Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
73 ДІАРІУШЪ АѲАНАСІЯ ФИЛИППОВИЧА, 1646 ГОДА. 74 Литовскій, Рускій, Прускій, Жомоит-
скій, Мазовецкій, Инфлянтскій, Смо¬
ленскій, Черниговскій а Шведскій,
Готскій, Вандальскій дѣдичный ко¬
роль. Ознаймуемо тымъ листомъ на¬
шимъ, кому то вѣдати належитъ. Доне¬
сена естъ намъ презъ нѣкоторыхъ па¬
новъ радъ и урядниковъ нашихъ двор-
ныхъ прозба именемъ обывателей и мѣ- дня, року 1641, панованья нашого Пол-
ского девятого, а Шведского 10 року.
\Ѵ1а(1І8Іа\ѵ Кех. Станиславъ Нарушевичъ,
писаръ». Того привилья заразъ на сейми панъ
канцлеръ и подканцлерій і*Ды не хо¬
тѣли запечатовати, потомъ знова року
1643 на сеймъ съ тымъ же привилемъ
щанъ братства церковного Берестейско-1 для запечатованя зъ мѣщаны братства
го, небуд^чихъ въ унеи, абысмы имъ | Берестейского приѣхалемъ. И постерег-
церковь Нароженя Пречистое Богороди- | ши, же южъ незносную кривду Церковъ
ци въ мѣсти нашомъ Берестейскомъ | Восточная терпитъ одъ уніатовъ про-
(монастыръ мѣстскій), уже имъ презъ | клятыхъ и отъ всѣхъ властей Римскихъ,
дворянина нашого въ року 1633 пода- | бо значне вола л и, же южъ-южъ вѣра и
ную, для лѣпшое и грунтовнѣйшое мо- | церковъ православная въ панствѣ короля
ци, особливымъ привилемъ нашимъ, такъ , Полского помножатися не маетъ (о чомъ
помененую церковь, якъ и мопастыръ | яснѣй въ «Новинахъ» описано естъ), те-
ствердили. Мы теды, до прозбы ихъ ла- ды прейзренемъ то Бозскимъ сунликова-
скаве ся склонивши, тымъ привилемъ ! лемъ въ Варшавѣ публицев) въ сена-
нашимъ церковь Пречистое Дѣвы Бого-1 тѣ презъ образъ Пречистое Богородица,
родици Маріи, зацній монастыръ мѣст- [ въ крестѣ изображенный Купятицкій, зъ
скій, ведлугъ поданя дворянского, зо | гисторіею видѣня того образу на небѣ
всѣми приналежностями, здавна прина- | въ граници Московской, до короля его
лежачими, ствержаемо и умоцняемо. | милости Полского, зъ написомъ такимъ:
При которой церкви мѣшкаючи закон¬
ники реліи Грецкое, не-униты, волно въ | «Для того, наяснѣйшій кролю Пол-
всемъ, ведлугъ Церкви Всходнее, набо- 1 скій, панъ мой милостивый, тотъ чудъ женства и церемоніи заживати маютъ
вѣчными часы, якожъ и братство ихъ
церковное, ведлугъ привили его мило¬
сти пана отца нашего, позволяючи имъ
тое братство при помененой церкви
(нимъ упривилееваный рекуперуютъ ол-
таръ), мѣти аппробуемо и позволяемо; при
томъ школу языка Руского и Полского
и шпиталъ при той же помененой цер¬
кви мѣти и пляцъ собѣ на домъ брат¬
скій на той же улици ближе мѣста набы-
ти позволяемъ. Што все ствержаючи,
для лѣпшое вѣры рукою ся нашею под¬
писавши, печать великого князства Ли-
товского притиснути росказали есмо.
Данъ въ Варшавы, мѣсяца Октобра 13 Божій маестатови вашому прекладает-
ся, абы унея проклятая была згублена
на вѣки: абовѣмъ есть барзо, барзо
проклята нравомъ то слушнымъ довод-
не ся покажетъ. О, бида, бида тымъ, ко-
торіи суть прокляты отъ отца духовно-
го, власне собѣ належного. Хотѣй же,
ваша кролевская милость, ласкаве
въ то вейзрити, для врожоное вашое
доброти и присяги вашое кролевское
милости, абы вѣра правдивая Грецкая
грунтовне была успокоена, а унея про¬
клятая вынищена и внивечъ обернена;
бо если унею проклятую выкорените, а 66) Лагип. риЫісе. Библиотека "Руниверс1