Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
969 ПАЛИНОДІЯ », СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА- 970 «ровадилъ на увѣрене; тамъ зъ Лукою
евангелистомъ и Тимоѳеемъ въ тѣлѣ ле¬
житъ, очекиваючи второго пришествія,
на которомъ зъ Константиномъ и, зъ
Володимеромъ и зо всею Греціею и Рос-
сіею царство небесное прійметъ. Аминь. Вертаемся отколь есмо вышли. Принявши 5 6) теды св, Андрей жре¬
біемъ, подѣлу краины Грецкій и около
Чорного моря, и будучи первымъ Кон-
стантинополскимъ патриархою, .и око-
личніи тамъ народы приведши до Хри¬
ста, пустился зъ моря въ Россію рѣ¬
кою Днѣпромъ, которымъ тамъ, гдѣ
нынѣ городъ Кіевъ, пришолъ. О чомъ
въ нашихъ Роскихъ книгахъ въ «Сина¬
ксарѣ», мѣсяца ноемврія 30, такъ пи¬
шетъ: «Андрей святый отъ Грековъ по-
шолъ Понтійскимъ моремъ, въ которое
Днѣпръ трома устіями впадаетъ, и зо¬
вется море Росское. Й надъ тымъ мо¬
ремъ училъ св. Андрей. И идучи по
Днѣпру въ верхъ, промысломъ Бозскимъ,
стянулъ подъ горами на бёрезѣ, гдѣ
есть городъ Кіевъ. И рано встав¬
ши ревлъ до своихъ учневъ: «ви¬
дите тыи горы, на которыхъ ся [про¬
свѣтитъ г>] ласка Божія. И будетъ
тутъ городъ великій, и церкви многій
хочетъ Богъ тутъ воздвигнути и про-
свѣтити святымъ крещеніемъ всю зем¬
лю Рускую». А вшедши на горы, благо¬
словилъ ихъ, молячися Богу, и по¬
ставилъ крестъ. А оттоль пошолъ ку
Великому Новогороду, гдѣ будучи певне
до увѣреня и до крещенія людей, въ
которыхъ благоволилъ Богъ, привелъ, а
потомъ презъ море Нѣмецкое ажъ до
Риму ся удалъ. А наконецъ до Греціи
вернувшися для Христа укрижованъ
былъ». И прочая тамъ въ «Синаксару». 5) Слич. , «Книжица» Наѳанаила, л 51;
«Книга о вѣрѣ» (Москва, 1648), 66 л. 30. 6) Исправлено по спискамъ Толстова и
У идольскаго. На той горѣ въ Кіевѣ, гдѣ стоялъ
(которую зовутъ нынѣ «Вздыхалною»,
якобы отъ того, ижъ на ней зъ учня-
ми своими отъ трудовъ отдохнулъ, ал-
бо же тая гбра оттоль называется
«Вздыхалницею», ижъ, высокою будучи,
люде идучи вздыхаютъ, а на верхъ
вшедши отдыхаютъ спочиваючи), то*
гожъ часу и церковъ Воздвиженія Чест¬
наго Креста была поставлена, гдѣ и
теперъ естъ, якъ и повѣсть и до сихъ
дній обносится о той церкви и о той
горѣ. Тогожъ часу св. Андрей, прохо-
дячи землю Росскую, многихъ крес¬
тилъ и до познаня Христа привелъ.
Нигды бовѣмъ апостолове надаремно
не проходили, але ласка въ нмхъ Ду¬
ха Пресвятого дѣйствовала на кождомъ
мѣстцу. А то было першее зъ презрѣнья
Божого и воли ег,о святой увѣрене, а
народу Руского въ послушенство сто-
лици Константинополской отданье. А же въ народѣ Роскомъ за апос¬
толовъ, и свѣжихъ часовъ но нмхъ
христіанская вѣра была, подпомагаетъ
тую нашу «Словенскую Исторію», пис-
мо старого доктора Тертуліана, около
року отъ Рожества Христова . 197 по¬
жилого, который мовитъ, ижъ «въ Сар-
маціи вѣра христіанская была щепле-
на, але войнами была затлумлена».
Бароніушъ Латинникъ п) признаваетъ,
ижъ въ Россіи была вѣра христіанская,
докладаючи: «хто бы ихъ былъ апос¬
толомъ, не барзо ся ясне даетъ вѣда-
ти». Нехай теды вѣдаютъ ясне, ижъ
Андрей святый апостоломъ Росскимъ
былъ. Находимо тежъ въ книзѣ Сокра-
теса историка, который, описуючи си¬
нодъ Антіохійскій за царя Іовиніана
споминаетъ Антипатра, епископа Рос-
чского, межи другими епископами, ко-
торіи ся до того тамъ синоду подписа- 7) Бароній, 965. Библиотека "Руниверс1