Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
961 < ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 962 ^-звычай. Во штожъ иншого естъ право | Владиславъ Ягеловичъ, Казимиръ Яге-
і*сли не звычай, нрезъ много лѣтъ до-^ ловичъ, Олбрыхтъ, Александеръ, Жиг-
брымъ узнаный, а потомъ, абы хто монтъ ІІеріпій, Жигмонтъ-Августъ. А
шпотити не моглъ, на паперъ вложоный? 1 звычай варовалъ Жигмонтъ 1 Першій,
«Звычай естъ право долгимъ ѵжива- подъ титуломъ волного обираня кро-
немъ и позволеньемъ межи люде впро-: ля, въ статутѣ, на'листѣ 87, а Жиг-
важеное и принятое. Звычай естъ, кото-1 монтъ-Августъ въ присязѣ своей, ко-
рнй іютвержаетъ и выкладаетъ права; ! торая естъ на початку конституціи. То
и праро писаное мертво есть, если звы- южъ право поприсяженое естъ въ той
чай оного не оживитъ. Звычай такъ дол-1 справѣ. Пойдемъ же до прикладовъ,
гого часу, которого початку памятника і за которыми въ речи посполигой, яко
нбмашъ, маетъ повагу наваровнѣйшого за проводникомъ въ дорозѣ, не можемъ
гіривюлею, бо лацно о довтяшъ, кото-1 блудити. рый слова писаніи вышпотити можетъ. ! «Хто естъ не едно такъ невстыд-
Але што естъ въ ѵживаню многихъ | ливый, але и такъ безбожный, што бы
людей, трудно и нахитрѣйшему ина- ! смѣлъ мовити, же часы наши лѣпшими
чей удати, ня>жъ люде повшехне роз- могутъ быти розумѣны надъ часы кро-
умѣютъ. Такихъ звычаевъ полна естъ і ля Жигмонта Цершого? Хто бы смѣлъ
гіаша отчизна, и колибы, стережи Во- речи, же сенатъ годнѣйшій естъ. те-
же, мѣно ихъ намъ якъ вышпотити, нерь, нижъ былъ за кроля Жигмонта?
жадная наша волность на мѣстцу не Хто бы смѣлъ мовити, же станъ шля-
зостала бы. хетскій пилнуетъ такъ правъ и свободъ «Аречетъхто: «тыи слова о звычаю ; своихъ, яко иилновалъ за того кроля
суть взяти зъ права Римского, а въ Жигмонта? А той святый кроль Жиг-
Нѳлскомъ правѣ ^ого нѣ» . Або то зле, | монтъ Першій церкви Рускіи такъ бу-
ижъ право Римское згожается зъ пра-: довалъ и богатилъ, якъ и костелы ка-
вомъ нашимъ? Такая естъ. волность ' ѳолицкіи: Той (лежитъ за Самборомъ,
правъ христіанскихъ,, же што естъ пра-. миль 3, въ гору Днѣстра 3) монастиръ
вомъ у которого колвекъ народу хри-: Св. Спаса, одъ Лва князя остатнего
стіанского то естъ слушностью у кож-! Руского заложеный и зачатый, допра-
дого. і вити казалъ, и той чернцомъ маетно- «Але азажъ и кроль ІІолскій не рсти надалъ.
присягаетъ на звычай» речетъ хто? | «Яомужъ, для Бога (теперейшій ко-
Въ присягахъ Генрика, Стефана и Жиг-; роль его милость *), Жигмонтъ Третій
монта Третего не вложено звычаевъ^ | не чинитъ того, што чинилъ Жиг-
такъ естъ; але вложени суть пер- монгь Першій? Ч ому жъ во всемъ
вѣй въ привилеи Жигмонта кроля справъ и поступковъ его не наслѣ-
ІІершого, которыми ручитъ за сы-1 дуетъ, абы вжды могло быти пановане
на своего кроля Августа, а потомъ его, подобное панованю Жигмонта Пер-
въ присягу Жигмонта-Августа, на ко- і шого? Чомужъ сенатъ не маетъ ста¬
тору» потомъ всѣ кролеве присягаютъ, нути притомъ, абы въ покою былъ за-
Бо такъ присягаютъ: все держати што |
колвекъ надали и постановили кроле- [ 3) Эт0го «обстоятельства мѣста, въ Поль- ве давній: Б,азим?ьръ Великій, Людвикъ | скомъ текстѣ нѣтъ (стран. 224). Іоишъ реченый, Владиславѣ Ягело, 4) Въ Польскомъ текстѣ нѣтъ (стран. 224) РУССКАЯ ИСТОРИЧЕСКАЯ ВІБА10ТХКА. 31 Библиотека "Руниверс1