Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
895 ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА- 896 емо. А о томъ зась часѣ митрополи¬
томъ Рускимъ былъ Ефремъ Грекъ, отъ
патріархи Константинопояского Мико-
лая, того имене Третего, посвяченій,
а по немъ же также якъ передъ иимъ
'митрополитове Рускіи Грекове были,
отъ патріарховъ присиланіи, которіи
зъ Римскимъ епископомъ уніи мѣти не
мог^и, поневажъ его отъ патріарховъ
выклятымъ быти знали. Грекове свята
того не святятъ частью для того, ижъ
ся тое перенесене дѣломъ не почеснимъ,
але порывчимъ стало, частью, ижъ того
заразъ року то естъ року 1096 и въ
Калабріи и во всей Греціи великое замѣ-
іпане сталося черезъ выправу войны
заходнихъ христіанъ на освобоженё Іе¬
русалиму отъ АгарЯнъ опаноьаного и
инпіихъ мѣстъ Палестинскихъ и Сирій¬
скихъ. А въ нашей Руси ижъ покой
былъ и ижъ наша Русь особою нѣ-
якоюсь ревностю въ почесть того ве¬
ликого чудотворцы естъ обовязана, довѣ-
давшися, ижъ зъ мѣста спустошалого
благочестивого до мѣста ровне благо-
честивого, отъ Грековъ до Грековъ мо¬
щи св. Николы, патрона ихъ якимъ
же колвекъ способомъ перенесены ста-
лися, празновати день той почали и
гимны, празнику тому належачіи, зло-
жили. А же бы свято тое Урбанъ па-
пежъ святити постановити мѣлъ—безъ
доводу повѣсть! И сами абовѣмъ Ла-
тинници мая 9 дня, въ который ся
тое перенесене стало, свята того не
обходятъ и зменки о поднесеню свята
того презъ Урбана паиежа не чинятъ.
Припоминаетъ Скарга въ «Оброцѣ» ‘),
при житій святого великого чудотвор¬
ца положеномъ, якобы нѣякійсь Янъ
Барина, архидияконъ Барскій, зъ ро-
сказаня нѣякогось Урсона, архиеписко¬
па Барского, року 1081/, о пренесевю ; тыхъ мощій святыхъ писалъ, а о свя-
! тѣ перенесена нп> слова. О Урбанѣ па-
I пежѣ—поготовю, кгдыжъ въ томъ року
: не Урбанъ Вторый папежевалъ, але
Викторъ Третій, и описане того пере¬
несена отъ Барины сталося осма лѣты
впродъ, ппжли самое тое перенесене
сталося было. Зъ которымъ отстунни-
кове не порозумѣвшися, презъ розвость
повѣсти въ фалшу зоставаютъ. Зачимъ
якъ той Янъ Барина архидіаконъ, такъ
и архиепископъ его Урсонъ — персоны
суть змышленіи. Всходнего абовѣмъ
послушенства во всей Апуліи еписко-
пове поты были, поки тую провинцію
Нортманове держали, то естъ ажъ до
року 1196, о которомъ часѣ Нортмано¬
ве зе Влохъ были выгнаны. О чомъ
читай Бароніуша въ томъ помененомъ
року 2) А около року 1080, по ко¬ торомъ въ лѣтъ 7 перенесеніе мощій
святого Николы сталося, же еще Грец¬
кій всходніи цесареве Калабріею влад-
нули — вѣдати дается оттоль, ижъ по-
мененого року, за розсказанемъ Ники¬
фора Вотаніаты, цесаря Константино-
полскоГо, Алексій Помненъ (за которо¬
го потомъ цесарства было тое перене-
. сенье), гетманомъ висланъ будучи, пора¬
зилъ въ той Калабріи Никифора Ѳріен-
: нія, княжа Диррахійское, который, про¬
тивъ цесарови повставши, въ заходнихъ
I сторонахъ панства его плюндровалъ и ■ осѣдалъ. О чомъ Зонарасъ историкъ, I въ томѣ третемъ, въ листѣ 130-мъ, на
! страници 2 и 4 пишетъ. А штб ся другихъ святыхъ ткнетъ,
яко то Андрея апостола, о томъ свѣ-
1 доцства певніи, ижъ и до того часу въ
Константинополю зъ. Лукою еѵангели- ■ стою и Тимоѳеемъ, епископомъ Ефе-
| скимъ, зоставаетъ. О святыхъ зась Іоаннѣ Хрисостомѣ ') нравственная наука, поучепія. %) 11е обозначено. Библиотека "Руниверс1