История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
993 «ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 994 ги Грецкой вѣры были, который такъ
книги богословскій, Славенскимъ язы¬
комъ писаніи, якъ тежъ и книги, до
набоженства и до спѣваня кождого-ден-
ного ведлугъ обрядовъ церкве всходной
служачіи, мѣли, друковати давали ихъ
и ихъ уживали. Хтожъ абовѣмъ коли
видѣлъ Латинского костела учителей
книги на языкъ Словенскій, быти пере¬
ведены? Певная теды и доводная есть
речъ, же якой вѣры тыи законницы
книги мѣли, такой вѣры и сами были,
а ижъ мѣли книги вѣры и церкве всход¬
ной, безъ похибы тоеижъ, а не иншей
были и вѣры. УгРОВЕ. А што ся ткнетъ Угровъ, особливе
Словянъ, которіи въ Угорскомъ суть
панствѣ, теды и до нынѣ тамъ вѣру
обычаемъ Болгаровъ, Сербовъ, Волоховъ
и Мултановъ заховываютъ, двохъ вла-
диковъ здавна маючи: одного Мукачев-
ского, а другого—Мараморожского. Те¬
норъ обѣ тыи епископіи одинъ епископъ
держитъ. А не толко горный Угрове въ
І’рецкую вѣру оісрещени были, але и
самый сродокъ, гдыжъ княжата ихъ отъ
Грековъ приняли вѣру. Читаемо абовѣмъ
въ «Пролозѣ» Грецкомъ марта дня 7,
ижъ во царство Діоклитіана, царя Рим-
ского, Гермонъ, Іерусалимскій епископъ,
послалъ епископы въ Угры—Ефрема, а
въ Корсунь Василія. По тыхъ зась ча-
сѣхъ нерыхло отъ церкве Константи-
пополской крещеніе приймовали, якъ о
томъ Іоаиъ Зонарасъ въ томѣ третемъ
около року 958 мовитъ, ижъ «за царя
Константина Осмого . и за патріархи
Ѳеофилакта Угрове, которіи провинціи
Римскія наѣждати были звыкли, до часу
ся были усшжоили, абовЬмъ княжа ихъ
Бологудесъ, и части, нѣякой княжа
Гиласъ часы тыми до царя были при¬
шли, и оба крещеніемъ святымъ бкре- моокдл комгаисш вшкхш. іцены, тае.мняцамъ вѣры восточной на
учени, сенаторскою достойностю по¬
чтены, и ударовани бывши, до своихъ
ся столицъ вернули, взявши зъ собою
архиепископа, презъ которого многій до
познаня Бога пришли. Потомъ около
року 997, Стефанъ, сынъ Гезн, князя
Угорского, окрещенъ былъ у Грецкую
вѣру. Чого доводъ — «Кройника Сло¬
венская» зъ Грецкого переложеная. За-
чимъ Угорскую землю Юстиніанъ, царь
Донстантинополскій, поддалъ подъ влад-
зу архиепископа Ахридонского въ Бол¬
гаріи подъ именемъ Даціи, которая въ
собѣ заминаетъ Седми-Гродскую землю,
Волоскую и Молтянскую, и подъ име¬
немъ Панноніи, которая въ собѣ маетъ
провинціи далней Угорской земли, Ра-
кусы, Карннтію и Корніолію. Читай въ
книзѣ Юстиніана «Новеля» устава пер-
ваянадцять. Немалая тежъ часть Словаковъ се-
дитъ на той сторонѣ Угровъ и къ Кра¬
кову и къ Слёнску тягнучися подго-
ріемъ, который трактъ або краину мы
Спишемъ зовемо. Тыи всѣ обычаемъ
Грецкимъ, або рачей Роскимъ набо-
женство отправуютъ, подлеглыми буду¬
чи епископови Премисльскому. Въ «Хроницѣ» Роской читаемо, ижъ
св. Савва Сербскій Вацлава, короля
Угорского и Ческого, крестилъ, кото¬
рому имя далъ Владиславомъ. Въ «Со-
борнику» тежъ Роскомъ, въ словѣ «О
оторванюся Латинныковъ отъ Грековъ»
пишетъ, ижъ Угрове въ Константино¬
полю ся крестили, а потомъ мовитъ:
«Латипныкове ихъ прелстяли, не умѣли
абовѣмъ Латинникове въ невѣрныхъ на-
родѣхъ, якъ ся видѣти многими при¬
кладами даетъ, слова Божого сѣяти,
але посѣяноѳ слово Божее внкореняти
умѣли, куколь своихъ новотнинъ на
засѣяныхъ нивахъ розсѣваючи. якъ оный
»врагъ чловѣкъ спячимъ чловѣкомъ 32 Библиотека "Руниверс'