Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
995 «ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНСКАГО, 1021 ГОДА. .996 звыклъ чинити, о яомъ самъ Зйавнтель
нашъ Іисусъ Христосъ повѣдѣлъ у
Матоея, гл. 13. О Ляхахъ. А о Ляхахъ мовлю, ижъ и тымъ
тыижъ Грецкій апостолове Меѳодій и
Кирилъ проповѣдали еѵангеліе. Чого доводъ 1, зъ Кромера въ книзѣ
3, о реліахъ старыхъ Словаковъ, ко¬
торый такъ мовитъ: «Меѳодій и Ки-
рилъ пилность великую чинили о на-
верненью тыхъ людей въ Полщи». Доводъ тогожъ другій, ижъ и по ны¬
нѣшній день найдуется маловане обы¬
чаемъ Грецкимъ зъ надписями Словен
сними по стЬнамъ костеловъ ГГолскихъ. Доводъ 3. Въ «Соборникахъ» Роскихъ
естъ писано, ижъ епископъ Войтехъ,
пришедши'зъ Риму въ Полщу, выко-
ренилъ вѣру Грецкую. Читай о томъ
въ животѣ помененого Константина,
14 февраля. Доводъ 4. Кромеръ въ кпизѣ 3 пи¬
шетъ, ижъ были нѣкоторый межи По¬
ляками, который, вертаючися отъ Че¬
ховъ я Моравянъ, христіанскую вѣру
до домовъ своихъ приносили. А въ Че¬
хахъ на Моравѣ—гожъ ся довело, ижъ
тамъ вѣра зъ Константинополя вщеп-
лена была* Тотѣ тыи тамъ Ляхове вѣру
Греческимъ чиномъ до ІІолски прино¬
сили. Тотъ же историкъ тамъ же пи¬
шетъ, ижъ гды року 965 Болеслава
ІІершого, княжате Ческого, цорку при-
нроважено до Гнѣзна, теды Мѣтко або
Мециславъ, княжа Полское, якъ былъ
постановилъ крещеніе христіанское при¬
нялъ, а потомъ, съ нею въ ыалженство
вступилъ. Отколь естъ речивисте ви-
дѣти, ижъ Поляки вЬру отъ Чеховъ
приняли, а Чехове, якъ ся гожъ пока¬
зало, отъ Грековъ крещены были и
вѣры научени. Ясне ся зъ того теды
я доводне показуетъ, же Поляци пер- вотне держали вѣру Грецкую, якой
опыи Грецкій апостолове Меѳодій и Ки
рилъ Чеховъ были научили. А поневажъ тыхъ часовъ въ Уграхъ,
и въ Моравѣ, въ Чехахъ, и въ Ляхахъ
і не видимо набоженства старожитного
, Грецкого, презъ помененыхъ Констан¬
тина и Меѳодія уФундованого, теды, ! абысь, правовѣрный христіанине,вѣдалъ,
якъ на тыи мѣстца и въ тыи народы
Латипская вѣра влѣзла, повѣмъ, якъ
написали писаря» нагая» Славенскіи. Пи¬
шутъ бовѣмъ такъ: «Помнозѣхъже лѣ
гѣхъ Войтехъ, бискупъ Римскій въ Мо¬
равѣ, тежъ и въ Чехахъ, и въ Ляхахъ
былъ, и тамо вѣру Греческую и писмо
Словенское отверже, Латинскую же уста-
ви. Потомъ прийде въ Прусы и тамо
убіенъ бысть». Еднакъ же не до щад-
ку выкорепена была вЬра и писмо Сло¬
венское въ Чехахъ. Находилися або-
вѣмъ въ Празѣ останки давныи правой
вѣры, которыхъ Ягелло зъ Ядвигою до
Кракова возвали были. Тотъ же Кро¬
меръ *) твердитъ, ижъ Войтехъ эъ
Чехъ зайшолъ былъ до У^оръ, и тамъ
Латинску/о вѣру проповѣдалъ, а Грец¬
кую выкоренялъ, тто Кромеръ «бермо-
ванемъ» зоветъ. Мовитъ абовѣмъ: «Сте¬
фана, сына Гезина, бермовалъ, а дру¬
гимъ законъ Христовъ проповѣдалъ, бо
недавно и не всѣ еще увѣрили были».
Якобы тежъ отъ Грековъ безъ мироио-
мазанія Стефанъ сынъ Гезннъ былъ
окрещенъ! Въ диецезіи епископства Краковско
го по нѣкоторыхъ костелахъ найдуется,
якомъ реклъ, маловане Грецкимъ обы¬
чаемъ и кшталтомъ зъ написами Сло¬
венскимъ языкомъ надъ кождымъ обра¬
зомъ. Отколь то видѣтися намъ даетъ,
же Угрове я Чехове, Грецкой вѣры бу¬
дучи, заходили до Поляковъ и косте¬
лы ихъ маловали, або тежъ тыи закон
О Кромеръ, книга 3. Библиотека "Руниверс1