Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
923 «ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТКНСКАГО. 1621 ГОДА. 924 животъ, шб ангелове, шь началства, шь
власти, нн притомніи речи, ни приш¬
лый, ни высокость, ни глубокость, ани
жадное иншее створенье отъ отеческихъ
законовъ и ухвалъ церковнихъ отвести
не можетъ '). То теды суть, облудніі отступнику,
причины отъ Грегораса, которого опа-
чне приводитъ, выраженіи, для ко¬
торыхъ Грекове, або рачей патріарха
Константинополскій, зъ своимъ собо¬
ромъ и причтомъ церковнымъ, зъ по¬
сланниками папескими диспутовати не
яезволилъ, а не то, што ты за причины
того ихъ недиспутованя покладаетъ. Што ся и зъ далшихъ того жъ Гре¬
гораса словъ вѣдати даетъ (который
межи преложоною тою его мовою рек-
ши о во «але ижъ намъ часу сегожад-
нихъ диспутацій не потреба, который
лѣпшими и безпечнѣйшими выроками
еѵангелскими и священнымъ вѣры сим¬
воломъ, отъ святыхъ отецъ здавна
ухваленымъ, щитимося и на пихъ якъ
на фундаментахъ стоимо: тыи абовѣмъ
границы и выроки правдиве суть вѣ-
домыи и жадной демонстраціи непо-
требуючіи, молчапемъ сварливый ихъ
споры ннжли диспутаціями отбыти»),
«здаетъ ми ся, мовитъ, и ово, гды бы
то они первый разъ и первымъ намъ
докуку въ томъ чинили, и то задава¬
ли, снатъ, и сами на поединокъ той
диспутаційный, за помочою Божею, для
ныиѣшяего выступили бысмо (слухай,
отступнику же было кому диспутова¬
ти! 2); але южъ ижъ о томъ и пе¬
редъ тымъ было мовлено, и южъ ся * **) Рпмл., гл. 8, ст 38—39: «ви смерть, ви
іш животъ, ни ангелн, ни начала, ви же
силы, ни настоящая, ви грядущая, ни вы¬
сота, ни глубина, ни ина тварь какая воз¬
можетъ насъ разіучити». * Толст. и Унд. на полѣ: «Грегорасъ
мудръ и готовъ на двспутацію.» тое тымъ,которымъ належало, порядкомъ
отправовало и давностью часу змоцнило,
тыи тежъ частокротъ тутъ въ той спра¬
вѣ бывавши отправовани были іГа-тнхъ-
мѣстъ. Якимъ теды правомъ замѣіпа-
не въ томъ чинити поступимо, 'што
южъ зъ давнихъ вѣковъ естъ добро
поставлено, а надаренною працею то-
ежъ а • тоежъ зась повторяти будемо,
што о то тымъ анѣ естъ тяжко и зъ
великою пилностью отъ нихъ шукано
бываетъ? Абовѣмъ теперъ тыи, а дру¬
гимъ разомъ иншіи раціи змысливши,
обѣцуючи што-разъ лѣпшіи, або зви-
тязство собѣ зъ насъ въ прешлыи
часы звытяжцевъ (слухай, отступнику,
же бывало кому диспутовати и звитяжа-
ти!), забывши давнего встыду, обѣцу-
ютъ або много злого на соборъ нашъ
звычайною имъ гордостью . вырекши,
славу безъ жадного встыду пустятъ, и
занехавши правды, якъ тыи, который
суть плохого и вислого довтпшу (слы¬
шитъ, отступнику, яко барзо премуд¬
рый твои были диспутаторове!) зъ звы-
тязства хлюбитися будутъ. Лечъ намъ
наша поважность постережепа быти
маетъ, который не то чинити маемо, въ
чомъ противцикове наши пожитокъ собѣ
усмотруютъ,алето, што намъ естъ пожи-
течно»и прочая. То Никифоръ Грегорасъ. О Грегорасѣ облѵдне теды отступ¬
никъ Креуза то написалъ, яко бы онъ
твердитв мѣлъ, же ся не звашолъ жа¬
денъ, хто бы ся важилъ покусити зъ
посланниками папезскими диспутовати. А што о патріархахъ мовитъ, яко¬
бы подкупы одинъ подъ другимъ чи-
нитн мѣли, и презъ симонію на столи¬
цы патриархалніи вступовали, потваръ
то зъ многой части естъ. Нехай отво¬
ритъ отступникъ очи а спойзритъ въ Ша¬
тину, обачитъ тамъ многыхъ папежовъ
Римскихъ: и подкупцовъ, и наѣздниковъ,
и кгвалтовниковъ, и симоніяковъ, и чарно- Библиотека "Руниверс1