Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
913 «ПАЛИНОДІЯ», СОЯ. ЗАХАРІЯ КОПНСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 914 ' бу; а если—не збыткомъ, не дивуйся: въ
многомъ Ізраилю единъ Моисей, еденъ
Веселеилъ, одинъ Давидъ, одинъ и Со¬
ломонъ. Силныхъ немного, якъ Самп¬
сонъ, Давидъ и Ависай. Одинъ межи
діаконы мудрый и нужный архидіаконъ
Стефанъ. Якъ каменъ дорогій рѣдко
находится, такъ и правая мудрость, и
правая ѳеологія не ладно ся въ мно¬
гихъ находити можетъ. Еднакъ же и
въ томъ болшую похвалу исходная дер-
ковъ относитъ, нібжъ заходный костелъ,
гдыжъ якъ за часу семи соборовъ и
нижей но ішхъ, такъ и въ лѣтахъ но
■тисячномъ року, ажъ и до сихъ нашихъ Въ Москвѣ тежъ суть люде мѵдріи
и богословове православный, языкъ Гре¬
ческій знаючіи, о чомъ намъ св. отецъ
патріарха Іерусалимскій киръ Ѳеофанъ
повѣдалъ, который въ Москвѣ на сто-
лиди былъ завитавши отъ Іерусалима
для навѣженья духовного и спасенія
народовъ многихъ. Части II, роздѣлу XII, артикулъ 5, Отповѣдь на Никифора Гре¬
гора и на иныи и отвары.
Межи многими иышими удаетъ от¬
ступникъ Креуза зъ Никифора Грего-
раса гисторика и то, якобы ся жаденъ
дній въ церкви исходной, патріарховъ, | въ Константинополю не найшодъ, ко-
архиеиископовъ и епископовъ естъ мно- і торый. бы ся нокусити былъ важилъ
го, высоде ученыхъ, мѵдрихъ учителей, | диснутовати зъ посланниками нанески-
которыи и устне поважне учили, и писмъ | ми. Которому отповѣдаю, ижъ и мно-
своихъ книги зоставили, а Латинникове | гіи иншіи, и самъ той Грегорасъ охот-
не покажутъ намъ такъ много напежовъ, і нымъ на то былъ и способнымъ; лечъ
который бы книги зоставити мѣли, | усмотрѣвали непотребиу быти тую диспу-
опрочъ Леона и Григорія Діалога, и | тацію, межи иншими, и зъ овыхъ ири-
то въ оныхъ первыхъ святыхъ вѣ-1 чинъ: ижъ квестія тая въ символѣ вѣ¬
кахъ, а въ тисячи лѣтъ паиежовъ учи- ры южъ естъ добре постановлена; ижъ
телей и книгъ писателей не пайдуемо. о Богу—въ таемници отцевского наро-
Было тежъ и въ Россіи нашей ди- женя Сыновнего роженя, а Духа Свя-
даскаловъ много, а который писма зо-; того исхоженья,—диснутовати естъ речъ
ставили, не вспоминаючи старихъ, но- ' непонятая, и ижъ южъ, мовитъ Грего-
выхъ мяную пару якую: нренодобного расъ, «Грекове звитяздами вътойснра-
Артемія инока, который, споспѣше- вѣ суть, а напежове зъ своимъ духо-
ствующу ему Господу, въ Литвѣ отъ : венствомъ южъ не разъ звытяженими
ереси Аріанской и Лютеранской мно- и поконаными зостали»; и же ся той
гихъ отвернулъ, и презъ него Богъ диспутаціи арбитеръ, або судія, па ко-
справилъ, же ся весь народъ Русскій въ : торомъ бы обѣ стороны переставали,
Литвѣ въ ереси тыи не перевернулъ; 1 не найдовалъ. Ку тому, безъ другихъ
монахъ Стефанъ Зизаній, въ Грецкомъ патріарховъ о догматѣхъ вѣры, сино-
и Словенскомъ языку мужъ учоный вел- далне ухваленихъ, вдаватися въ спо-
це; блаженный Леонтій Карповичъ, архи- , ры—речъ не безпечную судили быти,
мандритъ Виленскій, мужъ богодухно* і бы снатъ и декретованыхъ вѣры арти-
венный, въ языку Греческомъ и Латин- куловъ не здалися въ воннливость при¬
сномъ знамените бѣглый, оборонца бла- водити. Зъ тыхъ и иныхъ причинъ,
гочестія; нречестной Виталій, архидіа- знагла и безъ розсудку, вдаватися въ
конъ, учитель и любомудрецъ. А живыхъ споры не зезволили.
благодатіею Божіею маемо зъ потребу Але, для лѣпшого вырозумѣня и абы Библиотека "Руниверс1