История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
«ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 978 977 4 тыи треи патріархове въ лѣта тыхъ
же Василія и Константина жили 5).
Николай Хрисоверхъ насталъ року отъ
Рожества Христова 981, а седѣлъ лѣтъ
12, мѣсяцей 8; по немъ року 994 на¬
сталъ Сисиній, седѣлъ лѣтъ три; потомъ
зась Сергій, передъ тымъ архиман¬
дритомъ будучи, насталъ року 996, се-
дѣлъ 20, а живота своего снатъ около
року 1016 докончилъ. А Іоанъ Длу-
гошъ въ томѣ 1, въ книзѣ 2, листъ 120
пишетъ крещеніе Володимерово и Рос¬
совъ року 992 быти. Гды теды Володи"
меръ такъ чудовне былъ окрещенъ, и по
оной слѣпотѣ ясно видѣлъ, даючи Богу
хвалу: «нынѣ позналемъ Бога правда-
його. И тамъ на томъ крещеніи дано |
ему имя Василій. Крестилися тежь того
часу боярове его, то естъ сенаторове
и все рицерство Роское. По окрещеніи
вступилъ въ малженство зъ Анною. Ко¬
торое въ радости и веселю отправивши
и зъ царями покой замкнувши, взялъ
отъ Грековъ учителя» вѣры: Михаила
митрополита, епископы, пресвитеры, мо¬
нахи, книги, снѣваки и весь порядокъ
или чинъ набоженства церковного, и такъ
зъ побожнымъ и благочестивымъ вой^
скомъ и зъ добычею спасенною вернул¬
ся до Кіева и заразъ митрополита въ
КіевЬ, архиепископа въ Новгородѣ и
въ иншихъ мѣстахъ епископы, отъ па¬
тріархи Константинополского носвяче-
ніи, осадилъ. И такъ отъ того часу
Россове вѣру и обряды Грецкій статеч-
не заховуютъ и задержуютъ. Читай о
томъ въ Лѣтописцахъ Росских ь и въ
Кромерѣ, въ книгахъ третихъ. Маешъ
теды тутъ зъ презрѣнья Бозского - под-
данье народу . Руского и всего духовен¬
ства въ послушенство и въ справоване
подъ апостолской ѳронъ церкве Констан-
тинополской. 5) Въ «Книгѣ о вѣрѣ» (Москва, 1648) .по¬
яснено: «лузга—чешуя». Тутъ теды, правовѣрный чителнику-,
присмотруйся, уважай, якъ розніи на-
І родове до Володимера посылали: Ма-
: хометанове, Египчицы, Тцтарове, Жи-
і дове, дтаиежове и . Нѣмцы, * кождый зъ
нюхъ до вѣры его своей взываючи. Ува¬
жай и пословъ посылане, якъ ихъ яс¬
ность въ Константинополю въ церкви
святой Софіи освѣтила, якъ имъ тамъ
далъ Господь Богъ зо всей душю, вѣры
и набоженства Грецкого уподобане, якъ
о томъ маешъ въ «Соборнику» іюля 15
дня. Уважай собѣ и то: якъ найпил-
нѣй, якъ знагла зъ допущеня Бозско¬
го припала на Володимера слѣпота, и
зась на крещеніе луска въ очій его
| знала и ясно прозрѣлъ. Такъ зъ него
Господь Богъ недовѣрство здыймовалъ,
якъ нѣколи зъ ап. Павла, на онъ часъ
еще гонителя Савла, гды его Ананія въ
Дамаску крестилъ и руки на него вкла-
далъ, якъ пишетъ' божественный еван¬
гелистъ Лука *): «и покладаючи на него
руки реклъ: Савле брате, Господь по¬
слалъ мя Іисусъ, который ти ся показалъ
на дорозѣ, котороюсь ишолъ, абысь про¬
зрѣлъ и наполнился Духа Святого. И
на-тыхъ-мѣстъ отпала отъ очій его яко¬
бы луска, и прозрѣлъ заразъ, и встав¬
ши крестился». Подобное еще креще¬
ніе и увѣреніе Володимерово увѣренью
и крещенію Константина Великого, ко¬
торый, гды увѣрилъ и крестился, про¬
каза тѣлесная, то естъ трудъ, предъ
крещеніемъ палый на немъ, опалъ зъ
него, якъ о томъ историкове церковяіи
вѣдати даютъ. Уважай при томъ и то,
якъ то Господь Богъ Россомъ не до
Риму старого Латинского показалъ до- 6) Дѣян., гл. 9, ст. 17—18: «и воаіожь
нань руцѣ, рече: Саѵле брате, Господь Іи
сусъ явлейтися на пути, ниже шелъ еси,
посла мл, яко да прозриши, и нсполнншися
Духа свята. И абіе отпадоша отъ очію его
чешуя, прозрѣ же абіе, и воставъ крестнся». Библиотека "Руниверс1