Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
9 ПАЛИНОДІЯ >, СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 930 шло! Присмотрлтеся, якосте православ¬
ныхъ христіанъ Виленскихъ, Минскихъ,
Перемяслскяхъ, Могилевскихъ, Быхов
сквхъ, Пинскихъ, Берестійскихъ, По¬
лоцкихъ, Витебскихъ и по иныхъ мѣ-
, стахъ, зъ великихъ церквій выгнаныхъ,
въ маліи церковки втиснули! Присмо-
трлтеся, якъ по многихъ повѣтахъ бѣд-
нін мѣщане, же имъ поотбирано въмѣ-
стѣхъ церкви, въ домахъ, поляхъ и лѣ¬
сахъ набоженотво свое христіанское от-
вравуютъ! Присмотритеся еще и въ
томъ справедливости и сумнѣнью лю-
дій религіи Римской, который, отъ насъ
обѣма руками гойніи упомянки и да¬
ри беручи, обѣду ютъ покой и вол-
ности захованье, а еднакъ вмѣсто
уищеняся въ обѣтници приреченой,
барзѣй на насъ и нети гу ютъ, и декре¬
та суровый, якобы зъ найму, феруютъ-
Маютъ то Грекове надъ насъ, ркомо
волныхъ и правы обварованыхъ, же въ
вѣрѣ и въ набоженствѣ своемъ волность
маютъ. Хто былъ въ Константинополю
і по иншвхъ мѣстахъ въ Греціи на
урочитыи свята, обачилъ бы свободу и
волность, и веселе, и строй, и безпе-
ченство христіанъ таковое, же реклъ
бы кождый, вжъ тыи тамъ христіане
царствуютъ, и же въ такъ великомъ
ихъ згромаженью, и въ такъ свѣтлой
ихъ оказалости толко имъ дара не до-
ставаетъ. И который на то глядѣ¬
ли, мовали въ себѣ, же царство Кое*
стантиново и царство Юстиніаново
нынѣ видимо, въ которомъ иресвѣт-
ломъ выдоку и веселю, ено имъ діадему
носячого не доставало. А у насъ въ свя¬
то, якъ у попа, у мѣщанина и у хлоп¬
ка обачено свѣтлое штб на хребтѣ,
такъ долго около того ходите будетъ
панъ, пани и урядникъ, же ажъ муситъ
збыти убогій худавъ! Але то меншая!
Гды намъ волность вѣры захована бу¬
детъ на свободѣ, якъ захована есть Грекомъ въ неволи, который, ведлугъ
давиыхъ своихъ христіанскихъ правъ,
маютъ епископовъ, архіепископовъ, при¬
масовъ, патріарховъ и весь ниждшй
причетъ церковный,—о подачки и о чин¬
ши стоятя не будемо: далъ за себе и за
Петра, а въ особѣ его за церковъ свою
чиншъ Іисусъ Христосъ •); будемо да-
вати и мы, толко вѣры свобода нехай
намъ зоставаетъ, якая зоставаеть бра¬
тіи нашей Грекомь. Части II, роздвлу XII, артикулъ 7. Брамы пекелніи не пере¬
могли церкве. Межи многими, въ томъ своемъ 12
роздѣлѣ на церковъ всходнюю выряг-
неными, блюзнерсгвы, и то отступникъ
Креуза незбожне написатя не встыдал-
ся, якобы брамы пекелніи церковъ Хри
стову, въ которой Грекове и мы Гос¬
сове естесмо, мѣли перемочи. Противъ
самому, заисте, Христу слова тыи дерз¬
нулъ! Будетъ тое блюзнерство на стра¬
шномъ ономъ судѣ предъ Христомъ чи-
тати! Іисусъ Христосъ Бозскимъ своимъ
словомъ упевнити рачилъ, мовячи, ижъ
«церкви его брамы адовы веремочи
не мѣли>. И намъ вѣрити моц-
но потреба, же слово Христово есть
неложное, которое онъ змоцнилъ и уоев-
нилъ овыми словы: «аминь, мовлю вамъ,
небо и земля переминутъ, а слова мои
не переминутъ» * 3). Блаж. Ѳеофилактъ
на главу Матѳея 16 мовитъ: «брамы
адовы временніи, дочасніи, суть преслѣ¬
дованья, который до аду уенлуютъ по-
сылати христанъ. Геретикове тежъ
брамы суть до аду приводячіи. Мно¬
гихъ теды преслѣдовниковъ и многихъ 3) Матѳ., гл. 17. 3) Матѳ., гл. 24, ст. 35. 30 Библиотека "Руниверс1