Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
986 «ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОІІЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 986 О вѣрѣ и НАБОжкиствѣ Ярослава, сына
Володимерового. Но Володимеру наступилъ его сынъ
благочестивый и православный [Яро¬
славъ], который церковъ св. Софіи
муровалъ, лѣта отъ созданія міру
6о45, и за него была свячена. О томъ
Ярославѣ, монарсѣ Роскомъ, въ книзѣ
животовъ святыхъ мѣ(?яця ноемврія 4
дня пишетъ: «а былъ Ярославъ любя¬
щій цорковніи уставы и пресвитеры, а
наболшъ чернцовъ, монаховъ любилъ,
и книгъ пилновалъ, читаючи йхъ ча¬
сто въ день и въ ночи. А зобравіпй Пи¬
саревъ много, многій книги Греческій
на Словенскій языкъ перекладалъ а
списалъ книги многій. Люди вѣрный
зъ нихъ училися, утѣшаючися и на-
слаждаючися Духомъ Божественнымъ.
Яко гды хто землю зоретъ, а иныи
пожинаютъ и гдятъ покармъ неустава-
ючи: отецъ бовѣмъ того Володимеръ
землю пооралъ и помягчилъ, то есть
святымъ крещеніемъ Россійскій народъ
просвѣтилъ, а Ярославъ зась насѣялъ
книгъ святыхъ слова въ серца вѣр¬
ныхъ людей, а мы жяемо приймуючи
зъ книгъ науку. Великій бовѣмъ пожи-
токъ душѣ отъ книгъ святыхъ бы¬
ваетъ!» И нижей тамъ же пишетъ въ
тыи слова: «а сей князь великій Яро¬
славъ любилъ книги и списавши поло¬
жилъ ихъ въ церкви святой Софіи, ко¬
торую змуровалъ и украсилъ еи сере¬
бромъ и золотомъ, и начинемъ церков¬
нымъ, а пресвитеромъ и діакономъ да¬
валъ имѣнья свои, росказуючи имъ,
абы учили людій и къ церквамъ часто
приходили. И радовался Ярославъ,
многій церкви видячи и людъ христі¬
анскій, а непріятель смутился, будучи
звитяженный отъ многихъ людій». Читай
о томъ въ книгахъ Длугоша, историка
Ляцкого, и Баронѣуша року 1034. Уважъ, якъ той Ярославъ, статеч-
ный будучи въ вѣрѣ, оную розмножидъ,
книги Грецкій на Словенскій языкъ пе¬
реводилъ. Отколь ясный доводъ, же
при архиепископѣ Консгантинопол-
1 скомъ и при Грекахъ взглядомъ вѣры
■ статечне трвалъ, а не якъ неслушне
Креѵза безъ встыдѵ о немъ смѣлъ змы-
слити. Части III, роздѣлу I, артикулъ 2. Меѳодій и Кирилъ отъ патрі¬
архи К о нс ган т и н о по л с к о го и
отъ царя Михаила Порфиро-
генета посланы были до Сло¬
венскихъ народовъ, при ко¬
торыхъ то гожъ- языка наро-
дове—Чехове, Моравяне, Ля-
хове.и Угрове не отъ костела
Латинского, але отъ столицы
апостолской Конста.нти-нопол-
ской вѣру христіанскую пер¬
во т не и съ початку приняли. Меѳодій и Константинъ, которого и
Кириломъ зовутъ, р>домъ зъ Ѳессало¬
ники епископове, послани были отъ св.
отца патріархи Меѳодія и отъ царя
Константинополского Михаила Норфи-
рогеннета до Словенскихъ народовъ —
навертати ихъ на вѣру христіанскую
Тыи тежъ Зашли особливе зъ Болга¬
ріи и Сербіи до Угоръ, меновите на
загорпіи части земли Угорское, бо Сла¬
вяне, якъ Кромеръ *) написалъ, осѣли
Угорское загоре, и до тыхъ йасовъ
вѣра Константинополская тамъ естъ,
якъ то около Мукачова, Маромораша
и на Спѣшу. Потомъ зась пришли до
Моравы и до Чеховъ. Доводъ того зъ
Сабелика Блондуса, Длугоша и зъ Кро¬
мера, хроникаровъ Латинскихъ, нако- Ч Кромеръ, книга 1, глава 1. Библиотека "Руниверс1