Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
981 «ПАЛИНОДІЯ», еоч. заЯарти КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 982 христіанской приводити, але южъ при-1 ви, гды пророкъ божій Илія [ц] Валаами-
веденныи и окрещенніи на свою имъ ' тове на показане правдиваго Бога со-
прелесть развращати, што власное естъ ; бралися были на горѣ Кармилѣ, здѣсь
бездѣлной науцѣ, еретицкой—межи бого-; оную ихъ диспутацію и прю рострих-
сѣянную пшеницу куколь своихъ выми- ; нулъ Господь Богъ чудомъ, спустивши
словѣ розсѣвати и ученики вѣры Хри- на оферу Иліину огонь, а на Валаами- стовы за своими новотнинами отводи¬
те, а не знова народы невѣрніи на
вѣру навертати. Естъ ся, заправды, въ
справѣ той чому здивити, же гды Во-
лодимера короля многій и знаменитыя
на свѣтъ народове взывали до своихъ
вѣръ и до него ся купили зъ своими
лестми, Господь Богъ нѣяко справилъ
всѣмъ тымъ народомъ видокъ: Вододи-
мера и людъ его якъ бы на вазѣ якой
поставивши, абы въ собѣ уважали и
обирали збавенную вѣру, поставилъ его
якъ на якой высокой горѣ, абыся при-
смотрѣвалъ вѣрамъ, отколь бы видѣлъ,
якъ много переважала праведною ва- товъ вѣчное завстижене и ноганбене,
которіи оспалого бога своего мѣвши, и
руками своими зо сну обудити его не
могли. Также и на онъ часъ, на оферу
оную Воскую, то естъ на душу Воло-
димерову и на дуішь люду его, спу¬
стилъ огонь Духа Святого и освятилъ
его, показуючи имъ правдивую и зба¬
венную вѣру на столици св. Андрея
ап. въ Константинополю, а заходного
костела и помененыхъ иновѣрцевъ от¬
вергъ справою Духа своего Святого. Такій теды мы, Россове, выводъ на¬
шего крещенія и увѣреня маючи, ижъ
естъ, отъ Бога, ижъ чудами знамени¬ тою вѣра церкве Константинополской, і тыми естъ потвержено, и ижъ Володи-
отъ Андрея святого проповѣданая и ; мера и многихъ отъ Россовъ въ ката¬
въ церкви восточной непорушне захо- ! логу святыхъ маемо, не можемо вѣры
ваная, и тую вложилъ ему Богъ въ I той отступити. Тымъ теды правдивымъ*
серце обрати. Кождый, заправды, вѣ- ■ способомъ выводячи увѣрене и креще-
рити тому повиненъ, ижъ то тамъ спра-. ніе наше, овыми словы речъ нашу зам-
ва не чоловѣчого розуму была, але спра- кнути пристоитъ намъ °)> которіи бо-
ва и дѣло самого Бога, абовѣмъ монар-: жественный Павелъ апостолъ, выводъ
сѣ такъ великому и зъ такъ нёзля>чо-! учинивши своего до Христа поволанья
нымъ - народомъ въ Бога правдивого | предъ кролемъ Агриппою, реклъ: «тѣм-
увѣрити—самого Бога естъ дѣло и Духа , же, царю Агриппо, не быхъ противенъ
Св. иадхнене и даръ, который въ по-1 небесному видѣнію» в) (видѣвши, мо-
ганскихъ народахъ еретицкймъ наукамъ | витъ, надъ собою такъ знаменитое и
дѣйствовати допускати не звыклъ, слово | страшное чудо, для того, кролю Аг-
проповѣди ихъ мертво быти освѣдчаю- риппо, не былемъ невѣрнымъ небесно-
чи, а тутъ и слово вѣры дѣйствовати « му видѣнію). Зачимъ и мы пынѣ, Рос-
быти справилъ, и часу увѣреня и кре- сове, видячи отъ Бога быти поволане
щенія, и чудами то утвердилъ. свое до церкви исходной, до Констан- Реку 4) наконецъ и то, ижъ увѣрене тинополской св. апостолской столицы
и крещеніе Володимерово подобное было ; „ оному (якъ въ библіи читаемо) видоко-1 ^ ') Послѣ этого «Книжица* Наѳапапла дѣ- " х лаетъ пропускъ и переходитъ прямо къ *) Всей этой «красной строки* въ «Кни- . концу этой статьп. См. Ниже,
жицѣ» Наѳанаила нѣтъ. в) Дѣян., гл. 26, ст. 19, Библиотека "Руниверс1