Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
9Ьз * ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 954 шіыхъ справедливымъ небо0 а грѣш¬
нымъ адъ; блаженство зась ихъ и до-
смоналая заплата царство небесное ажъ
но судномъ дню иосполу и зъ тѣломъ;
тогожъ часу и грѣшнымъ муки въ гее-
нѣ освѣдчено. Ку тому и иныи были
тамъ постерегадніи артикулы въ вѣрѣ
н въ святостяхъ. А тая нынѣшняя
унія опакъ тое все обертаетъ. О Духу
Святомъ выразне придали «и отъ Сы¬
на»; патріярховъ за послушники и вя>-
каріи папежскіи почитаютъ, зъ вше-
лякой ихъ зъ нимъ чести и зверхно-
сти и равенства обнажаютъ; епархію
патріархи Константинонолского Россію
гвалтомъ Римскій посѣдаетъ, а зъ Ри¬
ну бискуповъ или владыковъ своего са- і
крованя насылаетъ; ог-онь чистцовый
приймуютъ, и иныи тому подобный Ла¬
тинскій отъ. Церкве Божей оттятыи ;
преданія впроважаютъ. О Барскомъ и Люгдунскомъ собо¬
рахъ то повѣдаю, ижъ тыхъ тамъ при-
ватнихъ трактатовъ и намовъ Латин- ;
скнхъ ня>гды Грекове за соборы не по- !
читали и не знали, и мы Россовезъ ньг-
митоежъ розумѣемо и не пріймуемо ихъ. ! О листѣ Нифона патріархи повѣда- |
емо, ижъ есть подметъ и прелесть, такъ !
якъ и оный Схолярія подметніи писма. ;
А што ся тычетъ Исидора, той якъ
самъ, такъ и писма его всѣ суть отъ |
церкве Божей отвержены и прокляты, |
якъ и нынѣшныи новый отродки его. і
Тогожъ духа и поселство до Сикста |
розумѣй быти, на которое не разъ южъ |
есть отповѣдано. | і ! О привилею Владислава. | Зъ (Стороны зась привгслею Влади- і
слава кроля, датого въ Угрѣхъ въ Буд- |
зыню, повѣдаемо, ижъ жадной важно- '
сти мѣти не можетъ, и утворене его 1
якое есть, якъ бысмо о немъ розумѣ- і ти мѣли, ясно намъ даютъ вѣдати при¬
знаки и личкованя тыи. Синодъ въ Флоренціи скончился ро¬
ку 1439 2). ІІослове папежовъ двохъ,
року 1442, до Владислава кроля, до
Венгеръ до Будзыня, придали: одинъ
отъ Еѵгенія, а другой отъ синоду Ба-
зилійского и отъ Феликса папежа, кож-
дый за своимъ просячи, абы былъ за
папежа признаный. А кроль жадного
зъ нихъ не принялъ, поки бы межи
ними розница тръвала. Читай въ Кро¬
мерѣ книга 21, листъ 426, и вышше
въ артикулѣ першомъ. Привѣлею зась
того дату пишутъ року 1442, Влади¬
слава подъ Варною убито року 1443.
Читай въ Кромерѣ, книга 21. По смер¬
ти кроля Владислава и Евгенія, Фе¬
ликсъ Миколаеви папежови зъ своей
части папества уступилъ, року 1447.
Читай въ Кромерѣ книга 22. Акаде¬
мія Краковская не приймуетъ лега¬
та Миколая папежа, якъ наступцы па¬
пежа Евгенія, року 1448, што было
за другого кроля, то естъ за Казгьме-
ра Третего. Уважай же тутъ пилно, отступнику,
якъ той привадей даный быти мѣлъ,
гды кроль и бискупъ Краковскій, и ар-
цибискупъ Гнѣзненскій, и академія
Краковская Еѵгенія за папежа, а пого-
товю—и синоду его Флорентійского не
приймали? Ажъ за Казимера кроля
сталося то, же Миколая папежа при¬
нято. Не моглась унія Флорентицкая
въ Полщи проповѣдати, поки розница
межи двѣма папежами трвала а затымъ
привя>леи о ней писатися не могли.
Ясная теды естъ речъ, ижъ того при-
ви>лею утворене естъ подзорное, и на
прелесть правовѣрныхъ обляту 3) тую *) Соборъ Флорентскій, іЫ. 511. 3) отъ оіТеге — вносить: «облята»— внесе¬
ніе, запись документа въ актовую книгу. Библиотека "Руниверс1