Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
939 «ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОІІЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 940 « Животѣ папежовъ» > Мантуянъ (кни-
га 3), Алфонсъ Деліусъ Родикинскій
(книга 14 наполнена кройники), и про¬
чая. Тое теды што ся тутъ написало
и што въ розныхъ книгахъ читаемо и
окомъ видимо, и отъ достовѣрнихъ свѣд-
ковъ слышимо, правду быти судимо. Уважай же, отступнику, и присмо-'
труйся, если не рачей костелъ твой і
Римскій брамы пекелніи перемогли и |
звитяжили, шьжъ святую нашу восточ-1
ную церковъ! Которая, святыми вселен- і
скими соборами отъ еретиковъ уволнена і
бывши, барзѣй цвѣчила въ цнотахъ по-
божности, по монастирехъ и пустиняхъ,
н^жли въ наукахъ вызволенихъ, но ака¬
деміяхъ. Гды потреба указовала церкви
людій ученыхъ, давалъ ей завжды Гос¬
подь Богъ, который о ней Бозскій свой
промислъ мѣти рачилъ. Были подъ
тотъ часъ, гдѣ тыи диспутаторове па-
пезскіи на кумгеравсъ1) безумне выкри-
кали. Алѳ ся имъ до воли зъ ростроп-
ного умислу исходныхъ наклекутати до¬
пустило. Одинъ Аѳавасій святый былъ^
который диспутовалъ зъ Аріемъ на
первомъ вселенскомъ соборѣ! Одинъ
Кирилъ святый во всей немалъ справѣ
ереси Несторіевы на соборѣ вселенскомъ
третемъ! Опросталъ бы тыхъ герстовъ
папезскихъ заустити одинъ самъ той
номененій Никифоръ Грегорасъ. Опро¬
сталъ бы и архиепископъ Диррахійскій,
о которомъ тамъ же помѳненій Грегорасъ \
мовитъ: «ижъ былъ мужъ и живота по-1
важностью идовтюпу быстростью превы |
борный, который науку цнотою, ацно*
ту наукою въ собѣ здобылъ». Але дали |
мѣсце схолястицкимъ сваромъ, ухилив-
шися имъ въ молчаню зъ умислу, якъ !
речи, неркучи непотребной, але и вел-
це шкодливой, которая символъ вѣры, |
презъ лѣтъ немалъ южъ осмисотъ і непорушнѳ уживаный, придаткомъ шиор-
тити паступовала. РОЗДАЛЪ ТРИНАДЦАТЫЙ. Части II, роздѣлу ХІП, артикулъ 12). Ижъ зъ із д ъ в ъ Ф л о р е н ц і и Г р е-
ковъ зъ духовенствомъ В л о с-
имъ соборомъ не ста пулъ в
называтися соборомъ не мо¬
жетъ. Оный въ Ферару и въ Флоренціи
Грековъ зъ Латинниками зъгздъ не
толко абы повшехнымъ, або помѣстнымъ
соборомъ мѣлъ быти, але згола жад¬
нымъ соборомъ не стянулъ и стати не
мѣлъ, зачимъ и назватися имъ не мо-
кжетъ, едно просто зъіздомъ, а тымъ не-
щасливымъ и подступнымъ, на кото¬
ромъ Грекове о двѣ речи сердечное ста¬
ранье чинили, напродъ: костелъ Рим¬
скій до первой едности зъ церковью
всходною привести, повторе: ратуиокъ
знаменитый на войну противъ Турка
одержати. Было и то въ уваженю, абы
Блоховъ, якъ первѣе было, въ поддан¬
ство и въ нослушенство царомъ Кон-
стантинополскимъ привести. А же той
помененій въ Ферарѣ и въ Флоренціи
зълздъ не станулъ и стати не моглъ,
соборомъ и же за жадный соборъ мѣнъ
и почитанъ не естъ, и быть не моглъ,
ясная кождому и вѣдомая естъ речъ
зъ овой знаменитой причины, которая
естъ зъ части костела Римского: ижъ
на онъ часъ костелъ Римскій самъ зъ
собою былъ въ великомъ розорванью.
Абовѣмъ всѣ заходнін кролевства и
князства, синодъ свой генералній маючи
въ Базиліи, Еѵгенія, который ся того
часу папежемъ титуловалъ, зъ папества ‘)котт. Ьегааз. *) Этотъ артикулъ взятъ въ «Книжицу»
Наѳанаила (л. 221), а оттуда въ «Книгу о
вѣрѣ* (Москва, 1648, і. 150). Библиотека "Руниверс1