Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
917 «ПАЛИІІОДШ», СОЧ. ::ЛХАГІИ КОІШСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 918 маетъ, або нѣ, пасъ, Грековъ, судъ и
вырокъ о томъ быти маетъ, который
въ томъ вызнанью нашемъ отеческомъ
естесмо непорочны и невшіни, а Ла-
тинникове въ придатку своемъ и по¬
рочна суть, и ванны». Слышитъ и тутъ, отступнику, што
мовитъ облудно отъ тебе приведеный
Грегорасъ: же Латинникове оный дав-
ныи вызнанье всходней церкви о похо-
женю Святого Духа православное быти
позволяли, а вы теперъ блюзнерскимъ
своимъ языкомъ для того старожитно-
го, т цъ чомъ непарушоного вызнаня
геретиками насъ безстудне соромотити
не встидаетеся! Слухапже еще далѣй тогожъ Гри¬
горіи «а што, мовитъ, Латинникове
Петра святого сукцессорами и дѣди-
чами себе быти правятъ, и зъ тою бро¬
нею на насъ, мечутся, якъ оболокъ зъ
перуномъ, а за тымъ то по насъ мѣти
хотятъ, абысмо ихъ зданью, якъ слуги
и неволникове, подлегали,—на то мы
намнѣй дбати не маемо, гдижъ тымъ
барзѣй отъ насъ отдалени и зневажени
быти заслужили, же ся иначе, ни>жъ
по нихъ столицы той достойность вы¬
тягала, заховали. Не позволилъ або-
вѣмъ того Петръ святый Клеменсови и
иніпимъ, абы имъ вѣры артикулы, якіи
бы хотѣли, волно было становити, але
то вязати, што бы вязано быти нале¬
жало, и то розвязовати, што бы нале¬
жало быти розвязовано. Лечъ они тое,
што на всѣхъ святыхъ соборахъ естъ
ухвалено и постановлено, зневаживши
тое учинили, што ся имъ самимъ по¬
добало». Уважай; православный кождый, якъ
выхелзненая теперъ владза папезская
вѣковъ оныхъ въ мундштуку ходила,
и громы папезскіи зъ перунами не- |
слушнихъ екскоммуникаціп зоставали
въ занедбаня зневазѣ! ! Мовитъ далѣй тойже Грегора: «при¬
томъ, звычаемъ старожитнымъ, отъ дав-
ныхъ цесаровъ и учителевъ ухвалѳ-
ішмъ, гвалту чинити не годится. Естъ
абірвѣмъ то давный звычай, же гды въ
въ церкви о вѣры артикулахъ споры
: нодношени бываютъ, посиолитою ухва-
лою и вырокомъ—всѣхъ церковнихъ обо¬
ронцевъ ззывати, не тыхъ толко, ко¬
торыхъ на митрополитанскихъ столи¬
цахъ еѵангеліе Христово по всѣхъ на¬
родахъ проповѣдати естъ увѣрено, але
и тыхъ, который патрыархалнымъ до-
. стоинствомъ суть ночтениг, яковыи суть
Александрійскій, Антіохійскій и Іеру-
і салимскій натріархове, которымъ, если
бы не были везвани, дала бы ся нри-
гана до замѣшана единомисдности на¬
шей, и весна церковная отмѣнитися
мусѣла бы въ зиму». Слышитъ, отступнику, якъ поважніи
причины подаетъ Грегорасъ, для кото¬
рыхъ Грекове, въ Копстантинополю бу-
, дучіи, зъ посланники папезскими ди-
спутовати не зезволили, а ты тое за
грубіянство и Простацство имъ припи-
суешъ! Але хотяжъ ся высокихъ цнотъ
; и оказалой мудрости мужа того повѣсть
въ прекладаню причинъ, для которыхъ
ся диспутація тая охилила, продолжяти
муситъ, взглядомъ еднакъ душъ бла-
гочестивихъ, вѣдати о томъ нрагну-
чихъ, опустити того, што имъ вѣдати
належитъ, не хочу, звлаща ижъ и мы
отъ васъ туюжъ вызовокъ на диспута-
цію докуку терпимо. Слухай же еще того Грегоры: «если
бовѣмъ, мовитъ, прешлыхъ оныхъ вѣ¬
ковъ одинъ мужъ, епископъ Кирскій
Ѳеодоритъ, не патріарха достоинствомъ,
не тежъ барзо знаменитую столицу
маючій, такъ великій спору запалъ былъ
взнѣтилъ, же гды многій епископовезъ
Еѵропы и зъ Ассіи до Ефесу зъіхалися
были, дыму того тескницу презъ долгій Библиотека "Руниверс1