История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
999 «ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 1000 поданал, папежови подобала и была въ
Римѣ отправована, диву то жадногс
зъ собою не несетъ; поневажъ въ ед-
ности Римская церковь зъ Восточною
на тотъ часъ еще будучи, литургію и
всѣ обходы церковный взаемне одна
другой чтили и поважали. Отповѣдь кроникаромъ противнымъ. А што ся тычетъ историковъ Латин¬
скихъ, яко бы Кирилъ и Меѳодій зъ
дозволена папежского мѣли подати на¬
родомъ Славенскимъ, теды, ведлугъ
всѣхъ выводовъ правдивыхъ, мѣсца
тое жадною мѣрою мѣти не можетъ.
Лечъ што бы то еднакъ было и якъ бы
тыхъ историковъ* розумѣти, повѣмъ: Ки¬
рилъ Философъ, свѣцкимъ и духовнымъ
будучи, зложилъ Слованомъ алфавитъ
на кшталтъ ли>теръ алфавиту Грецко-
го, и книги зъ Грецкого тымижъ ли¬
терами на языкъ Славенскій перело¬
жилъ. Притомъ тежъ зъ Меѳодіемъ и
набоженства хвалене Господа Бога
тымъ же языкомъ Славенскимъ пода¬
валъ отправовати, а панежъ, услышав¬
ши о томъ, за дивъ собѣ почиталъ
языкомъ Словенскимъ хвалити Бога,
але потомъ ся обачивши похвалилъ и
за речь слушную принялъ. Части III, роздѣлу I, артикулъ 8. Гды ся Володимеръ, монафха
Роскій, и вся зъ нынъ Россія
соборне и повшехне крестили,
южъ костелъ Римскій до схисцы
ся склонилъбылъ, а зъ Констан-
тинополскою и зъ всею исходною церковію едность розрывалъ. Лѣтописцы Росскіи и зъ ными Ла¬
тинскій и Польскій *) историки пишутъ, ') Кромеръ, кп. 3. «о реліяхъ Поляковъ,
Словаковъ». I ижъ Володимеръ монарха въ Херсонѣ
отъ столицы апостолской Константино-
полской окрещенъ естъ, около року отъ
согвореня свѣта 6497, а отъ Рожества
Іисуса Христа року 989, албо и нижей
(чти въ части 3, роздѣлу 1, артикулъ 1)
за царовъ Константинополскихъ Васи¬
лія и Константина братіи роженой. А
за тыхъ царовъ патріархове въ Царо-
городѣ были Никола Хрисовергесъ, ко¬
торый лѣтъ 12 седѣлъ, и Сйсивійг той
седѣлъ презъ лѣтъ 3, почемъ Сергій
зъ роду Фотіева, который седѣлъ презъ
лѣтъ 12 *). Читай о томъ въ Іоаннѣ
Зонарѣ, въ томѣ 3, стр. 120 и 121.
Которого часу гожъ ся отъ чотирохъ
патриярховъ едности папежеве Римскіе
отривати зяачне почали, што ся подъ
часъ патриярхи Сергія и виконало, ко¬
торый добре передъ тымъ южъ на то
заробляли, якъ ся зъ самихъ же Ла¬
тинскихъ скрибенсовъ даетъ вѣдати.
Пишетъ Бароніушъ въ «Рочныхъ своихъ
Дѣяхъ» року 968, ижъ Никифоръ Фока,
царъ Константинополскій, великимъ не¬
пріятелемъ былъ Оттонови, Нѣмецкому
кролеви, и Латинникомъ всѣмъ, такъ же
ся тежъ и на папежи гнѣвалъ. «Пат-
риярхове тежъ, мовитъ, Царогородскіи
отъ послушенства наивышпшхъ биску-
повъ потомковъ Петра св. имъ далѣй,
тымъ болшей ся отдаляли». То Баро-
неушъ. Лѣтописецъ Росскій отъ створеня.
свѣта року 6494, а отъ Рожества Хри¬
стова 986: «прислали, мовитъ, Грекове
до Володимера Кирилла Философа мо-
вячи: «слышалисмо ижъ приходили отъ
Риму учити васъ вѣры своей, которихъ
вѣра естъ развращенна». И преложивши
ему вѣру отъ закона старого и нового,
отпущеній былъ зъ дарами. Потомъ Во¬
лодимеръ 10 пословъ зъ намовы сенату 3) Толсг. и Унд.: «двадцать». Библиотека "Руниверс'