Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
893 «ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 894 мѣста Влоского, въ провинцію Апулію.
'Отколь, ловятъ, ижъ ся то южъ по
розорваню Грековъ отъ Латинниковъ
стало, два доводы выходятъ: 1-й, не¬
порочности вѣры и костела заходнего,
а другій — едности або уніи Руской
церкви зъ Римскою, Перенесене або-
вѣмъ того святого установилъ святити
папежъ Римскій Урбанъ Вторый, ко¬
торое Русь приняла и заховуетъ, а
Грекове не приняли. Зачимъ вѣдати
оттоль дается, же Русь была подъ по-
слушенствомъ папежскимъ и въ едно¬
сти зъ костеломъ Римскимъ. На што
имъ отповѣдаючи мовлю, ижъ Господня
есть земля и исполненіе ея: гдѣ кол-
векъ лежитъ святый Божій въ тѣлѣ
своемъ, въ земли Божой лежитъ. Ед-
накъ, мовлю и то, ижъ Никола святый
зезволилъ перенесену быти тѣлу своему
на заходъ не до костела Латино-Римско-
го вызйавцовъ, але до вызнавцовъ вѣры
церкве всходной. Калабрія абовѣмъ або
Апулія, провинція Влоская, въ которой
мѣсто тое Баръ лежитъ, ачколвекъ въ,
краины ёстъ заходной, мѣшканцевъ ед-,
лакъ своихъ вѣры и вызнаня церкве
всходней мѣла, и на тотъ часъ вся въ
послушенствѣ якъ цесара всходного,
такъ патріархи Константинополского
была. О чомъ Читай въ Бароніушу, въ
томѣ 10, въ року 1087, въ личбѣ 61,
лекгацію Люитпранда, епископа Кре-
монского, отъ цесаровъ заходнихъ. От¬
товъ до цесара всходного Никифора
Фоки справованую, гдѣ ся то выразни-
ми словы покладаетъ, ижъ Калабрія,
то естъ Апулія, часовъ оныхъ была
подъ послушенствомъ цесарей всход-
нихъ и патріархи Константинополско-
го, маючи въ собѣ епископства въ Аки-
рентилѣ, Турцацѣ, Гравинѣ, Мацеріи
и Трикаріи, подъ митрополитанствомъ
Гидрунтійскимъ, которое въ порядку
митрополій, патпіапсѣ Константинопол- скому подлеглыхъ, естъ пятьдесятъ пя¬
тое, якожъ и часовъ нашихъ тепереш¬
нихъ въ Сициліи, въ Корцирѣ, въ Ме-
литѣ, въ Пиценѣ, въ Калабріи, то естъ
въ Апуліи, которая ся Великою Гре-
ціею называетъ, Грековъ барзо много?
монастиревъ и церквій коштовныхъ
старосвѣцко будованихъ. Гдыжъ про¬
винцію тую Калабрію хотяжъ около
року 1041, Нортманове опановали, хри¬
стіане еднакъ всходного православія и
послушенства патріархи Константипо-
полского въ ней осѣліи зостали и по
сесь часъ зоставаютъ. О чомъ читай
въ «Турко-Греціи» книгу осмую, страп.
538, и листъ Михаила Кируларія, па¬
тріархи Константинополского, до Пет¬
ра, патріархи Антіохійского. Въ той
то Апуліи або Калабріи естъ мѣсто тое
Баръ, до которого чудотворецъ вели¬
кій Никола тѣло свое перенесено быти
допустилъ зъ Малой Греціи до Гре¬
ціи Великой, отъ Грековъ до Грековъ,
а не до Латинниковъ, отъ православ¬
ныхъ, вѣры и вызнаня всходнего до
православнихъ тоижъ вѣры и тогожъ
вызнаня, зъ діецезій патріархи Кон-
стянтинополского до диецезіи подлег-
лой томужъ, не до Латинъ, ан>ь .до па-
пежской власти, але зъ збуреного отъ
поганъ мѣста владзы Грецкой до захо-
ваного цѣло отъ Бога мѣста тоижъ
владзы Грецкой, зъ дому власного до
дому власного, то естъ, зъ одного
церкви всходней презъ поганъ зпусто-
шоного гмаху до гмаху тоижъ всходной
церкви другого, отъ поганской руки
недоткненого. - А же Грекове свята перенесенья мо-
щій св. Николы не святятъ, а мы,
Русь, святимо, наннѣй то отступни¬
комъ до показана уніи Руси зъ косте¬
ломъ Римскимъ не служитъ. Не маютъ
Грекове и празника Покрова Пречи¬
стой Дѣвы Богородицы, а мы Русь ма¬ Библиотека "Руниверс1