Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
921 «ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАІЧИ КОПЫСТЕНСКАГО, 1021 ГОДА. 922 литическую науку стверженье, ижъ
есть слабое и подейзрѣное, рожай той
мовеия опустимо». Всѣмъ абовѣмъ на
видоку естъ то, же діалектицкіи вы¬
круты на обѣ сторонѣ еднакую модъ
маютъ, такъ до выверненя правды,
якъ и до постановеня фалшу. Отколь
бываетъ, же и самую правду, гды та¬
кою умѣетностью бываетъ выставована,
частокротъ за иодейзрѣную маемо, яко
бы умѣстности той штучность розумѵ
вашего очима мила и отъ правды от-
вертала. И если бы намъ хто забѣглъ
мовячи: же того способу раціоцинацій
святый отцеве частокротъ уживали.
отповѣмъ ему, же то не къ речи ло¬
витъ, аня> бовѣмъ оны въ овый то ко¬
нецъ чинили, абы показали, што бы
было прирожевье Божее, або якое естъ
Сыново нарожене, або которое естъ
Духа Св. исхожене, але рачей, абы
тыхъ завстягнули, который безъ жад¬
ной скромности на богословію насту-
нуютъ. Иначей нехай ми хто повѣсть,
якимъ умисломъ бож. Григорій Бого¬
словъ напротивъ тыхъ, который нероз-
судне о рожествѣ Сына и о исхоженю
Св. Духа бадаются, такую мову споря-
жаетъ: «повѣжь ми, мовитъ, якимъ
способомъ Отецъ естъ не роженъ, а я
тобѣ прирожене рожества Сынова и
исхожденія Духа Св. повѣмъ, и такъ
оба обезуыимося. Въ таемницы Божіи
бадливыи очи впустивши, тыи звлаща,
который и того, што передъ ногами
маемо, видѣти не можемо, не можемо
зличити песку морского, кропель дож¬
девыхъ, и вѣчности дній,—яко далеко
барзѣй не можемо въ глубокость Бо¬
жію впуститися и невымовного а вше-
лякій розумъ перевишшаючого приро-
женя вѣдомостью напіею доткнѵтися».' ч А мало нижей тойже святый Григорій
противниковъ подобенство або визеру-
нокъ дати собѣ просячому въ томъ, абы зъ одного и тогожъ будучіи два,
овъ Сынъ, овъ не Сынъ, а еднакъ еди¬
носущны, а я, мовитъ, прийму Бога и
Бога, отповѣдаетъ: «дайже и ты мнѣ
Бога иншого и прирожене Божее* а я
тобѣ туюжъ Тройцу дамъ зъ тымижъ
именами и речами. А еслижъ одинъ
естъ Богъ, навишшее прирожене, отколь
тобѣ принести могу подобенство?» Есть
абовѣмъ речъ не толко сромотная, але
и вшеляко непристойная — зъ речій
низкихъ вышнимъ шукати подобенства,
и вѣчнимъ—зъ дочасныхъ и оминаю-
чихъ, а якъ* Исаія мовитъ «живыхъ
шукати межи мертвыми» ,1). Для чого
тойже святый и индѣ: «въ границахъ,
мовитъ, нашихъ держачися, тое, што
початку не маетъ и што маетъ поча¬
токъ, приводимо, и тое, што отъ Отца
походитъ, якъ самъ Богъ слово мо¬
витъ». Слова теды тыи того суть, ко¬
торый не. становитъ такъ ся тому
мѣти, але который отгонитъ и отстра-
шаетъч тыхъ, который неуважне въ та¬
кихъ речахъ становене собѣ удаютъ.
Снятъ бы тежъ святый оный отцы
такъ непристойніи споры молчанемъ
были отправили, гдѣ бы не надъ волю
свою рефутовати ихъ примушены. были,
видячи, же людъ посполитый ирезъ
слабость вѣры и- вонпливость до ново-
выниклыхъ сектъ лацно прилучити бы
ся моглъ. А теперъ гды южъ пародъ
такъ въ вѣрѣ' умоцненъ естъ и йа ней
полегаетъ, же подобнѣйшая естз речъ
прироженье желѣза отмѣнити, шьжли
ихъ отъ отеческой вѣры хоть намало
отвести, што по диспутаціяхъ тыхъ,
который жадного пожитку зъ собою
принести не могутъ, которыхъ, якъ
розумѣю, же (бож. ап. Павла словъ
ведлѵгъ часу заживу) «ни» смерть, пи» и) Исаія, гл. 8, ст. 19* «нсіштуютъ мерт¬
выя отъ живыхъ». Библиотека "Руниверс1