъ, а за Сергія декретованье и осу-
жене сталося. А такъхотяжъ за Николы
Хрисоверга крестился Володимеръ, нред-
ся еднакъ того часу южъ Грекове зъ
Латинниками въ сполечности не были,
але роздѣлеае было. О чомъ насъ увѣ¬
ряетъ оное, штомъ мало вышніе при-
помянулъ о упоминанью презъ Кирилла,
абыся Володимеръ стереглъ вѣры Ла-
тинского костела. А еслижъ бы цесареве
Василій и Константинъ и всѣ Грекове
въ согласіи и едности были зъ Латин¬
никами, теды то певпа, ижъ въ той ед¬
ности, которую Фотій, патріархъ Кон-
стантиыополскій и Іоаннъ папежъ учи¬
нили были, а унія такая была, же не
придавали «и отъ Сына». Части III, роздѣлу II, артикулъ 1. Жаденъ митрополитъ Кіев¬
скій въ послушенствѣ панежа
анѣ въ едности зъ костеломъ
Римскимъ не былъ. ■ ше мѣлъ. Чого намъ Лѣтописца Роскіи
и Кройники Латинскій и Полскіи, на-
ветъ и самый часы уживаня и прий-
I мованьл оныхъ отъ Коистантинополско-
I го патріархи, посвѣдчають. Межи иными
| зъ Лѣтоиисцовъ Госкихъ, Мартинъ Кро¬
меръ х) въ кназѣ 3 мовитъ: Володи-
I меръ, монарха Роскіи, учители» закону
! Грецкого принялъ и митрополита въ
I Кіевѣ, архиеиископа въ Новгородѣ, а
у въ 2) инпіихъ зась мѣстахъ епископы
отъ патріархи Константинонолского но-
свячены иосадилъ, и такъ отъ того часу
обряды Грецкій Россове моцно дер¬
жатъ». Стрыйковскій кройпикаръ въ книзѣ
4, на листѣ 141 о томъ же пишетъ: <а
такъ отъ того часу всѣ Бѣлой, и Чор
яой, Всходной, Полночной и на полуднѣ
лежачей Руси народове въ вѣры хри¬
стіанской, ведлугъ обрядовъ и церемоній
Грецкихъ, подъ зверхностю патріархи
Константинонолского, стале и статечне
трваютъ, то есть отъ року створеня
свѣта 6497, ведлугъ Роскихъ и Грец¬
кихъ Кройникъ». Александеръ Гвагвѣнъ въ Кройницѣ
своей, книга 7, въ части 2 о Москвѣ
написалъ: «всѣ митрополитове Роскіи
отъ патріархи Константинополского
зверхность свою маютъ, а жаденъ зъ
ныхъ Римскому папежеви не подлегалъ,
и иосвячепя отъ него не бралъ, и въ
едности зъ нимъ не былъ, и же въ но-
минникахъ и въ молитвахъ церковныхъ
жадного папежа не вспоминано, и писма
жадного о томъ не находимо 3).» 2?весь народъ Роскій, духовный и свѣц-
кій, якъ едноразъ вѣру христіанску
отъ столицы апостолской Константино-
нолской принялъ (въ той и до того часу
еднаково статечне трваетъ и до конца
вѣка трватй будетъ благодатію Христо¬
вою), также и митрополиты отъ патріар¬
хи Константинонолского посвяченіи зав-> О Толст. ва полѣ: «Кромеръ Латинскій и
Полскій». а) До сихъ поръ въ Палинодіи зто—нервый
примѣръ двойнаго предлога (паир. «у во
Слонимѣ»); второй предлогъ («въ») здѣсь
нельзя разсматривать какъ нрндыханіѳ (*у-
сы, вугодье), такъ какъ въ словѣ • ишній* ири
дыханіе всегда выражается чрезъ г; іиишій. :1) Листъ 23. Библиотека "Руниверс1