Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
949 «ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА- 950 анна и за Фотія, патріархи Константи-
нополского, гдѣ пословъ папезскихъ
было 3. На которомъ соборѣ явно' вы¬
знано, ижъ Духъ Св. отъ самого Отца
исходитъ; за тымъ важне варовано, абы
до символу вѣры не придавати оного
придатку «и отъ Сына», и проклинано
тыхъ, который бы або придавали што,
або уймовали. Припоминаетъ о томъ соборѣ и Ба-
роніушъ, въ року осмъ сотъ семомъ. Въ
житіи св. Сергія Московскою, дня 25
септеврія празднуемою, написано, ижъ
той соборъ не скончался, ижъ многій
отцы порозбѣгалиея, и послове Росскіи,
Симеонъ священноинокъ и Ѳома Твер¬
скій, который были при Исидорѣ апо-
статѣ, поутекали. А на дорозѣ того
утеканя одному зъ нихъ Симеонови
Скорбному явился святый Сергій Мо¬
сковскій и препроводилъ ихъ презъ мѣ¬
сто ненроходное. Въ которомъ то ви¬
дѣніи св. Сергія о блаженномъ Марку
Ефескомъ были слова тыи: «о то ви-
дѣлесь, Симеоне, чудного мужа, сто¬
памъ аиостолскимъ послѣдуючого, Мар¬
ка, епископа Ефеского, отъ которого
и благословеніе одержалесь. Пре то не
вонтпячи иди». А пресвитеръ Симеонъ
реклъ до св. Сергія: «се гдысь видѣхъ
яко единого отъ вселенскихъ онѣхъ
патриярхъ, во святости и дерзновеніи
мнозѣ, и мужество чудное на Латин¬
ское мудрованіе, и побѣду страшну, и
благословенія отъ/святого сподобихся».
И старецъ рече ко пресвитеру: «се
яко же видѣлъ еси, и отъ устъ его на¬
казаніе слышалъ, блюди да никто же ,
тя устрашитъ. Со дерзновеніемъ всѣмъ 1
проповѣжь православнымъ, имѣютъ роз- !
умъ отъ Божественнихъ писаній, да не I
прелстятся». Тутъ уважай, якъ свято- !
бливость и писмо св. Марка Ефеского !
потвердилъ Богъ чудовне. О Марку Ефескомъ и о Генадію
. Схолярію. Лаоникъ Халкокондилъ, Аѳинейчикъ,
въ книзѣ своей 0 2), даетѣ вѣры год¬
ное свѣдоцство о томъ блаж. Марку и
о преподобномъ Генадію Схолярію, па-
тріарсѣ Константинополскомъ. А суть
слова его о нихъ такіи: «папежъ Рим¬
скій мужей нѣкоторыхъ ученихъ до
Византіи до Грековъ послалъ, абы зъ
оными въ розмову пришли (поневажъ
синоду и згоды въ Блохахъ учиненой
не приймали, абовѣмъ Марко, Ефескій
епископъ, и Схолярій у Грековъ на-
ученшіи, анѣ зъ початку зюла на Ла¬
тинскую догму не хотѣли призволити).
.А гды до розмовы и до диспутаціи
пришли, Римляне не могли н^чою
справити, але посрамлены до дому ся
вернули.» То Халкокондилъ. А якожъ
то правда (што выдаютъ книжки подъ
именемъ Генадія Схолярія), якобы онъ
коли мѣлъ Флорентійскую унію похва-
ляти? Не уводитися прето ими, але
мѣти ихъ за потварныи и за подмет¬
ши. Еще о томъ Генадіи реку, ижъ ня>-
гды онъ не держалъ уніи Флорен¬
тійской и не хвалилъ ей. А показуетъ
то «Діалогъ его зъ Турчиномъ о св.
Духу», въ которомъ написалъ, ижъ отъ
единого Отца исходитъ, а нигдѣ не по¬
мянулъ,. абы «и отъ Сына», што Ла-
тинники въ Флоренціи станути усило-
вали. А поневажъ исхожденія Св. Ду¬
ха «и отъ Сына» не положилъ, теды
Флорентійской уніи не приймалъ. Естъ
той «Діалогъ» въ Вилнѣ року 1585,
презъ Козму и Лукаша Мамоничи вы-
друкованый и славной памяти. Еѵста-
фіеви Воловичови, канцлерови Литов¬
скому приписаный. Блаж. Мелетій, па¬
тріарха Александрійскій, въ епистоліи *) Халкокондилъ, 161. 250, Библиотека "Руниверс1