История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
«00 КПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОІШСТЕНСКАГО, 1021 ГОДА. 910 гелехъ и о науцѣ святой церкве па¬
шой восточной. Въ выкладаныо зась писма святого
наслѣдуемо отцевъ святыхъ, якъ и ка¬
нонъ 19 шестого вселенской) собору
роскаяуетъ мовячи: «повиіши суть, ко¬
торый преложенство въ церквахъ ма¬
ютъ, въ кождыи дни, а особливе въ
недѣлю, весь крилосъ и людъ наѵчати
благочестивыхъ и правыхъ наукъ, зъ
Бозского писма збираючи вырозумѣнье
и выроки правды, и не нерестѵиаючи
южъ заложоныхъ границъ, ани Боз-
скихъ отцевъ иоданя. А гдѣ бы до
писма належачая пря якая всчата бы¬
ла, той иначей нехай не вывладаютъ, ед-
но якъ церковный свѣтила и учители сво¬
ими писмы выложили, и болшой хвалы от¬
толь доступятъ, нижлигдысами отъ себе
што мовити будутъ и становити»'*') ипроч. Уважай, отступнику не до Риму и
ие до скрыни папезскихъ персій по вы¬
розумѣнье писма святого отсылаютъ свя¬
тый отцы, але до предковъ своихъ ров-
не святыхъ отцевъ учителей вселен¬
скихъ, который писмы своими выложи¬
ли тайну вѣры, и писма святый старо¬
законный и иовозаконныи обяснили, и
тайну вѣры христіанской достатечне
выложили. Естъ теды святая наука въ
святой церкви нашей восточной; суть
и учителеве, который насъ учатъ, на-
продъ, вѣру заховывати, во всемъ не-
нарушеную. и все тое, што намъ отъ
Христа и апостоловъ его святыхъ естъ
подано и приказано, якъ естъ’писано:
«учачи ихъ заховати все, што колвекъ
приказалемъ вамъ» ,()). При томъ отъ
грѣха отводити. Потрете, волю Божію
ловѣдати и дѣломъ оную иснолняти,
зачимъ диспутовати, то естъ любопрѣ-
тися о вѣрѣ не естъ намъ потреба:
справа бовѣмъ наша южъ естъ выгра-; *) Шестой вселенскій соборъ, канонъ 19. |0) Матѳ., гл. 28, ст. 20. на, якъ и выроками соооровъ вселен¬
скихъ отвержена и твердо замкнена,
и южъ благодатію Христовою всѣ ереси
поконавши, 67СІѴІХЮѴ, то естъ пѣснь зви-
тяжнѵю снѣваемо. Доситъ намъ, право¬
вѣрнымъ, абысмо готовы и вѣдомы были
иоказати суды и выроки соборовыи и
отцевъ святыхъ писма противъ ерети¬
комъ. которыми южъ суть ноконаны,
осужены и прокляты достаточне, або-
вѣмъ святый отцы напротивъ всѣмъ
ересемъ отновѣдѣли, и намъ на отпо¬
вѣдь науку въ нисмахъ своихъ зоста-
вили, Беспечнѣйшая намъ есть гото¬
вымъ оруженіемъ. то естъ писмы и
догматы, отъ святыхъ отецъ выдаными,
боронитися, нежли новыхъ и непевннхъ
искати, кождому ведлугъ своей волѣ и
мысли, ново што мудруючи, въ небеспе-
ченство себе вдавати, што бываетъ презъ
силлогисмы и аргумента. Если бовѣмъ
хто и у нрава маючи свѣтского речъ
свою осуженую и декретованѵю, за ио-
казанемъ еи противной сторонѣ, южъ
она не можетъ ня>чого вносити, анѣ
иоступовати. разъ покопана бывши; и
гды банюцію укажемо баня>тови, южъ
болшъ мѣсца у суду стояня не маетъ.
Также и въ справѣ о вѣру: гды дока¬
зуемо декрета и выроки синодалныи,
противники мѵсятъ зъ пляцу/ уступо-
вати а за баниты, то естъ за поконаніи
и осуженіи и проклятый, себе узнати.
А такъ намъ православнимъ доситъ на
Томъ'соборной вѣры вызнане вызнава-
ти и догмата, а выроки соборовни по-
казовати, и еретиковъ, якъ иоконаныхъ
южъ, за анаѳематисованыхъ, то естъ за
проклятихъ, мѣти, въ контроверсіи жад-
ніи не вдаючися, абысмо въ истотныхъ
и певннхъ догматахъ не были розумѣ-
ны за вонпячцхъ. Моцно теды домъ
Израипскій и весь родъ христіанскій
нехай знаетъ, розумѣетъ и вѣдаетъ,
ижъ нѣсть церкве, не естъ вЬры право Библиотека "Руниверс1