История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
897 «ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАМИ КОПЫСТЕЙСКАГО, 1021 ГОДА. 898 й Григоріи Нанзіанзенскомъ, также и
о всѣхъ апостолахъ, исповѣдникахъ и
дѣвицахъ, новѣдаемо, ижъ нѣкоторый
части мощей могутъ быти въ Римѣ и
въ Венеціи, а голова св. Іоанна Злато-
устого въ святой горѣ Аѳонѣ естъ, въ
монастиру Ватоиедскомъ, и инихъ свя¬
тыхъ мощій барзо много въ монасти-
рахъ Свято-Горскомъ и въ иншихъ но
розныхъ краинахъ находятся, болшей,
ваши въ захѳднихъ сторонахъ. О Марку еѵангелистѣ сами Венетове
не вѣдаютъ, на которомъ мѣстцѵ ле¬
житъ. Читай о томъ Бароніуша, ро¬
ку 820. Нс тымъ ся, заправды, Латинникове
маютъ такъ барзо хвалити, же св. Ни¬
колы и иныхъ святыхъ всходяыхъ мощи
маютъ; але - если оныхъ вѣру держатъ
и если житію ихъ наслѣдуютъ? Нехай
покажутъ нынѣ въ костелахъ своихъ
вѣру святыхъ Николы и Григорія Нан-
зіанзенского, Іоанна Златоустого, Саввы
Освященного и иныхъ! Нехай и добро¬
дѣтели ихъ и цноты явятъ на сОбѣ!
Лечъ далеко и вѣрою, и житіемъ отъ
нихъ отстоятъ. Зачимъ болшее каранье
ожидаетъ ихъ, бовѣмъ въ очахъ своихъ
зе всходу святыхъ наючи и видячи,
ижъ они вѣру, которую на всходѣ про¬
повѣдали, чудами на заходѣ потвер-
жаютъ, уооминаючи презъ то Латин-
никовъ, абы ся до церкве всходнее на¬
вернули, а они, якъ Фараонъ противъ
Моисея и Аарона, ставятся, и въ той
своей затвердѣлости не могутъ таем-
Ницы познати, ижъ якъ святый всход-
віи въ тѣлѣ тутъ на земли живучи
такъ и по смерти Латинниковъ на¬
учаютъ и до вѣры церкве всходной на-
вертаютъ, абы ся церкви всходней и
патріархомъ смирили и къ овимъ знову
прилучили. Не хвалитежся, отступникове, моіцни
святыхъ нашихъ, гды вѣры ихъ не дер- РУССКАЯ иСТОРИЧкСКАЯ вяеііотекл.- жите! Не хвалитеся и вннеслостыо до-
часного щастья, але покажите у себе
правую вѣру! «Не повѣдай ми, святый
Іоаннъ Хрисостомъ мовитъ, же, мѣсто
і Римское естъ великое, але покажи ми
і тамъ такъ пилное слухане слова Бо-
, жого; поневажъ и мѣсто Содомское
1 столпы мѣло великіи, а малую халупку
! Авраамъ; але ангели, минувши Содому,
| до оной малой халупки пришли. Не на
будоване бовѣмъ, але на внутреннюю
цнотъ оздобу взглядъ мѣли >' 3). РОЗДАЛЪ ДВѢНАДЦАТЫЙ і I Части II, гоздѣлу XII, артикулъ 1. | О замѣшаню Латинниковъ
I презъ новый науки и опля-
гахъ ихъ. Великое скаранье Божее на край
заходніи, по одорванюся костела Ла-
тинского отъ церкве всходней, насту-
. пило, ижъ, опустивши жродло вѣры,
; опустили и правую мудрость, оставили
н правый догмата, а взялися за того-
свѣтніи выставніи науки; зачимъ въ
ереси розніи впали, и сами межи со¬
бою до великой незгодн пришли, н
еденъ зъ другимъ въ писмахъ розни
суть. Нигды въ Греціи церковъ Хри¬
стова до такъ великого и тяжкого ро-
зорваня не приходила, до якого, якъ
мовимо, костелъ Римскій пришолъ, же
еГО такъ многій кролевства (о которыхъ
напередѣ) опустили и вѣрою егопогор-
дили, и вмѣсто Римскихъ костеловъ
зборовъ собѣ набудовали. Хто нынѣш¬
нихъ часовъ войдетъ до костеловъ па-
і пезскихъ а до зборовъ Лютеранскихъ и
■ Еалвинскихъ, тамъ зъ великихъ ихъ
, наукъ не услышитъ ніьчого! Ено же
казводѣи на себе повстаютъ, костелъ 3) На Исаію, оып.іія 4. 29 Библиотека "Руниверс1