История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1001 «ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 1002 своего выправилъ до Нѣмецъ, до Бол-
гаровъ и до Грековъ». Въ томъ же Лѣтописцу пишетъ: «гды
ся окрестилъ въ Корсуню Володимеръ,
учено его вѣры, Духа Святого отъ Отца
исходити»*. Тамъ же выразне напоми¬
наютъ его, абы ся выстерегалъ Латин-
ского ученія, абовѣмъ, мовяуъ, пре-
вротно есть, а седмъ соборовъ абы за-
ховывалъ. Тамъ же и то мовятъ, ижъ
старый Римляне зъ соборами вселен¬
скими все справовали, а сами доного
не становили. Споминаетъ тамъ же яко-
гось Петра, который костелъ заходній
отъ 4 патріарховъ оторвалъ, и всю
Италію превротнимъ ученіемъ напол¬
нилъ. Што все ясніи суть доводы, ижъ
Латинникове, отъ сиолечности Грековъ
отрываючися за прежнихъ патріарховъ,
а за Сергія патріархи явне ся оторвали,
за што отъ него были и проклинаны. Сергій абовѣмъ, патриярхъ Констан-
тинополскій, зъ роду Фотія патриярхи
идучій (снать для того наши лѣтописцы
Сергія того Фотіемъ зовутъ, гды пи¬
шутъ, ижъ Володимеръ отъ Фотія па¬
тріархи, першого митрополита Михаила
на Кіевъ взялъ), живучи за Володимера
въ самый тыи лѣта окрещенія Россіи,
и за тыхъ же царевъ Грецкихъ Васи¬
лія и Константина, писалъ противно
папежови и всему костелови заходнему,
строі|>уючи ихъ остро, ижъ вѣру и дог¬
мата отмѣняютъ, ижъ церковь Христову
новыми своими вымыслами роздираютъ.
Припоминаетъ тую Сергія того побож-
ную ревность и Бароніушъ въ року
«Рочныхъ своихъ Дѣевъ» 999, а вы-
разнѣй и доводнѣй—въ «Соборникахъ»
Роскихъ, и въ книжцѣ, въ Острозѣ дру-
кованой. Венцъ и самъ Креуза против¬
никъ, въ книжцѣ своей, въ части о ми¬
трополитахъ Кіевскихъ, дочитавшися
въ Лѣтописцахъ, написалъ, ижъ най-
першій митрополитъ, именемъ Ми-> { хайлъ, отъ патриярхи Константинопол-
| ского, около року по Христѣ тисячного, ! до Россіи былъ посланій и поданій. - Дитмарусъ, историкъ Нѣмецкій, пи-
| шетъ, ижъ около рову 1008, вдоль
I Роскій Володимеръ крестился, и того
часу патріархою былъ Сергій3), который
1 папежовъ Римскихъ до диптиховъ впи-
совати заказалъ и въ отлученіе ихъ
отъ церкве вложилъ. Въ «Кройницѣ»
Роской, по умертью Анны, царевны
Грецкой, а жены Володимеровы, въ лѣ-
[ то, замученія св. Бориса, пишетъ, ижъ
I Угровъ и Нѣмцовъ и иныхъ имъ при-
і леглихъ народовъ Латинникове на пре¬
лесть свою перевернули, презъ што
! вѣру Римскую наганяетъ. Отколь, по-
казуется, ижъ южъ часу крещенія Во-
( лодимерового и за панованя его папежъ
Римскій въ отступленіи былъ, а зъ
! патриярхами и Грефами, и просто рек-
! ціи зъ церковію всходнею, въ сполеч-
! ности не находилъ. Кгды Володимера
и народъ Роскій окрещено, зъ Цари-
грода митрополита, архиепископа, епи¬
скопы и пресвитеры и церковники да¬
но, и въ Россію послано зъ книгами
богословскими и церковными, межи
иными «Еѵхологіонъ», то есть «Треб¬
никъ», въ которомъ церковный справы
и обряды суть описанй. Тамъ въ томъ
«Требнику» написано «Типикъ», то
естъ—способъ и науку, якъ пріймати
до церкви нашей отъ костела Римского
приходячихъ, которіи напродъ отрече¬
ніе вѣры Латинской чинити маютъ, а
потомъ прирекаютъ вѣру церкве всход-
нои каѳолицкой усердно держати, а по¬
томъ святымъ мѵромъ наполняючи кре¬
щеніе помазованы бываютъ. Читай о
томъ въ «Требнику» Словенскомъ, зъ
Грецкого переведенномъ, зъ друкарня»
Стрятинской въ року 1606 выданомъ,
листъ 49. 3) БароніЙ, року 1008, листъ 973, Библиотека "Руниверс1