Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
973 «ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ слѣднемъ рожаю внуковъ твоихъ» €).
И такъ Елена, вернувіпися знову до
панства своего, много Россовъ до Хри¬
ста привела. Тая Елена зъ прейзрѣнья
Божого и за справою Духа Святого,
до столицы св. Андрея до Константи¬
нополя навернена, отколь и духовныхъ
зъ собою взяла. А то было третее увѣ-
рене Россовъ оныхъ и столицы Кон-
стантинополской въ паству отданье. О ВОЛОДИМЕРОВОМЪ И ВСЕЙ Россіи КРЕ¬
ЩЕНІИ СОБОРНОМЪ п). Насту пуетъ за тымъ того прейзрѣ-
ня Божого и пророцтва св. Андрея
досконалое выконанье и зыщенье, гды
соборне Святославовъ сынъ, а внукъ
предменованой св. Елены, Володымеръ
вѣру зъ Константинополя принялъ. А
нп>мъ ей принялъ и штб ся впродъ
дѣяло, и о якихъ покусъ искушеніе
мѣлъ, повѣмъ. _ ГГріѣздили до Володимера отъ роз¬
ныхъ кролевъ, княжатъ и народовъ
послове и учители, кождый зъ нихъ
вѣру и законъ свой залецаючи, якъ то:
Махометаны, Египтяне, Арапове, Тата-
рове и отъ княжатъ Аргавенскихъ.
Лечъ онъ Махометанскимъ закономъ
погордилъ, ижъ му ся здалъ быти
шкодливый и іпкарадный. Пріѣзджали
и отъ папежовъ, отъ цесаровъ и отъ
княжатъ Римскихъ, Латинскихъ и Нѣ¬
мецкихъ, отъ которыхъ презъ частый
послы былъ намовляній, абы ихъ вѣру
принялъ. На которыхъ также нё хотѣлъ
призволити, ижъ му ся и вѣра и на-
боженство и костелы ихъ не подобали.
На остатокъ былъ намовляный и отъ
Жидовъ. Лечъ му ся Мойсеовы уставы
тяжкій быти ;здали. Але толко послове •)•) Кромеръ, книга 3, о вѣрахъ. 7) «Книжица» Наѳанаила, об. 55 л ; «Кни¬
га о вѣрѣ» (Москва, 1648), об. 33 л. копыстенскаго, 1621 года. 974 отъ Грецкихъ царевъ и отъ патріар¬
ховъ у него зъ вѣрою ихъ, церемоніями
своими мѣстце мѣли. Читай въ лѣто¬
писцахъ Ронскихъ и у Длугоша, и у
Мѣховиты, у Матія Стрыковского, въ
книзѣ 4, листъ 133. Володимеръ теды слышавши о роз-
ности розмаитыхъ вѣръ и законовъ, не
хотѣлъ на жадную призволити; але по¬
словъ своихъ выправилъ въ розный
краины, абыся вѣрамъ, набоженству,
порядкамъ и церемоніямъ присмотро-
вали и достатечне вывѣдовали: однимъ
казалъ идти до Болгаріи, другимъ до
Риму, инымъ до Нѣмецъ, иніпимъ до
Африки, до Египту и до Скиѳіи. Гдѣ
присмотрѵючися и вывѣдоване чинячи
о вѣрахъ, написали для памяти, іпто
розу мѣли. Потомъ придали до Констан¬
тинополя. И оповѣдано цареви и па-
триарсѣ, ижъ послове отъ Володимера
короля, монархи Роского, пришли вѣрѣ
ся присмотрѣти. Штб услышавши, царь
веселился зъ того барзо и росказалъ
зъ патріархою церковь украсити, и на-
боженство преславно и знамените отпра-
вовати. При которомъ оный послове
будучи, видѣли того часу церковь и
весь людъ свѣтлостью зъ неба освѣче-
ныхъ, и здумѣвалися о видоку ономъ.
О чомъ гды Володимерови правили,
тыми слови мовятъ: «гдысмо пришли до
Грековъ, впровадили насъ, гдѣ служатъ
Богу своему. Не вѣдаемо—на небѣ смо
были, чили на земли!? Не есгъ бовѣмъ
на земли такового видѣнья, нѣ красно,
сти такой, и не умѣемо выповѣсти того,
нѣ о свѣтлости тамъобявленной сказати!
Толко вѣдаемо, ижъ 'йімъ Богъ зъ люд-
ми живетъ, и есть служба ихъ надъ
всѣ краины» и прочая. Читай о томъ
въ «Соборнику» мѣсяця іюля 15 дня.
Тамъ же тымъ посломъ таемницы вѣры
перекладано и обряды набоженства по-
казовано. наконецъ ударовавши идъ до Библиотека "Руниверс1