Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
899 Палинодія», соч. захагіи копыстенскаго, 1621 года. 900 на зборъ, а зборъ на костелъ злоре-
читъ, вѣры свои взаемъ, ганячи, такъ
ижъ но многихъ крайнихъ до войны
крвавой приходитъ. И то ся власне
стало въ заходнихъ сторонахъ, якъ нѣ-
коли при оной вежи Бабель '), на ноли
Сеннааръ, помѣта не языковъ; и опіи
ся помѣшали въ вѣрѣ и набоженствѣ,
такъ ижъ мечемъ и краевыми аргумен¬
тами собѣ частокротъ вонпливости въ
вѣрѣ розвязовали и розвязуютъ. А поки
въ едности зъ церквою всходнею ко-'
стелъ Римскій былъ, не было того на
заходѣ; але за грѣхъ одорваняся ихъ:
подалъ ихъ Богъ «въ неискусенъ умъ»,
якъ апостолъ святый нѣколи до Рим¬
лянъ продковъ ихъ написалъ мовячи: ,
«и якоже не искусиша Бога имѣти і
въ разумѣ, сего ради иредаде ихъ Богъ
въ неискусенъ умъ, творити ненодоб-,
ная» 2). Пришли тыи злыи науки ивъ
наши Россійскій край, и многихъ ерес-1
ми заразили. Отколь вѣдати на око, же въ бол-
іпихъ плягахъ Латинникове суть, не¬
жели Грекове. Тыи бовѣмъ въ дочас-
номъ щастю ніьшто оставлены, а оніи
въ духовныхъ важнѣйшихъ дарахъ не¬
достатокъ терпятъ, правой бовѣмъ бо¬
гословіи не маютъ, отцы святыми и си¬
нодами поданой премудрости духовной
далекими суть. Вся ихъ мудрость—на
пыху и хвалу прожную и.абы на по¬
зоръ што дѣяти и для прибытку! Сво-!
боды сумнѣня не маютъ, кгдыжъ завше |
ихъ гризетъ отмѣненье вѣры о Духу |
Святомъ, опрѣснока впроваженье, от- :
нятье келиха людови, чистцу внесене,
календаря отмѣна, и иныхъ многихъ '
новотнинъ впроважене! Гризеть ихъ и |
розорване царства! Маетъ ихъ и то ') Быт., гл. 11. *) Римл., гл. 1,ст. 28. Злагоустъ наЕфес. і
(гл. 4),. оывлія 12. і і гризги, же ся шшежъ и въ нен&леж-
ную собѣ епархію Россію вдираетъ!
Гризетъ и то апостатовъ нашихъ, ижъ
и вѣру измѣнили и власного своего
настира патриархи отступили, а' намъ
| православнымъ, статечне въ своей свя¬
той старожитности стоячимъ, на су-
мнѣнью ничого жадной трвоги не чи¬
нитъ. Вѣримо абовѣмъ всѣ збавеня
нашего артикулы такъ, якъ ихъ вѣ¬
рили святый учнтелеве церковніи, якъ
вѣрити ихъ святый апостолове по¬
дали, й самъ Збавитель Іисусъ Хри¬
стосъ научилъ. Части II, роздѣлу XII, артикулъ 2. Мудрость у Латинпиковъ
Грецкая. А што ся Римляне хвалятъ наукою
тогосвѣтною — «чужимъ перьемъ хва¬
лятся», «въ чужомъ плащу напинаютбя»!
Грецкій то суть мудрости—Платонова
н Аристотелева и иныхъ философовъ
Грецкихъ мудрость, отчасти имъ удѣ-
' леная! А по тыхъ брали науку отъ
: Грековъ за христіанства въ заходнихъ
сторонахъ живучихъ. Оеобливе и зна-
| мените около року 1400, науки на
: заходъ внесли 3) Еммануилъ Хрисоля-
' расъ, Ѳеодор Газа, Георгій Трапезон-
I скій, Еммануилъ Мосхопулъ, Димитрій
і Халкокондилъ, Каруль Константинонол-
чикъ и иныи. Грецкою теды мудростью
хвалятся! И мы Россове, если для
наукъ въ край Нѣмецкій удаемося, не
по Латинскій, але по Грецкій розумъ
удаемося, гдѣ якъ свое власцое, заход-
нимъ отъ Грековъ на часъ короткій
повѣреное, отбираемо, зъ ростропностю
еднакъ сметье . отметуемо, а зерно бе-
ремо, уголе зоставуемо, а золото вый- 3) Въ спискахъ Толст. я Унд. на полѣ:
«Маргвардъ, въ Хронологіи». Библиотека "Руниверс1