Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
915 «ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОПНСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 916 сл яспе нещирость отступникова пока* ' Овыи зась, который бы о речахъ Боз- зала, власніи Грегораса того слова зъ
книгъ и исторій его десятыхъ, зъ листу
223, страницы третей и четвертой, и
прочая, привожу. Который, до патри- скихъ диспутовати и на широкомъ а
просторномъ полю вытечки чипити мѣ-
ли, видячи надъ собою и душевной и
тѣлесной погибели погорозку, жадного архи и соборуючихъ зъ нылъ митроио- судіи бѣгу своему и спорови мѣти бы литановъ и епископовъ предмовѵ учи¬
нивши, для чого бы зъ посланниками
панезскими въдиснутацію вдавати исход¬
нымъ не была речъ беспечная, въ зда-
ню своемъ такъ ловитъ: «якъ той, ко¬
торый жеглюетъ, не того хочетъ и не
той нредсявзятья его естъ цѣль, въ
которомъ працуетъ, абы толко жеглю- не могли, который бы. обоей стороны
мову уваживши, овую вырокомъ своимъ
осудилъ бмти звытяжцею, а овую звы-
тяженую— марною въ зданю своемъ и
кламлисою. Не иначей, заисте, въ той
справѣ обошли бысмо ся, толко якъ
овыи, который, на граници грунтовъ
своихъ вытвши, нервѣй кождый свою валъ, але той рачей, взглядомъ кото- границу заводитъ, потомъ сварятся, а
рого то чинитъ, то естъ пожитокъ: ( за тымъ до злыхъ словъ и до бропн, то
гдыжъ не для того ся на море пуска-1 само въ предсяпзлтью маючи, абы одинъ
етъ, абы толко жинотови своему небез- другого животомъ грунту своего гра-
печенства шукаетъ, але абы тымъ сво-' пици заложилъ»,
имъ жеглованемъ ножитку набылъ. Ров- ! Слышитъ, отступнику, што за при-
не и стрѣлецъ не для того стрѣлы | чину даетъ Грегорасъ, для которой въ
пускаетъ, абы толко новѣтряники билъ,' диспутацію Грекове зъ Латмнниками
але жебы непріятеля разилъ. Лечъ тутъ • вступовати не хотѣли? Слышитъ, же
якого пожитку надѣею, въ якого пред-! не тую, которую ты фалшиве положи-
сявзятья конецъ за Латинниками диспу- лесь? товати хотѣлъ бы хто, я, заправды. не Слуха й же того еще и далѣй: «а
найдую; поневажъ конца того не вижу, поневажъ, мовитъ, двѣ сторонѣ естесмо,
абы коли—албо наша сторона на ихъ і который споръ зъ собого ведсмо, а тре-
зданью, або сторона ихъ на нашемь | тей стороны вмѣсто судіи и узнавцы
зданю перестати мѣла, хотяжъ того по і правды мѣти не можемо, и одна зъ
обудву насъ сторонахъ самое каменье : дпохъ насъ сторонъ въ справѣ спору
и самый нѣмыи пня> нотребовати голо-1 того вырокъ чинити мѣла бы, теды
сятъ. Надъ то, непристойная, заправ- судіею спору того не Латинникове, але ды, и безрозѵмная речъ была бы, же
тыи, который Олимпійскій гонитвы стро¬ мы, Грекове, быти мѣли бысмо. А то—
зъ той причины: ижъ оны наше отъ ятъ и на витечки пускаются, и кото- Духа Святого исхожене—вызнане пра-
рыи злодѣйствомъ обвинены бываютъ, вославное быти позволяютъ. Мы зась
до Гелманодицкихъ, не на землѣ судя- имъ свѣжій придатокъ въ символѣ вѣ-
чихъ справедливыхъ сѵдіевъ, маютъ ры, отъ ныхъ учиненый, показуемо, и
утечку, абы справедливости правило щіезъ то зъ правдивой дороги зсгуп.- гвалту не понесло, або жебы надарен¬
ный спору ихъ бѣгъ быти не здался,
гдыбы жадного конца, въ который бы
ся то дѣяло, и жадного кресѵ, который леня на нихъ доводимо, што они не
подлегло быти приганѣ у себе самихъ
судятъ, але у насъ бынамнѣй. Зачимъ
въ спорѣ томъ если новое здане Ла¬ бы той ихъ споръ кончилъ, не мѣли. | тинское отъ Грековъ принято быти Библиотека "Руниверс1