Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
891 «ПАЛИНОДІЯ», С'ОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНСКАІ'О, 1621 ІОДА. 892 роть не могутъ удати, певне и Латин-
никове на упевнене вѣры своей и отор-
ванеся отъ всходной церкве не могутъ
собѣ брати, ижъ нѣкоторихъ святыхъ
мощи маютъ. Мѣли бовѣмъ, якомъ выш¬
ніе припомпѣлъ, Филистинове кивотъ,
то есть скрыню Господню ’); мѣли и
Римляне въ моци своей ризу оную ар-
хиерея Аарона, которая отъ Моисея на
пущи справлена была, которую семого
дня передъ празникомъ на отправоване
службы Божей выдавалъ, въ Іерусалимѣ
живучій староста Римскій, и архиерей
назавтрѣе по святѣ отдавалъ ю * 2). Кроль
Вавилонскій Балтазаръ въ Іерусалимѣ
побралъ начине освяченое церковное и
мѣлъ 6 въ Вавилонѣ 3). Туркове Іеру¬
салимъ и Палестину святую землю, так¬
же и духовнихъ подъ своею владностыо
маютъ, а въ Константинополю газофи-
лакію царей Греческихъ, а другую цер¬
ковную зъ мощми святыми и зъ кни¬
гами, и зъ освященными ризами твердо
въ своей владности ховаютъ. Еѵангеліе
святое еретикове маютъ; Христосъ въ
Египтѣ былъ; Давидъ у Архиса кроля
Гетѳского былъ 4). А якъ оныхъ поме-
пеннхъ народовъ, которыхъ сяпомени-
ло, вѣра ихъ злая пе аппробуется, ижъ
у нихъ бсвященніи церковніи речи и
святый мужіе были; такъ и Латинни-
кове не могутъ собѣ брати на аппро-
бацію своей вѣры, ижъ у нихъ мощи
нѣкоторыхъ святыхъ находятся. Нехай
вѣдаютъ, ижъ на боліпее осужденіе дер¬
жатъ ихъ, гдыжъ не хотятъ такъ вѣ-
рити, якъ оніи святый вѣрили. И при-
стойне ся ту оный апостолскіи покла¬
даютъ слова: «лечь подлугъ затвердѣ-
лости. твоей (латиннику) и серца непо-
кутуючого скарбишъ собѣ гнѣвъ, въ ’) і Царств., гл. 6. *) Бароній, 17; Исход., гл. 28. 3) Дапіил., гл. 5. *) 1 Царств. гл. 22- день гнѣву и обявенія справедливого
суду Божого» *)• Але даруетъ Богъ той часъ и тое
погодное лѣто, ижъ святый всходніи зъ
заходу знову ся до своихъ народовъ и
до своихъ церквій на востокъ навер¬
нутъ. Пойдутъ знову до своего отече¬
ства такъ, якъ нѣколи Іосифовы кости
зъ Египту до своей отчизны въ Хана¬
анскую землю; якъ Христосъ зъ Егип¬
ту до Іерусалима завиталъ, такъ и они
завитаютъ; пойдутъ знову назадъ зъ
Вавилону п) сосуды освященный цер¬
ковный до своего мѣста Іерусалима,
вернутся и Грекомъ мощи святыхъ;
вернутся имъ знову добродѣйства Бо¬
жіи; обачимо знову благая Іерусалиму.
Аминь, аминь, аминь! Ласти II, гоздѣлу XI, артикулъ 2. О тѣлѣ св. Николы я о иныхъ
святыхъ костехъ. Отступникове наши въ справѣ тепе¬
решней межи ними и нами ипачей
ся зъ нами не обходятъ, толко або
себе, або насъ оіпукуючи. Штб ся въ
многихъ ихъ зъ нами поступкахъ всей
меновапой ихъ якобы «Обороны едйно-
сти церковной» доводне показало и, да
Богъ, покажетъ, показую и на сесь
часъ. Мовитъ отступпикъ Креуза въ
въ роздѣлѣ десятомъ части первой, ижъ
святый Божіи, въ небѣ зъ Христомъ
Господемъ кролтоючи, збрндивіпись от¬
щепенствомъ Грецкимъ, тѣла свои яе
всходу на заходъ перенесли, якъ то
межи инщини и Никола святый чудо¬
творецъ, который зъ Мирры Ливійской
перенесенъ быти зезволилъ до Бару, °) Римл., гл. 2, ст. 5: «по жестокости же
твоей п непокаяннону сердцу, собираешп
себѣ гнѣвъ въ день гнѣва и откровенія ара-
ведпаго суда Божія». 6) і Ездр., гл. 1. Библиотека "Руниверс1