Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
997 <ПАЛИШ)ДІЯ>, С0Ч. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНОКАГО, 1621 ГОДА. 998 ницн, который въ [Краковѣ мѣшкали,
Славенскимъ языкомъ набоженство от-
ііравуючи и вѣру Грецкую держачи,
могли маловати. Ясный теды то суть доводы, же Сла-
венскихъ краинъ народове: Моравяпе,
Чехове, Угрове и Ляхове съ первотинъ
оринлли были вѣру церкве Констан-
тинополской и держали ей до часу
развращенья ей презъ Войтеха, и по
немъ презъ многій лѣта. Нашихъ зась
южъчасовъ изъ Чехъ, изъ Угровъ, и зъ
Моравы но многой части и зъ Ляховъ
и костела заходнего Латинского вѣра
естъ выгнана презъ Гуса, презъ Лютра
и презъ Калвина. А такъ,.побожный и
православный Росине, видячи правду
вѣры и книгъ нашихъ, моцно ся держи
въ своей православной вѣрѣ. При семъ всемъ предложеномъ поло-
житися можетъ въ замкненье доводовъ
нашихъ о томъ, ижъ тыи ъсѣ Словац¬
кій народове подлегали и подлегати
мѣли подъ духовную владзу патріарховъ
Константинополскихъ, гъ канону 28
собору Халкидонского, ведлугъ которо¬
го подъ именемъ Барбаріи—Чехове и
Ляхове зъ Русью розумѣныи подлегати
повинни подъ патриярху Константино-
полского. Штб такъ и Полякове дав-
нѣйшіи розумѣли. Чого доводъ—орація
Станислава Орѣховского, до собору
Варіпавского мѣная, въ которой такъ
мовитъ: «збываетъ ми, абымъ зъ церк¬
ве Латинской презъ незносное безправье
выгнанъ бывши, до столицы Констан-
тинополской вѣры, зъ которой иду
по матцѣ моей, удался. Которой сто¬
лицы Халкидонского собору декретомъ
Россію йодъ именемъ Барбаріи вижу
Сыти порученую. Которая Константипо-
полская столица за знаменитшую и за
святѣйшую межи иншими чотирма пат-
риархалпими столицами въ церкви со-
борпой есть завжды мѣна. Прето для такъ многихъ и поважныхъ доводовъ
слушне ся повинепъ вызути зверхности
неналежной собѣ, надъ тыми народами
привлащенной, папежъ, або прйнамнѣй
намъ, народови Рускому, чистый покой
повиненъ дати». А іпто пишетъ отступникъ Креуза, же
Кирилъ святый до Риму пришолъ и
тамъ живота своеѴо доконалъ, не ве¬
ликій дивъ пишетъ. Гдыжъ теперсш-
ный Римъ отъ оного Риму, коли въ
Римѣ КирилЪ святый мѣшкалъ и умеръ,
такъ естъ розный, якъ розная теперь
заходная вѣра отъ вѣры всходной. Римъ
абовѣмъ часу оного того набоженства
былъ и вѣры, которого и Константино¬
поль. Зачимъ онъ не въ теперешнемъ
папезскомъ набоженствѣ и вѣрѣ въ
Римѣ жилъ и скончился, але жилъ въ
Римѣ и умеръ, въ якомъ Римѣ жилъ
нѣколи Аѳанасій святый, Максимъ и
многій иншіи. Гдыжъ еще подъ тотъ
часъ на заходѣ и на всходѣ вѣры ед-
ность старожитная была хована, хоть
ся южъ нѣякъ символъ наругаати былъ
почалъ, вшакъ же отъ Леона Третего
постереженъ, по той часъ еще цѣлъ
зоставалъ. И были еще на онъ часъ
въ Римѣ монастыря* набоженства Грец-
кого послушенства патріархи Констан-
тинополского, въ которыхъ онъ жилъ
и преставился. Иле зась до мощій св. Климента,
пииГетъ въ «Кройницѣ» своей Стрый-
ковскій 2), беручи то зъ Лѣтописцевъ
Роскихъ, ижъ Володимеръ, монарха
Росскій, кости св. Климента до Кіева
зъ Корсуня перенесъ, зъ которыхъ
моглъ што передъ тымъ и Кирилъ, Сла-
венскій оный апостолъ, частку якую
перенести до Риму. А же ся литургія
Златоустого святого и Василія Велико¬
го, на Словенскій языкъ переложеная
и до уживаня Славенскимъ народомъ / 2) Листъ 140. Библиотека "Руниверс1