Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
979 «ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЬіСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 980 рогу, для одержаня крещенія и вѣры
христіанской, анѣ отъ того ему на¬
уки, учители, книги и набоженство по¬
далъ, але зъ Риму нового Грецкого, зъ
Константинополя, напродъ отъ св. Ан¬
дрея, апостола, першого фундатора па¬
тріархіи Константинополской;' потомъ
за даря Василія Македона и за патрі¬
архи Фотія, епископъ былъ посланій въ
Россію, гды оно евангеліе, на огонь
положеное, не сгорѣло; зась за Елены,
княгинь* Кіевской, гды ся въ Копстан-
тинополго крестила; наконецъ за Воло¬
димера, якъ ся поменило. Зачимъ по
всѣ лѣта завше зъ Константинополя
святыня и святости въ Россію прихо¬
дили, Уважай наконецъ суды и справы
Бозскіи непонятіи и въ томъ, ижъ гды
ся немаль всего свѣта вѣры или рели¬
гіи передъ Володимера збѣгали, теды
якъ иныхъ народовъ вѣры, такъ и Ла¬
тинскую отъ души Володимеровой и
отъ сердца народу Россійского Господь
Богъ далеко отдалилъ, вѣчными часы
[а потвержаючи православную вѣру зъ
Грецыи по крещеніи Россовъ святыхъ
многихъ изъявилъ въ нетлѣнныхъ тѣ¬
лахъ, въ печерахъ Кіевскихъ оночи-
ваючихъ, и въ Большой Россіи, то есть
Москвѣ, множество святыхъ показалъ
Господь Богъ, на упевнене вѣры] *)насъ
перестерегаючи отъ Латинской вѣры и
отъ иныхъ, а въ Константинополю тол-
ко правдивую христіанскую вѣру онымъ
улюбилъ и благоволилъ приняти, отколь
еи приняли всѣ княжата и народове |
Сарматскій: Болгарове, Сербове, Слова-
ци, Расцыве, Харватове. Босненсове,
Моравяве, Чехове, Угрове, Ляхове и
иншіи, презъ што все упевняемося и
увѣряемося, ижъ правдивую вѣру Рос¬
сомъ Господь Богъ въ Константинополю
показалъ, и же тая, а не иная столица *) Добавлено по «Книжицѣ» Наеанамла* намъ подана есть за маистриню и оди-
гитрію, то есть за наставницу збавеня
нашего. Зачимъ гды насъ теперь Латин-
никове до своей вѣры мусомъ и гвал¬
томъ презъ уряды свѣцкіи и презъ мор¬
ды розмаитыи притягаютъ, зъ Богомъ
самимъ валчатъ и ему ся самому про-
тивятъ, который намъ вѣру свою свя¬
тую зе всходу, а ве зъ заходу подати
рачилъ. А гды бы въ костелѣ Латинскомъ
правдивая вѣра была, и гды бы воля
Божая была на то, абысмо зъ тымъ
костеломъ вѣрили, теды на онъ часъ,
гды зъ тымъ [до] Володимера отъ п&пѳ-
жа посылано *) далъ бы былъ Господь
Богъ вѣру приняти отъ Латинъ. За-
правды, на тойтамъ часъ оказія, пляцъ,
трибуналъ н сеймъ былъ 3) покаяатися
костелови Латинскому зъ своею вѣрою!
і На той часъ мѣсце было и легатомъ
1 папежскимъ подпис&тися и Греки пе¬
ремочи! На той часъ мѣсце и причина
і была вѣрѣ или религіи костела заход-
! него отъ Бога залеценой и стверженой
| быти! Але ве далъ ему Богъ того, и
I овшемъ оцопхнулъ его отъ лица Рос¬
совъ! И рѳчивисте презъ то въ Рим¬
скомъ костелѣ видѣти далъ, ижъ въ
немъ ѳстъ власное овыхъ, который, от-
падши правдивой церкве, правую га-
нити и не поганскіи народы до позна¬
на правдивого Бога, до вѣры, мовлю, ’) Въ подливвикѣ ошибка: «потыкано».
Исправлено по «Книжицѣ» Наѳанаила. 3) Послѣ этого слова и вплоть до «Кождый,
заправдн, вѣрите тому повиненъ» въ «Кни¬
жицѣ» Наѳанаила опущено, н вмѣсто этого
пропуска читается слѣдующее: «а теперь
южъ минулъ. Нехай поганскіи народы и
Жиды н нныи еретики, если хочютъ, навер-
таютъ, а не насъ правовѣрныхъ, который
такъ великими чюд&ни въ православной
вѣрѣ потверхены осмо и умоцнеаы, ижъ
зезволяемъ и кровію нечатовати за право¬
вѣріе свое». Библиотека "Руниверс1