Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
975 «ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ Кіева отправлено. При которыхъ па¬
тріарха Никола Хрисоверхъ и цареве
Василій и Константинъ, послали Ки-
рила Философа Грека, мужа высоце учо-
ного, абы Володимера вѣры христіан¬
ской научилъ, а презъ него и упоми-
нокъ знаменитый послали, меновите,
запону зе злотомъ гафтованую, на ко¬
торой былъ мистерне выгафтованый
страшный судъ Божій *). Которой при-
смотруючися, Володимеръ просилъ оного
Кирила Философа, абы му повѣдѣлъ,
што ся то розумѣетъ, же одны па пра.
вицы судіи, а другій на лѣвици стоять?
Отповѣдѣлъ ему Философъ, ижъ на нра-
вици будутъ стояти тыи, который вѣ¬
руютъ въ Господа нашего Іисуса Хри¬
ста и чинятъ учинки добрый, за што
по смерти вѣчный животъ и царство не¬
бесное одержатъ, а на лѣвици тыи стоятъ,
который въ Бога не вѣруютъ, а безъ
закону и вѣры живучи, злыи учинки дѣ¬
лаютъ и своволне живутъ; тыи въ вѣч¬
номъ огню пекелномъ вѣчне мучены
будутъ. Володимеръ то услышавши воз¬
дохнувъ и рекъ: «благословенны тыи,
который на правици станутъ, але бѣда
тымъ, который на лѣвици» н про¬
чая. Тамто.і Кирилъ Философъ особ-
ливе Володимера упоминалъ, абы отъ
папежа и отъ Латинниковъ. вѣры не
приймалъ. О чомъ читай въ « Кройницѣ
Роевой», и нижей въ артикулѣ тре*
темъ. А въ томъ часѣ выправился Володи¬
меръ кроль зъ великимъ войскомъ на
Греки и, доставши мѣста Корсуня слав-
ного портового и всю Таврику подъ
моцъ свою подбивши, послалъ послы
свои до царевъ Константинополскихъ
Константина и Василія, просячи, абы
за него сестру свою дали, обѣцуючи
имъ и замки, побраніи презъ себе, по- *) Стрыйковскій, кн. 4, листъ 136. копыствнскаго, 1621 года. 976 вертати. Отправили цареве пословъ,
мовячи: «если ся окреститъ, дамо тебѣ
сестру нашу». Што гды услышалъ В<ь
лодимеръ реклъ: «поневажемъ я южъ
посылалъ до васъ послы для присмо-
трѣня и прислуханя вѣры вашей, ко-
торіи ми оповѣдѣли и порядную справу
дали о вашемъ законѣ, который ми ся
подобалъ, и естъ ми вѣра ваша любез¬
ная, и церемоніи ваши любыи, а такъ
пришлѣте до мене епископа, который
бы мя окрестилъ». И послали до него
цесареве оный сестру свою Анну въ
епископами. А гды Анна царевна на
полату замку Корсунского прибыла,
на-тыхъ-мѣстъ на Володимера слѣпота
пала, такъ ижъ намнѣй нючого не
видѣлъ. Зачимъ онъ заразъ мыслити
почалъ н розумѣти, ижъ то его богове
его скарали за то, же вѣру ихъ по-
верглъ, а христіанскую хотѣлъ цриняти
и барзо ся тымъ засмутилъ. А рады
собѣ дати немогши, нѣяко въ вонпли-
вость о здоровью своемъ и о христіан¬
ской вѣрѣ приходити почалъ. А въ томъ
его припадку и затрвоженюся послала до
него царевна, мовячи: «если ся не окре
стишъ, слѣпоты не збудешъ»2). Володи¬
меръ, услухавши еи, окреститяся поз¬
волилъ. И скоро былъ во имя Отца и
Сына и Святого Духа погруженъ, на-
тыхъ-мѣстъ зъ очій его якобы лѵека 3)
на землю спала, и видѣлъ ясно4). А
то ся дѣяти мѣло, по року отъ Роже¬
ства Іисуса Христа 990, албо и ни¬
жей, гды тисяча лѣтъ зуполности своей
доходила. А то въ лѣто за царовъ Ва¬
силія и Константина а за патріарховъ
Константинополскихъ, або Николая Хря-
соверха, албо за Сисинія, албо за Сергія, 2) Міховитъ, кн. з. 3) Стрыйковскій, кн. 4; Кромеръ, кн. 3;
о вѣрахъ. 4) Зонарасъ, въ царствѣ Константина,
стр. 120. Библиотека "Руниверс1