Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
987 ь ПАЛИНОДІЯ *, ООЧ. ЗАХАРІИ коішстинскаго, 1(521 ГОДА. 988 нецъ и зъ «Синаксаровъ Словен¬
скихъ, гдѣ описываютъ животы свя¬
тыхъ. О Меѳодіи 11 мая, а о Констан¬
тинѣ 14 февраля читаемо, же отъ па-
триярхи и отъ царя были посланы до
Словенскихъ народовъ и на Мораву и
въ Чехи. А которого бы то часу и вѣку было,
присмотрившися пилно хроникаромъ и
и знесшися зъ писмы Росскими, дохо¬
жу того, же то было за патріархи Ме¬
ѳодія святого и за цесаря Михаила
Третего, около року отъ Рожества Хри¬
стова 845 *), гдыжъ того року монарха
Болгарскій, на имя Болгарисъ, окре
стился и увѣрилъ отъ церкве Кон-
стантинополской. якъ историкъ Грец¬
кій Курополатесъ въ своей Исторіи и
и Зонаръ въ томѣ третемъ пишутъ.
ІІосвѣдчаетъ ми того и писмо Словен¬
ское въ «Синаксарѣ» на день 14 фев¬
раля, въ житіи помененого Константи¬
на, гдѣ такъ мовитъ: «сотвориже сей
Константинъ Славенская писмена и
книги зъ Греческаго на Словенскій
языкъ преведе, во время Михаила, ца¬
ря Греческаго, и Бориса, князя Бол¬
гарской), отъ созданія міра 6363». Ба-
роніушъ тежъ року 845 въ «Дѣяхъ*
своихъ написалъ, же Болгарисъ (кото¬
рого нашъ иисаръ Борисомъ называетъ)
окрестился и увѣрилъ. Въ «Пролозѣ»
Печерскомъ великомъ, ноемврія 4 дня
пишетъ, ижъ за Ярослава сына Воло-
лодимерового, монархи Роського, кни¬
ги Грецкій на Словенскій языкъ пере¬
вожено. Пишетъ тотъ-же Бароніушъ
въ року 880, ижъ за панованя Василія
Македона Меѳодій проповѣдилъ, «кото¬
рого, мовитъ, папежъ Іоанъ Осмый
призвалъ до Риму, хотячи вѣдати о
проповѣданю его». Не розумѣй — абы
на росказане и повелѣніе прійти ') Бароиій, 845. мѣлъ, але за ужитемъ молебнымъ прн-
: былъ до Риму. Еслижъ тамъ и прн-
шолъ былъ (бо тотъ Меѳодій еписко¬
помъ былъ всходной церкве вызнав-
цею), а праведнѣйшая бы розумѣти,
і же рачей той св. Меѳодій до Риму
пришолъ, если што такового тамъ
послышалъ нововыникаючого, абы ис¬
правилъ, якъ нѣкогда онъ святый
1 Поликарпъ. Гдыжъ той св. Меѳодій
' отъ патріархи и отъ царя Іѵонстанти-
нополскихъ былъ иосланый, гамъ же
| споминаетъ о Константинѣ предречен¬
номъ мовячи: «манежъ той Іоанъ 8
похвалилъ писмо, отъ Константина Фи¬
лософа вынайденое, и похваливши за-
лецаетъ его уживати, мовячи оно зъ
Павла: «кождый языкъ вызнавай, ижъ
і Господь Іисусъ Христосъ во славу Бо¬
га Отца\ А вшакже не розумѣти, абы
тыи двѣ особѣ зъ владзы папежа тое
чинити мѣли, што въ церкви Христо¬
вой чинили, а папежъ онымъ жадной
не чинилъ препоны, але далъ хвалу
і Богу. Отколь ся и то ясне ноказуетъ,
ижъ предъ тымъ папежове не уругали-
ся Словенскому языку, и па вѣру на¬
роду того насилства не чинили, якъ
нынѣ выродкове ихъ броятъ. А што ся ткнетъ Моравы, Чехъ, Уг-
і ровъ и Ляховъ, хто бы ихъ окрестилъ
іи научилъ вѣры отъ початку, повѣ-
| даю, же были окрещены отъ ениско-
1 повъ Грецкихъ, и вѣры научены не ин-
| шей, ено той, которую и нынѣ церковь
всходняя вызнаваетъ. Першій того до-
I водъ читаемъ въ «Прологахъ» Славен-
і скихъ, ижъ Меѳодій и Константинъ
або Кирилъ Мораву и Чехи наверну¬
ли на вѣру христіанскую (о Меѳодіи
мѣсяца мая дня 11, а о Константинѣ
мѣсяца февраля 14). Тамъ же и тое
найдуемо, же отъ патриярхя Констан-
тнноролского, а не отъ папежа были
послана. Кромеръ тежъ, епископъ В&р- Библиотека "Руниверс