Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
905 «ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ІЛХАГІИ КОМЫСГЕШ’КАГО, 1()21 1‘ОДА. 906 Части II, гоздчиу XII, лгтикулъ 4. • всходніи. Свѣдками того суть тамъ жи- л „ вучіи тни, который, свѣтомъ погордив- 0 правой мудрости д е р к в с' * ѵ 1 .г 1 і ши, на отчество свое царство небесное Христовой. 1 . взираютъ, зъ которыхъ мвогіи ажъ. до ви- А што намъ примовляютъ, ижъ о ляня крве противъ безбожности застано-
цвиченьс и о мудрость не стараемося,— вляются, кровью и самимъ дѣломъ, а не
пытаю: о. якой мудрости мовятъ — о словы уставичне церковъ Христову всни-
позверховной сегосвѣтной, чили о внутр- раючи. Такихъ на Всходѣ ивъ Греціи и
иой духовной? Если о внѣшпой свѣц- въ Малой и въ Великой Россіи, венцъ и
кой (хотяжъ и въ той благодатію Во-. въ краяхъ Болгарскихъ и Сербскихъ, на-
аею искуство маемо, не хвалимося ед-1 ходите» зъ ласки Божей личба не малая,
пакъ нею, але) отновѣдаемъ, же тая ; Тыи, накождыйдеиьвъпоетѣ и въ молит-
мнѣй потребна естъ, абовѣмъ мы по | вахъ и въ многострадалнихъ тѣлесныхъ
презъ ню естесмо приведени до нозна-1 трудахъ живучи, маютъ горячую хоть *)
ня правды и вѣры, и тыи, который во-1 до оного блаженства (о которомъ Хри-
жами и учителми нашей вѣры были, стосъ Господь мовитъ: «блажени чи-
то естъ аіюстолове, не философіею того-; стыи сердцемъ, абовѣмъ тыи Бога
свѣтною нозискали предковъ нашихъ ! узрятъ» ’) и такъ за чистотою серца
Богови, якъ апостолъ святый мовитъ:, до богомисльности ііриходять. Презъ
«не въ мудрости слова, абы не быль ] которую то таковую богодухновенную вынищенъ крестъ Христовъ» 4), и зась:
«я, мовитъ, гдымъ ііришолъ до васъ,
братіе, пришолемъ не зъ вынеслостю
слова, або мудрости, оповѣдаючи вамъ
свѣдоцство Божіе. И я въ слабости и
страху, и въ дриженю великомъ былемъ
у васъ, и слово мое и проповѣдь моя
не во ирепрѣнія чловѣчей мудрости
словѣхъ, але въ оказаню духа и силы, мудрость, до таковое приходятъ до-
сконалости, же и кождого зъ нихъ ца¬
ря, пророка, іерея маешъ:—царя—ижъ
злыя страсти на землю повергли, и
грѣхи умертвили, и надъ тѣломъ и
надъ страстми царствуютъ; іерея—ижъ
себе самихъ Богу оферуютъ, и тѣло
умертвяютъ, нодлугъ апостола «пред-
ставте тѣла ваша оферу живую, свя- абы вѣра ваша не въ мудрости чловѣ-! тую, благоугодну Богови, розумное слу-
чой, але въ силѣ Божой была5; г’). А , женіе ваше» 8); пророка зась—гды Ду-
ссли жъ о духовной и внутрной муд- і ха Божого жилище, то естъ мѣшкане
іюсти мовятъ,—и въ той благодатію • ставшися и будучи, о воли Божой и о
Божіею продокъ держатъ святый отци царствѣ небесномъ бесѣдуютъ [и о ре-
‘) і Корни., гл. 1, ст. 17: «не въ преиуд- ; чахъ пришлыхъ, збавенныхъ научаютъ
ростн слова, да не нспразднится крестъ ! и проповѣдуютъ] ®). О которыхъ то на-
Хрвстовъ». ! щихъ таковыхъ духовныхъ* а на обди- ирвшедъ къ вамъ, братіе, иріндохъ не по | чен,е «>госв*тннхъ мудрецовъ-вчесне
превосходному словеси или премудрости воз-і и нриналежне ириномянути великого
вѣщая вамъ свидѣтельство Божіе. И азъ ві> '
иемощи истргасѣ в треиетѣ быхъ въ васъ., к) Толст.: «хуть». И слово мое и проповѣдь моя не въ нре> 7) Матѳ., гл. 5, ст. 8. нрѣтельвыхъ человѣческая премудростисдо-: ц) Римл., гл. 12, ст» 1: «представите тѣлеса весѣхъ, но въ явленіи духа и силы; да вѣра ваша жертву живу, святу, благоугодну Бо~ ваша не въ мудрости человѣчестѣй, но въ говн, словесное служеніе ваше». силѣ Божіей будетъ». 9) Дополнено по Толстовскому списку. Библиотека "Руниверс1