Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
959 «палинодія», соч. захаріи войска и землею и моремъ мѣли дати
Грекомъ? А штожъ маетъ до вѣры вой¬
ско? Чого потомъ не дано, и для того-
жъ зъ тойжъ згоды нмчого не было ’)•
«Заживу мовы мужа мудрого и великого
пана, Яна Замойского, канцлера и гет¬
мана Корунного, который до евангели¬
ковъ такъ мовллъ: «коли бы то могло
быти, абысте всѣ были папежниками,
далъ бымъ на то половину здоровя сво¬
его. Даю того половину, жебымъ, дру¬
гою половиною живучи, тѣшился зъ
той святой едности. Але если вамъ хто
будетъ гвалтъ чинити,дамъ все здоровье
свое при васъ, абымъ на тую неволю
не глядѣлъ. «Тожъ я, тожъ кождый, розумѣю,
зъ насъ шляхтичъ поцтивый мови-
ти маетъ: «будте, просимо, нашей
папезской вѣры, боть есть невонпди-
вая, добрая и певная а доводы маетъ
неомилныи>. Але если гвалтомъ хотятъ
васъ ігриневолити, здоровье свое при
васъ и передъ вами положимо. «Але чогожъ по ныхъ хотятъ?жебы па-
пежниками нашими были? якимъ же
способомъ того хотятъ? Если такъ, якъ
Панъ Збавитель наказалъ: учачи, про-
рокуючи, чудо чинячи, и овшемъ не
толко оны, але и я ксендза Крупецкого
буду мѣти за аиостола. Але гайдуками
церкви отбивати, позвами на трибуналъ
трапити, попы имати, чернцы выго-
няти,—то ся незгожаетъ зъ волею и
наукою Збавителя нашего! Рачей оніи
слова на него падаютъ: «шукаешъ сво¬
его пожитку, а не Христового». «Если духовныхъ речій шукаютъ,
чомужъ не духовными способы? А зажъ
можетъ быти лѣпшій духовный способъ
отъ кого иншого поданый, н/ьжли былъ
отъ Христа?! Не толко шаленство, але
блюзверство естъ—хотѣти щтб надъ
науку Збавителя чинити! ‘) Пропущено; «і Сгекоте родіп^Н*. і копыстенскаго, 1621 года. 60 «А если шукаютъ пѣнязій, пожитковъ
селъ—чомужъ того гвалтомъ заразъ
якъ непріятель звыклъ, не берутъ, не
шпортячи писма святого и духовныхъ
наукъ на прикрытье лакомства своего
не натяраючи? «На соборѣ Триденскомъ задали Фран-
цускіи духовный Гиспанскимъ духов¬
нымъ, же неслушне и нехристіанско
король Гиспанскій Индовъ беретъ. Во
если ихъ хочетъ навернути на вѣру
христіанскую, чомужъ ихъ не навер-
таютъ ведлугъ науки Христовы: ка-
заньемъ, пророцтвомъ и чудами, але
войска и дѣла, которыхъ Христосъ не
заживалъ, и всѣ правдивыя учневе Его
не мѣли тамъ штб чинити. Отповѣди-
ло Гишпанское духовенство, же кроль
Гишпанскій (зъ милости христіанской *)
хочетъ Индійчики навернути и посы¬
лаетъ казнодѣи до нихъ, которихъ, же¬
бы они не побили, посылаетъ при нихъ
войско, и не чинитъ гвалту Индомъ,
едно казнодѣевъ своихъ боронитъ, абы
Индове не побили. Розсмялися всѣ на
тую отповѣдь Гишпанскую, а болпгь о
томъ мовити заказано. «Тежъ я въ той справѣ мовлю: если
зъ милости христіанской лѣпятую доро¬
гу хотятъ имъ указати, нехай же слу-
хаютъ Господа и Бога нашего, кото¬
рый самъ е^тъ дорога, правда и жи¬
вотъ; а если въ Индіи шукаетъ Гиш-
панъ золота, а въ владыцтвахъ Рус-
кихъ шукаютъ унитове гропгій, нехай
же той фарбы набоженства занеха-
ютъ. «Але о штожъ убогая Русь проситъ?
абы ведлугъ права заховани были. «Але
правъ не маютъ?» Даймы то, же на
паргаменѣ або на паперу не маютъ;
але маютъ на умыслахъ людскихъ пра¬
во найлѣіппее и матку всѣхъ правъ і *) Этого нѣтъ въ Польскомъ текстѣ. Библиотека "Руниверс1