Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
945 «ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА- 946 Еслнжъ Еѵгенія и наступника его
Миколая не приймано, певне и синоду
ж уніи оной Флорентійской не прийма-
лн заходніи, а зъ ными посполу и Ля-
хове, поготовю — Грекове и Россове
приймати не могли и не могутъ. Пишетъ еще Кромеръ, ижъ Феликсъ
певное зъ Миколаемъ постановене учи¬
нивши, папества зъ своей стороны усту¬
пилъ, зачимъ синодъ Базилійскій окон¬
чился, гды справы его Николай ствер-
дилъ. О чомъ читай Мартина Кромера,
Латинского выданья, въ року 1558, въ
книзѣ 22, лист. 506. Лечъ Мартинъ
Блажовскій, въ Полевомъ своемъ пере¬
водѣ, за поводомъ скаженой тепереш-
иихъ переводниковъ папезскихъ нату¬
ры, опустилъ слова тыи, гды справы
або дѣи его ствердилъ. Уважати теды
потреба, ижъ гды Феликсъ зъ части
своей уступовалъ, не справы и не си¬
нодъ Еѵгеніевъ въ Флоренціи, але дѣи
синоду Базилійского ствержено, а тыи
переднѣйшіи были въ томъ, ижъ Еѵ-
генія папества отсужали, и собороване
его эъ Греками за отщепенское збо-
риско мѣли, который што-колвекъ на
немъ дѣялъ, якъ приватный чловѣкъ
дѣялъ, вачимъ, и дѣи его и соборъ за
ништо почитанъ зосталъ презъ самихъ
же заходнихъ. Кромеръ и иныи исто-
рикове ачколвекъ вспоминаютъ о томъ
въ Флоренціи соборованю, лечъ, абы
оно згодне было докончено и абы ся
на немъ унія стати мѣла, того не
твердятъ. А такъ зъ части костела Рим-
ского соборованье Евгеніево зъ Грека¬
ми-соборомъ не есть и быти не могло. Доводы зась того, ижъ на томъ со¬
борованю унія Грекомъ зъ Римляны не
дошла, суть.овыи: Первый. Ижъ Грекове, ведлугъ ста-
рожитности, въ своей вѣрѣ зоставали
и зоставаютъ и такъ ей теперъ вызна-
ваютъ, якъ вызнавали на онъ часъ, и , 1 же ратунку напротивъ непріятеля не
одержали; Латинникове тежъ при сво¬
емъ упорѣ и донынѣ стоятъ. А гды
бы унія была дошла, певне бы нынѣ
тыхъ розности межи нами не было. Вторый. Гды бы унія сталася была,
не писали бы были Грекове зъ Фло¬
ренціи до синоду, на той часъ въ Ба-
зиліи обхоженого, огонь чистцовый га-
нячи и отметуючи. Читай о томъ въ
книзѣ «Орѳодоксографѣ> и въ книзѣ
названой «Ѳриносъ», то естъ «Ламентъ»,
презъ Орѳолога выданой. Третій. Патриарха Константипопол-
скій, гды еще обѣ сторонѣ зъ собою
были въ контроверсіи, умеръ, по кото-
| рого смерти унія стати и соборованье
оное замкнутися не могло; и если бы
унія была дошла, чому бы былъ па-
пежъ патріархи не подалъ и не по¬
святилъ, чому бы ся тамъ зъ палліу-
' темъ своимъ былъ не отозвалъ? А што
Латинникове удаютъ зданье патріархи
Іосифа, тому не вѣримо, и естъ то ока-
залый подметъ на ошукане правовѣр-
; нихъ: якъ бовѣмъ онъ то писати моглъ
! хорый, въ горячцѣ великой будучи, а
■ якъ такъ великій патриярха и пастиръ
| речъ такъ великую и соборную мѣлъ
! писати на особности безъ всего своего
| собору? Непевная то, заправды, и лож-
і ная повѣсть! і 4. Гды бы унія дошла была, Виса-
: ріонъ, митрополитъ Никейскій, вернулъ
бы ся былъ на свою столицу беспечне.
Але ижъ отъ Грековъ, а рачей отъ
церкве правдивой отступилъ и папе-
жови ся передалъ, для того тежъ, якъ
пророкъ мовитъ, «зстарѣлся въ чужой
земли, а своей до смерти не оглядалъ»,
а за то взялъ титулъ кардиналства и
преложенство въ Бононіи б). 5. Гды бы унія дошла была, Иси- *) Халкокондилъ, кн. 6, листъ 208. Библиотека "Руниверс1