Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
951 <ПАЛИНОДІЯ», €04. ЗАХАРІИ своей, писанной зъ Египту року 1599
до Ипатія отступника, Володимерской
епископіи насилника, мовнтъ тнми
словы: «послати тобѣ розумѣлемъ осо-
бливе учоне писаную книжицу Генадія
Схолярія <0 похожей» Духа Свято¬
го», противно оного Римского придат¬
ку < и отъ Сына», которому Схоляріе-
ви омылне приписуютъ слова (о ша-
ленства!) собору Флорентского, которое
зъ дѣями оного Флорентского собору
обносятъ и удаютъ, зъ которой оба-
чилъ бысь ясне, отвергши вшелякіи
задаваня, ижъ то есть щирая вѣра
соборной апостолской церкве, которой
правду мы проповѣдуемо». Патріархове
зась всѣ чотыри ново па столици свои
вступуючи, одни до другихъ пишутъ,
вызнаваючи вѣру, а по вызнаваню оной,
о соборѣ Флорентійскомъ тыми мовятъ
словы: «къ тому отметаемъ и ижъ во
Флоренціи онъ зле и безбожне бывшій
Латинскій соборъ, и елика онъ утвер¬
ди противу святыхъ соборовъ, яко не-
бывша и зъ вачала сего въ ментомъ .
А на доводъ того отъ всесвятѣйшого
патриярхи Іерусалвмского киръ Ѳео¬
фана, будучи ему тогды въ Кіевѣ,
принялемъ листъ автентичній отъ все¬
святѣйшого патріархи вселенского киръ
Митрофана до всесвятѣйшого патріар¬
хи Іерусалимского Германа, около ро¬
ку 572 писаный. Части II, роздѣлу ХШ, аітикулъ 2. Латинниковѳ соборовъ не слу¬
ха ютъ. Отповѣдаю еще [на] нѣкоторый от-1
ступницкіи заметы, а особливе на то,
же насъ удаютъ, якобысмо мы собо¬
ровъ и ухвалъ ихъ не прибмовали. Въ
чомъ ся барзо зъ умыслу мылятъ. Мы
абовѣмъ безпечве то твердимо, ижъ
соборовъ святыхъ уівалы заховуѳмо и КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 952 не переступаемо ихъ такъ стороны вы-
знаня вѣры, якъ въ справовацю и въ
суженюся правилами оныхъ. Для чого
благословеніе на насъ Божіе и церков¬
ное пребываетъ, а на Латинскомъ ко¬
стелѣ клятвы и караня въ канонахъ
соборовъ тыхъ выраженіи и оный Хри¬
стовъ вырокъ «хто Церкве не слуха¬
етъ, нехай будетъ якъ поганинъ и
мытарь» ') зоставаютъ. БовѣмъЛатии-
никове семи соборовъ вселенскихъ (и
оного осмого правдивого за Фотія, якъ
згодного зъ предидучими семи собора¬
ми) вѣры не вызнаваютъ, и канонами
ся ихъ не справуютъ. Овыхъ, презъ са¬
мыхъ Латинниковъ [въ] Флоренціи учи-
неныхъ, епископовъ не маючи зъ*зду
того за соборъ, не слухаемо. Хто слу-
хаетъ, на свою шкоду слухаетъ! Естъ ся чому задивовати нестатеч-
ности и замѣшанью отступниковъ на¬
шихъ! Потягаютъ насъ до Флорентій¬
ской (якъ они зовутъ) уніи словы, а
скуткомъ до иной. И великая барзо
розница межи Флорентійскою, ачъзмы-
! шленою, а межи нынѣшнею, потай
устроеною, теперь зась мусомъ и ти¬
раніею проваженою уніею! Тамъ бо-
вѣмъ пишетъ, ижъ Сынъ причиною
Духа Святого не естъ, и ижъ Духъ
Святый презъ Сына исходитъ, и отъ
Сына исходити оному жаденъ не поз¬
волилъ. Опрочъ Латинникове сами и
Висаріонъ, Исидоръ апостатове сами,
и то абы въ символъ жадного придат¬
ку неприкладано, патриарховъ въ по-
слушенство папезское не поддано, и ов-
шемъ ведлугъ каноновъ и привиле-
овъ зверхность ихъ и повага и ров¬
ность естъ онымъ зъ папежемъ вцѣлѣ
захована, въ епархіи патріаршій всту-
пу жадного не допущено, огонь чист-
цовый непринятый, душамъ людій зо- ') Мате. гл. 18, ст. 17. Библиотека "Руниверс1